Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vraag: hergebruik bestaande domeinnaam

Vraag: hergebruik bestaande domeinnaam

03 sep 2015 18:20
#1
Goedenavond,

Ik heb al 3 jaar een website in beheer, welke uit ongeveer 100 artikelen bestaat. Ik wilde eigenlijk met deze website stoppen, maar ik heb nu een idee voor een nieuwe website. Nu wil ik echter de content en Joomla van dit bestaande domein verwijderen en dan opnieuw op deze bestaande domein een nieuwe Joomla versie installeren en dan een gehele nieuwe website erop plaatsen. De doelgroepen tussen de oude en nieuwe website zijn anders. De oude artikelen mogen dus verloren gaan.

Tegen welke problemen ga ik lopen ? Ik weet dat Google problemen gaat geven denk ik omdat Google deze site wel geindexeerd heeft. Gaan mensen op Google links klikken dan zullen ze het betreffende artikel niet meer vinden.

Is het handig om dit te doen ? Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken ?

Bedankt.
Discussie gesloten.
  • Baartmedia
  • Baartmedia's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Vraag: hergebruik bestaande domeinnaam

03 sep 2015 19:48
#2
Als je bezoekers via een zoekmachine op je site komen en de links zijn niet meer te verwijzen naar een bestaand artikel, dan wordt de 404-error getoond.
Soms is dat een hele lelijke 404-error op een witte pagina.
Soms is het een onderdel van je template, maar die zegt vaak nog niet veel meer dan dat de pagina niet gevonden kan worden.

In jouw geval is het mooier om een eigen 404-pagina te maken binnen je nieuwe website.
Die pagina kun je voorzien van de tekst waarin je aangeeft dat oude zoekopdrachten nu niet meer verwijzen n aar de oude site, maar dat er op het bestaande domein een nieuwe site is gebouwd.
Op die manier informeer je de bezoekers op de meest nette manier.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11176

Vraag: hergebruik bestaande domeinnaam

03 sep 2015 20:41
#3
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb nog een vraag; hoelang doet Google er ongeveer over voordat alle oude links niet meer getoond worden ?
Discussie gesloten.
  • Baartmedia
  • Baartmedia's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Vraag: hergebruik bestaande domeinnaam

03 sep 2015 20:43
#4
Dat is moeilijk te zeggen. Het hangt er bijvoorbeeld vanaf hoe vaak je site wijzigde van inhoud en hoe vaak Google dus langskomt om je site te herindexeren.
Door je nieuwe site direct als die klaar is weer via Webmaster Tools opnieuw te laten indexeren, kan het zijn dat alle verwijzingen al snel weer optimaal zijn.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11176

Vraag: hergebruik bestaande domeinnaam

03 sep 2015 20:55
#5
Hartelijk bedankt voor je snelle reacties !
Discussie gesloten.
  • Baartmedia
  • Baartmedia's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Vraag: hergebruik bestaande domeinnaam

03 sep 2015 20:57
#6
Graag gedaan.
Hebben de antwoorden je geholpen?
Zo ja, koppel dit even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "Dit is de oplossing" te klikken bij de reactie met de juiste oplossing.
Zo nee, geef even aan of dit draadje nog open moet blijven of dat een moderator het kan sluiten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11176

Vraag: hergebruik bestaande domeinnaam

03 sep 2015 21:03 - 03 sep 2015 21:04
#7
Jahoor, bedankt !
Een moderator mag mijn topic sluiten, ik zie de groene kop voor sluiting niet...


Edit WoodyF4u: Je hebt de knop ondertussen dus wel gevonden :cheer: . Zoals geschreven verschijnt die NA het plaatsen van een laatste reactie..
Laatst bewerkt 03 sep 2015 21:04 door WoodyF4u.
Discussie gesloten.
  • Baartmedia
  • Baartmedia's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Vraag: hergebruik bestaande domeinnaam

04 sep 2015 12:59 - 04 sep 2015 13:00
#8
Je had je topic afgesloten met de knop "Dit is de oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde post geen oplossing bevat, heb ik dit gecorrigeerd. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een bericht waarin de oplossing staat beschreven.

Als je per ongeluk op de knop geklikt hebt en je vraag was nog niet opgelost, meld dit dan even door gebruik te maken van de link "Rapporteren aan moderator". Dan zal een van de moderators het draadje weer openen.

Is je vraag niet opgelost, maar heb je besloten om of een andere weg in te slaan, of het maar te accepteren, meld dit dan even in het betreffende draadje zodat een moderator het draadje kan sluiten.
Hierdoor voorkomen we dat andere leden/bezoekers denken dat ze in dat draadje ook een antwoord voor hun probleem kunnen vinden.

Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 04 sep 2015 13:00 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.122 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie