Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Newbie vragen over eigen webshop en site.

Newbie vragen over eigen webshop en site.

31 dec 2012 13:02
#1
Hallo Beste Joomla gebruikers.
Als Itér heb ik veel ervaring met de servers en operating systemen en vanalles, maar websites bouwen ligt me eigenlijk minder.

Dus pak ik Joomla en ben er mee aan de slag gegaan, het is enorm! meer dan Wordpress maar ga de poging wagen mijn site waar te maken en kan wat pointers gebruiken.

Zo moet ik weten welke templates en software het handigste is om te gebruiken.

Het beginscherm moet een 3 knoppen scherm zijn .
In het midden plaatjes met "Blog","Shop", "Diensten"

Na het klikken op knop blog met er een blog template geladen worden en bij shop natuurlijk een webshop of virtualmart.
.

Voor diensten heb ik een andere opzet nodig.
Men moet dara coupons kunnen kopen die de dienst garanderen bij de leverancier, die op zijn punt de bon moet kunnen valideren.
De leverancier van de dienst kan verifieren naar de hand van de code of barcode.
ik heb aleen geen idee welke software dit het beste af kan handelen.

Ook hoe ik een blog en shop in 1 krijg maar verkapt onder een ander deel van de site, subdomains misschien meer dan nog.
Moet ik dan 2x Joomla installeren of is dat mogelijk binnen joomla zelf om dit te doen?


Welke webshops raden jullie aan en hoe gaat het met dropshipping?
Databases met elkaar in contact zetten zodat wat er bij mij besteld wordt direct door wordt verzonden naar de dropshipper leverancier?
Hoe gaat dit doorgaans in zijn werk?


Alvast bedankt voor de feedback
Discussie gesloten.
  • Pimdamen
  • Pimdamen's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 1

Newbie vragen over eigen webshop en site.

31 dec 2012 13:16
#2
Hoi Pimdamen,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Beginscherm kan je opzetten met een index.html bestandje. Dit in de Joomla root gezet wordt ltijd eerst gelezen.
Joomla 2.5 gebruiken voor de blog (apart J template gebruiken.

Voor de webshop zou ikzelf Virtuemart gebruiken. Separaat een J template toewijzen

Voor diensten kan ev ook in VM met een extensie waarmee je (gift coupons) waardebons kunt verkopen.
Ik denk aan AWO coupons o.i.d.
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Newbie vragen over eigen webshop en site.

31 dec 2012 13:18 - 31 dec 2012 13:24
#3
Hallo Pimdamen,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Het meeste wat je beschrijft is wel te realiseren met Joomla. Je vraagt echter heel veel verschillende dingen tegelijk. Dat werkt op een forum niet echt handig. Probeer zoveel mogelijk per vraag een topic te openen. Je hebt dan de meeste kans op een goed antwoord en zo blijft het forum ook overzichtelijk.

Ik stel voor dat je een basis installatie van Joomla installeert en dan aan de slag gaat. Als je dan specifieke vragen hebt, kunnen we je gericht helpen.

Als webshop gebruik ik zelf Mijoshop (niet gratis , maar wel goed en eenvoudig in gebruik).

Edit Peter: Tegelijk met Anne, maar wat een welkom! .
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 31 dec 2012 13:24 door Peter.
Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Newbie vragen over eigen webshop en site.

31 dec 2012 13:57
#4
Aanvulling op Anne.

Je kunt als eerste scherm ook een afzonderlijk template met daarin een module voor de keuze gebruiken.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.780 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie