Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

webwinkel aanpassen aan nieuwe regels

webwinkel aanpassen aan nieuwe regels

27 dec 2014 23:16 - 28 dec 2014 09:21
#1
Mijn webwinkel www.meidenboektiekje.nl loop best wel aardig. Maar nu kreeg ik een bericht van iemand die vertelde dat de site totaal niet voldoet aan de nieuwe eisen die gesteld worden aan een webwinkel. Boetes tot wel 45000,00 euro riskeer ik als het niet wordt aangepast. Nu heb ik een virtuemart winkel met een template.

Wat waar en hoe moet ik mijn site aanpassen aan de nieuwe regels?

Edit Juliank92: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 28 dec 2014 09:21 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • Drees
  • Drees's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 157

webwinkel aanpassen aan nieuwe regels

28 dec 2014 00:13
#2
Vooraf: Ik ben geen jurist....

Zoals ik het zie hebben de nieuwe eisen vooral betrekking op de informatieplicht en het herroepingsrecht.
Zie ook dit artikel van thuiswinkel.org .

Privacy:
Of je een ssl certificaat moet hebben is een punt van discussie. In de wet staat dit niet met name genoemd. Wel dat je passende technische en organisatorische maatregelen moet treffen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking.
Maak je bijvoorbeeld gebruik van een betaalprovider waarbij de transactie plaatsvindt op de site van de provider (=beveiligd), dan hoef je volgens mij zelf geen SSL certificaat te gebruiken (en hier start de discussie ;) )

Bovenstaande verplicht je m.i. wel om je Joomla website met webshop up-to-date te houden (oogpunt van veiligheid).

Als laatste: Heeft die "iemand" die je dat vertelde een belang om je hierop te wijzen? Heeft hij aangegeven wat er niet in orde zou zijn?
Volgens mij is er nl. geen reden voor paniek...
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

webwinkel aanpassen aan nieuwe regels

28 dec 2014 09:20 - 28 dec 2014 09:26
#3
Goedemorgen,

Ik heb net als Peter ook geen juridische achtergrond, en de kans dat iemand reageert die dat wel heeft is niet zo groot.

Wat je het best als eerst had kunnen vragen aan die persoon, is of hij je concreet kon vertellen wat er dan niet juist is. Zo had je dan in elk geval al wat dingen die je had kunnen onderzoeken. Nu moet je dus zelf gaan kijken wat er dan dus niet goed is volgens een persoon.

Wat ik persoonlijk als eerst zou doen de website van de zogeheten waakhond nagaan bijvoorbeeld Autoriteit Consument & Markt(ACM). Het ACM heeft in elk geval aparte pagina's met eisen van webwinkels, deze kan je raadplegen op de volgende pagina: www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode...gels-voor-webwinkels

Betreffende het punt of je een SSL certificaat moet hebben, dit kan je raadplegen bij College Bescherming Persoonsgegevens ook een zogeheten waakhond. Hun website is: www.cbpweb.nl
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 28 dec 2014 09:26 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.805 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie