Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Scrollbar invoegen in single artikelen

Scrollbar invoegen in single artikelen

11 mrt 2012 13:16
#1
Beste mensen,

Ik zit een beetje met de handen in het haar. Ik heb een website gemaakt in html: cursus.goc.nl/ccff00/html/vantlindenhoutmuseum/index.html
en deze dien ik in het kader van een cursus om te zetten naar een Joomla site. Nu gebruik ik een scrollbar (op verschillende pagina's) middels de jqueryplugin ScrollPane, maar deze werkt niet in Joomla, dus ben ik op zoek gegaan naar een andere en kwam ik uit bij de volgende:
Lof ScrollBar Module > Deze werkt wel bij categorieen maar niet bij een single artikel, terwijl ik toch (denk ik) alles goed heb ingesteld.
Daarnaast heb ik nog gekeken naar de RD Article Scrollbar 2.0, maar deze maakt ook zelf een kader en dat wil ik niet, want dat heb ik zelf al gedaan.
Heeft iemand hier ervaring mee, en wie kan mij helpen?

Alvast geweldig bedankt! Zie ook de bijlage die ik heb ingevoegd, dat is die van de Lof ScrollBar Module.

Hartelijke groeten

Maurice Hampsink

Hartelijke groeten,

Maurice

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Maurice0111
  • Maurice0111's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

Scrollbar invoegen in single artikelen

11 mrt 2012 13:35
#2
Hi Maurice,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik ken hem niet, maar de tekst id valt mij op bij article id. Kijk eens of er een popup staat met uitleg. Vermoed dat je of helemaal niets in moet vullen om alle bij alle artikelen een scrollbar te krijgen of alleen het id nummer.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37156

Scrollbar invoegen in single artikelen

12 mrt 2012 09:10
#3
Beste Astrid,

Dank voor je antwoord. Het gaat nog niet goed, overigens ook niet met andere scrollbars. Ik denk dat ik iets niet goed doe en heb nog wat vragen:
Ik heb een template gemaakt in DreamWeaver en daarin posities opgegeven. Maar hoe geef ik nu op dat het artikel dat ik daarin wil hebben in dat vakje dient te komen of dien ik dat artikel dan als module te plaatsen? Want als ik die scrollbar niet gebruik kan ik het betreffende artikel ook niet plaatsen. Dien ik dit dan aan te geven als component en hoe doe je dat?

Dit is dus de landingspagina en er komen vervolgpagina's met links een of 2 grote foto's en rechts tekst. Dien ik de afbeeldingen dan ook aan te geven als separaat artikel? Zie ook deze pagina's: cursus.goc.nl/ccff00/html/vantlindenhoutmuseum/html/bezoek.html
cursus.goc.nl/ccff00/html/vantlindenhoutmuseum/index.html

Ik heb de hele template ook bijgevoegd als zip. Ik vraag me bijv af of de template ook wel goed is.

Kortom, je merkt het, ik ben nogal zoekende. En hoe zou jij de blokken onderin aanpakken, die ik als lijst heb geplaatst?

Je zou me enorm op weg helpen, alvast heel erg bedankt voor je antwoord!

Hartelijke groeten,

Maurice
Discussie gesloten.
  • Maurice0111
  • Maurice0111's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

Scrollbar invoegen in single artikelen

12 mrt 2012 12:01
#4
Ik zie overal gewoon scrollbars op het moment dat de tekst langer is dan de linker kolom. En je template lijkt zo op het oog redelijk in elkaar te zitten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37156
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.128 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie