Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

[OPGELOST] WAMPserver opnieuw installeren

WAMPserver opnieuw installeren

03 jun 2012 15:34 - 03 jun 2012 15:44
#1
Ik probeer nu al een week mijn WAMPserver opnieuw te installeren. De eerste keer ging alles goed totdat ik in PHPMyAdmin de rechten wilde aanpassen. Ik opende het tab Rechten en verwijderde vervolgens de beide gebruikers Elke. De volgende stap was het invoeren van het wachtwoord voor de database bij Localhost. Dat lukte wel; het systeem kwam terug met de melding dat het wachtwoord was aangepast. Maar in de kolom Password werd Nee niet op Ja gezet. Na afsluiten van PHPMyAdmin wilde ik opnieuw inloggen en kreeg vervolgens de bekende melding: #1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)
Na verwijderen en herinstalleren op dezelfde dag kwam bij het openen van PHPMyAdmin meteen deze foutmelding. Vervolgens een aantal dagen gewacht en vandaag opnieuw geprobeerd. Ik kwam nu wel weer in PHPMyAdmin, maar vervolgens ging alles weer als hierboven omschreven.
Ik heb ook de Config.inc al eens aangepast in Wordpad (wachtwoord toegevoegd; AllowNoPassword = false) en de boel daarna opnieuw opgestart, maar dat helpt niet.

Wie heeft een suggestie?

Groeten,
Jan.
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 03 jun 2012 15:44 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • wesselsjan
  • wesselsjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 390

WAMPserver opnieuw installeren

03 jun 2012 15:45
#2
Graag volgende keer opletten in welk forum je je vraag plaats. Je kunt je vraag hier stellen, maar die is eigenlijk een vraag voor het wampp forum. Vraag me wel af waarom je standaardinstellingen van wampp wilt wijzigen. Localhost zonder db password is geen probleem namelijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37154

WAMPserver opnieuw installeren

05 jun 2012 17:09
#3
Mijn probleem is opgelost. Ik weet niet hoe, maar WAMPserver deed het gisteravond weer.
Vraag mag afgesloten worden.

Jan.
Discussie gesloten.
  • wesselsjan
  • wesselsjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 390
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.735 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie