Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Geavanceerde taakmanager

Geavanceerde taakmanager

05 nov 2012 20:03
#1
Hallo allen,

Ben voor onze redactie al enkele weken op zoek naar een programma waarmee ik goed taken kan verdelen. Deze zoektocht heb ik een jaar geleden ook al eens doorlopen, maar zonder écht een goed resultaat. Ik ben aan het experimenteren geweest met office, gmail tasks, allerlei projectpakketten binnen Joomla en los daarvan en als laatste met todoyu. Ook heb ik sourceforge en google afgezocht, maar het is lastig vinden als je niet weet wat je zoekt.

Als eerste 'onze' situatie. Met een aardige groep vrijwilligers bedienen we West-Brabant van popnieuws, interviews, recensies, fotoshoots en videoreportages. Sinds een maandje is er een nieuwe site en willen we de frequentie opschroeven. Bovendien krijgen we, doordat we actiever zijn, meer nieuws en informatie binnen. Dit alles zorgt ervoor dat we ook meer over het hoofd zien. We zoeken een (liefst open source of met een eenmalig aankopbedrag) pakket dat voor ons taken bij kan houden.

Belangrijk daarin is:
- Het moet mogelijk zijn diverse groepen aan te maken. Denk aan interviewers / fotograven / cameramensen, enz. In die groepen dienen diverse mensen te zitten en het moet mogelijk zijn lid van div. groepen te zijn.
- Het moet mogelijk zijn een taak aan een groep toe te wijzen. Zij dienen dan een mail te krijgen en kunnen de taak 'opeisen'.
- Het moet mogelijk zijn dat in sommige gevallen, als dit aangegeven is, meerdere personen een taak op zich nemen. De rest die interesse heeft, komt dan op de reservelijst. Het zou ook handig zijn als de taak zo verdeelt kan worden dat er voor een interview één cameraman en één interviewer is, maar bij een fotoshoot slechts een fotograaf.
- Trekt iemand zich terug, dan moet de taak automatisch weer beschikbaar komen
- Fijn zou zijn als je binnen de gemaakte taken een soort subtaken hebt, die automatisch gegenereerd worden als de taak opgesteld wordt.

Voorbeeld:
Stel ik wil morgen foto's laten maken van Racoon. Dan dient deze taak gemaakt te worden, zodat men er op in kan schrijven. Vervolgens krijgt de fotograaf subtaken zoals de vraag of de accreditatie rond is, de foto's gemaakt zijn, online zijn, er een bericht naar de artiest is, het geheel op social media staat. Als deze taken allemaal afgerond zijn, kan de taak pas gesloten worden.

Wat ik zoek lijkt me nu niet zo ingewikkeld, maar ik kom er niet uit. Wie heeft een idee? We hebben weinig budget, dus gaan het liefst voor een open source oplossing die op onze server kan draaien. Dit hoeft niet in combinatie met Joomla.
Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.122 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie