Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

database overzicht online zetten

database overzicht online zetten

23 apr 2014 15:56 - 07 mei 2014 08:38
#1
Hallo,
Ik heb een website gemaakt in 2.5 waarin ik graag een voorraadoverzicht wil laten zien. Iemand heeft een voorraad beheer die hij in MS DOS, :unsure: , bewerkt. (het softwarepakket waar hij mee werkt) Deze website staat nu op een server.
Is het mogelijk dat ik een koppeling maak zodat de wijzigingen die in MS DOS worden gemaakt direct te zien zijn in de Joomla website?
Ik hoorde dat dit mogelijk was middels een API code/sleutel.

Wie weet hoe ik dit aan kan pakken??

Edit Juliank92: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 07 mei 2014 08:38 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • Btb
  • Btb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 588

database overzicht online zetten

07 mei 2014 07:09 - 07 mei 2014 07:12
#2
Hi,

Nu weet ik niet hoe je dit aan zou moeten pakken, laat staan hoe je dat het best zou doen. Het is nog al iets wat volgens mij omslachtig is(ik zou het je afraden). Er zijn hoe dan ook (heel) veel aanpassingen nodig om dit te laten werken. Kan de moeite misschien wel lonen als het een groot bedrijf is.

Ik denk niet dat het programma draait op MS DOS, maar dat het gewoon een console applicatie (gemaakt met C# of VB) is. Het gene waar jij iets over hoorde is waarschijnlijk SOAP (geen API), maar dit werkt alleen als je programma ook een webservice is. Bovendien moet de programmeur dan eerst documentatie voor je verzorgen over hoe je XML verzoeken stuurt naar de webservice. Hoe je gegevens ophaalt uit een webservice hangt namelijk af van welke structuur je XML aanvraag zou hebben. Iets wat niet goed is doet de computer niks mee, en resulteert dus ook niet in een reactie. Hier nog een voorbeeld van hoe XML verzoeken worden gestuurd.
forum.joomlanl.nl/forum/68-2-5-x-overige...alleren?limitstart=0

Hier een voorbeeld hoe je een webservice maakt:
msdn.microsoft.com/en-us/library/8wbhsy70(v=vs.90).aspx


Misschien is er een andere manier:

Mocht het programma data opslaan in een MS SQL database, zou je ook een extra database kunnen aanmaken die data meteen krijgt uit de database van het programma. De tweede database zou je dan kunnen gebruiken om gegevens op je website te tonen. En waarom je een tweede database aanmaakt? Omdat je beter niet in de primaire database van je programma kan gaan zitten (als je website gehackt wordt, kan anders de primaire database vernield worden).

Het is ook mogelijk in C# om data in een MySQL database op te slaan(even vragen aan de programmeur of hij dat kan doen). Omdat er al een database server draait voor je website. Deze manier is licentie vrij(Geen licentie kosten van MS), en je database toch al draait is dit waarschijnlijk de goedkoopste oplossing(op langere termijn). Er moet natuurlijk wel verbinding met je database server kunnen worden gemaakt van buiten af(dus niet alleen als localhost).



Op welke manier je het ook gaat doen het is veel werk, en je zal veel zelf, of met de programmeur moeten werken. Afhankelijk hoe je de database wilt tonen, moet er rekening worden gehouden met de structuur van de database. Via het forum kan ik je verder denk ik niet helpen, je zal dus om tafel moeten zitten met de opdrachtgever en de programmeur.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 07 mei 2014 07:12 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

database overzicht online zetten

08 mei 2014 14:46
#3
Super antwoordt

Ik ga hier zeker bericht op terugsturen
Discussie gesloten.
  • Btb
  • Btb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 588

database overzicht online zetten

28 mei 2014 20:03
#4
Is dit al opgelost?
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

database overzicht online zetten

29 mei 2014 10:40
#5
Nee ben er nog mee bezig
Discussie gesloten.
  • Btb
  • Btb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 588
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.092 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie