Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Joomla wil niet installeren op MacBook Pro?

Joomla wil niet installeren op MacBook Pro?

22 apr 2014 15:09 - 22 apr 2014 16:10
#1
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik heb net een hosting pakket aangeschaft via Your Hosting met joomla (plus wordpress enz). Maar helaas blokkeerd mijn computer (MacBook Pro, OS X 10.9.2) of browsers ergen, en kan ik vervolgens mijn website niet zien in een web browser. Ik kan niet verder gaan met het (cloud) installeren van Joomla en mijn website niet bouwen in joumla. Dus nog steeds geen idee hoe Joomla er uit ziet of werkt!

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

Firewall + firevault uitgezet op mijn Macbook.
Browser history verwijderd + computer op nieuw gestart.
Firefox / Safari / Google Chrome geprobeerd.
Bij elke nieuwe pogingen domein mappen verwijderd in Domein Beheer.
Helpdesk gebeld bij Your Hosting - veel geuld van hun kant, helpzaam, maar geen oplossing, bij hen werkt het!
Op de ipad van de buurvrouw gekijken - daar werk het wel!!! Dus ik weet dat het probleem aan mijn computer / installatsies ligt.

Dus ik ben geovertuigd dat het bij mijn macbook installaties ligt, maar waar? Begin nu gek van te worden :unsure:
Your Hosting heeft wel een heel simple "Site Builder" daar kom ik wel in en heb heel snel iets in elkaar gefrumeld als demo en gepubliceerd. Maar kan de site niet laden in enkele browser op mijn computer, wel op de ipad van de buren.

Volgende stap is de computers van zoon, maan en ipad van dochter proberen. Maar ja, wil liever op mijn eigen computer alles doen.

Ik hoop dat er een night in shining armour is die mij kan helpen. Zou vast aan iets heel simpels liggen!

Website is www.enduranceteamcontinuum.com

Thanks
Sara
ps Engels talig, dus graag mijn Nederlands met een korreltje zout nemen ;-)

Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 22 apr 2014 16:10 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Sara
  • Sara's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Joomla wil niet installeren op MacBook Pro?

22 apr 2014 15:53 - 22 apr 2014 15:54
#2
Misschien heb je hier iets aan:
(in het Engels, dus voor jou geen probleem)
Je site werkt wel op een computer met Windows!
(excuus ik zie nu dat het mn. over een lokale installatie gaat)

Jan
Laatst bewerkt 22 apr 2014 15:54 door jan. Reden: aanvulling
Discussie gesloten.
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 566

Joomla wil niet installeren op MacBook Pro?

22 apr 2014 16:07
#3
Dank je wel Jan,

Ga zeker de Youtube kijken. Maar heb net UPC gebeld ze hebben alles na gekijken, blijkbaar ligt het aan onze DNS die traag is en nog niet de server waar mijn website op zit herkent (of zo iets!). Dus is eventjes wachten of Wifi van de buren gebruiken!

Is dus niet een Joomla vraag, ben ik nu achter gekomen.

Maar wel leuk dat er een forum voor Joomla bestaat, ga nu door heen snuffelen voor info ik straks kan gebruiken.

Sara
Discussie gesloten.
  • Sara
  • Sara's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Joomla wil niet installeren op MacBook Pro?

22 apr 2014 16:08
#4
Hallo Sara,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Je site is idd gewoon zichtbaar ook voor mij (installatiescherm dan). Dus het is een lokaal probleem. Vermoed eerder dat het aan je modem of router ligt (die twee zou ik een keer opnieuw opstarten). Of toch even proberen met computer van een familielid, als die via hetzelfde modem verbonden zijn.
Ik zie dat er voor de mac ook ccleaner is, daar heb je de mogelijkheid om dns op te schonen. Zou ook nog een mogelijke optie zijn.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Joomla wil niet installeren op MacBook Pro?

22 apr 2014 17:29
#5
Hi,


Ik denk niet dat het aan je computer ligt, als ik jou was zou ik even kijken of je op website's kan komen welke op dezelfde server staan. Voer even je domeinnaam in bij deze link: www.yougetsignal.com/tools/web-sites-on-web-server/ .
Probeer naar een van de websites te gaan welke in de uitvoer van de webpagina komen te staan(probeer eens een stuk of 6 willekeurige te openen). Als je ook niet op die websites kan komen is waarschijnlijk je IP geblokkeerd.
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.168 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie