Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

opgelost WinAuth op PC & laptop te gebruiken?

WinAuth op PC & laptop te gebruiken?

29 apr 2015 12:40 - 29 apr 2015 13:49
#1
Hallo lezers,

Ik zag in een onderwerp over Two Authentication een mogelijkheid van WinAuth.

Hiermee kun je op je desktop de secret key genereren.

Is dat ook te doen op twee computers voor dezelfde site op de hostingserver?
Wat is het geval als ik op vakantie ben en ik heb dan de mogelijkheid internet te gebruiken kan ik dan met het programma WinAuth op mijn laptop op dezelfde site inloggen, i.p.v. mijn PC die thuis staat?
Als dat niet kan heb ik nog wel de mogelijkheid de PC thuis op mijn laptop over te nemen m.b.v. Teanviewer, maar dat is in noodgeval te doen.

Vr Gr Kees

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Mvg Kees,
Laatst bewerkt 29 apr 2015 13:49 door Jelle.
  • pa2cjh
  • pa2cjh's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 423

WinAuth op PC & laptop te gebruiken?

29 apr 2015 17:56
#2

How can I use WinAuth on multiple PCs?

WinAuth was designed to be portable, although the default mode is to run on a single PC.

If you were always using WinAuth on the same PCs, it is recommended you install WinAuth on both computers and clone your authenticators onto each. Right-click each authenticator in WinAuth and choose “Show Secret Key” or “Show Serial and Restore Code”. Copy down the values. On the other PC, use the Add button and add each one from the code you copied down. (In WinAuth 3.1 you can use the Export/Import feature)

The reason to do this is so that you can enable the additional Windows “Encrypt to only be useable on this computer” in Change Protection, so that your authenticator data is locked to that PC, and if the configuration file is unreadable if it were opened or stolen by a malicious application.

However, if you want to run WinAuth in true portable mode, or a USB stick for example, then you first need to copy the WinAuth.exe file onto your USB stick. Next, open Explorer and go to c:\Users\<username>\AppData\Roaming\WinAuth (Windows 7/8.x) and copy or move the winauth.xml file from there into the same folder as winauth.exe on your USB stick. When you then run WinAuth from the USB stick it will run in portable mode and will not write any data to that computer. This means it can be taken and used anywhere.

Make sure that you do NOT have the “Encrypt to only be useable on this computer” enabled before you copy the file and also that you are using a secure password.


Bron: winauth.com/faq/

Teamviewer is dus niet nodig ( gaat denk ik ook niet goed werken, omdat je telkens maar een halve minuut hebt en ik niet weet of je verbinding dan snel genoeg is).
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

WinAuth op PC & laptop te gebruiken?

29 apr 2015 18:30
#3
Hallo Peter,

Bedankt voor het antwoord, ik zag dat het op een stickje kan dus ik ga het op een stickje zetten.

Gr Kees
Mvg Kees,
  • pa2cjh
  • pa2cjh's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 423
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.884 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie