Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Joomla beheer

Joomla beheer

09 sep 2014 21:23
#1
Mijn website bouwer heeft geen tijd meer om de site te onderhouden of te verbouwen. Graag wil ik een andere lay-out, andere indeling, een blog en een archief erop hebben. Ik heb inmiddels alle gegevens gekregen van de bouwer en als administrator rond gekeken op mijn huidige site en onder andere gezien dat het om een Joomla product gaat. Verder werd ik niet veel wijs van de diverse knoppen en aanvinkmogelijkheden. De bouwer heeft ook veel zelf gemaakt en dan ingevoegd. Ik wil naar een meer eenvoudigere en standaard look.
Mijn vraag is nu of iemand een handleiding heeft om zaken te veranderen, te beheren van mijn site. De meeste handleidingen gaan over het installeren maar dat is allemaal al gebeurd.
Discussie gesloten.
  • bertsam
  • bertsam's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Joomla beheer

10 sep 2014 07:17
#2
Ik denk dat de meeste handleidingen en cursussen beginnen met de installatie.
Wellicht is dat toch handig voor je, want als je nog geen kaas hebt gegeten van Joomla is het wellicht verstandig om een oefenomgeving op te zetten, voordat je wijzigingen gaat aanbrengen in je live site.

Een cursus vind je onder andere hier:
www.joomlain24dagen.nl/

Je kunt natuurlijk altijd je vragen hier stellen, geef dan wel de url erbij van de site waar het om gaat en zoveel mogelijk informatie over wat niet goed is/gaat of wat je zou willen veranderen.
Discussie gesloten.
  • neboz
  • neboz's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Joomla beheer

10 sep 2014 19:42
#3
Het gaat om www.maatwerkinsportcoaching.nl
Wat ik wil veranderen is de lay out en de teksten van de diverse knoppen. Verder wil ik een blog toevoegen dat eigenlijk de homepage wordt. Wat de website direct laat zien wanneer je het aanklikt. De artikelen die daar chrononlogisch op komen wil ik onder een aparte rubriek opslaan, categoriseren zodat bezoekers die kunnen downloaden,
Uiteindelijk moet het geheel ook een andere naam krijgen en daarmee de bovenstaande naam in de prullenmand doen verdwijnen. Dat is een beetje het basis idee van de veranderingen.
Discussie gesloten.
  • bertsam
  • bertsam's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Joomla beheer

10 sep 2014 20:16
#4
Dat kan een heel project worden; dat hangt er vooral vanaf wat je wilt veranderen aan de lay-out, daar zit waarschijnlijk het meeste werk in.
Teksten van knoppen (ik vermoed dat je o.a. het menu bedoelt?) dat is simpel, en het toevoegen van een blog dat je instelt als startpagina mag ook geen probleem zijn als je je een beetje inleest.

Heb je specifieke vragen, stel ze dan stuk voor stuk op dit forum, dat vereenvoudigt het beantwoorden en houdt het forum overzichtelijk.

Succes met je project!
Discussie gesloten.
  • neboz
  • neboz's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 112

Joomla beheer

11 sep 2014 09:40
#5
Hallo bertsam,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Het zijn inderdaad nogal wat vragen die je hebt. Veel antwoorden kan je hier op het forum al vinden en als je er niet uitkomt dan inderdaad graag, zoals neboz al aangeeft, per onderwerp een nieuwe vraag maken.

Om het forum overzichtelijk te houden en te voorkomen dat in dit draadje allerlei vragen door elkaar gaan lopen, sluit ik dit draadje. Zoals aangegeven: aarzel niet om je vragen stuk voor stuk opnieuw te stellen in het daarvoor bestemde forumonderdeel.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.291 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie