Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Server instellingen

Server instellingen

28 jul 2012 17:22
#1
Hallo,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn server. Ik ben overgeschakeld van mijn shared hosting naar een dedicated. Vanaf dan heb ik alleen nog maar problemen gehad. Mijn sites die vaak een internal server geven, mysql dat vastloop, databanken die vervolgens niet gevonden worden. Volgens mijn hosting bedrijf ligt het niet aan de server en is deze zwaar genoeg...

De server heeft volgende eigenschappen:
Dell R200
Processor: Quad Core Xeon X3210
Ram: 2GB DDR2
Harddisk: 2x 250GB SATA2
Dataverkeer: 2000GB per maand
Uplink: 1x 100Mbps
Os: CentOS 5.x
Control paneel: Directadmin
Inbegrepen IP's: 1*
Remote reboot
UPS connected

Ik heb zaken proberen te veranderen in mijn php.ini, my.cnf, directadmin.conf, maar niets lijkt te helpen. Ik heb veel van de instellingen terug naar standaard gezet. Sommige zaken heb ik laten staan.

Dit staat momenteel in mijn directadmin:
Total Memory 3761048 kB
Free Memory 412924 kB
Total Swap Memory 4192956 kB
Free Swap Memory 3728420 kB

Af en toe krijg ik een bericht zoals dit:
A new message or response with subject: Warning: The system load average is 16.21

Vaak heb ik foutmeldingen zoals "headers already sent".

Ik weet niet meer welke instellingen ik moet veranderen ofzo om alles weer werkende te krijgen ... ik probeer al een maand zonder resultaat.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Tnx a lot!
Discussie gesloten.
  • Pheadra
  • Pheadra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 110

Server instellingen

28 jul 2012 17:41
#2
Ik zou je hoster vragen of ze het voor je kunnen oplossen...
Het is tenslotte hun server en het zou wel zo klantvriendelijk zijn als ze de problemen met hun eigen server ook zelf oplossen.

n9iels
Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
Discussie gesloten.
  • n9iels
  • n9iels's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 398

Server instellingen

28 jul 2012 17:54
#3
Hoi,

Er zit een beetje weinig geheugen in de machine, dat moet je minimaal verdubbelen bij voorkeur zelf verviervoudigen. De hardware specs zijn verder wel ok.
Het soort fouten dat je krijgt is configuratie gerelateerd.
Heb jezelf gespecificeerd hoe zij het moesten doen of heb je gewoon maar wat afgenomen?
Met de juiste configuratie zal het goed moeten draaien.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Server instellingen

28 jul 2012 18:40
#4
Het bedrijf waar ik mijn server host wil mij niet echt helpen. Ze zeggen altijd dat het aan mijn script ligt. Ik heb hun al superveel gevraagd voor een oplossing of iets dergelijks, maar telkens krijg ik het deksel op de neus. Volgens hun ligt het ook totaal niet aan hun, maar aan mijn sites die niet optimaal werken. Ik heb, sinds ik deze server host, nog slechts 500 vertoningen op een dag (vroeger had ik het 15000) in google. Ik had ook 400 klikt per dag in google en nu niks meer. De hosting beweert dat dat is omdat het ip adres veranderd is van de site en dat het niet aan server ligt...

*zucht*
Discussie gesloten.
  • Pheadra
  • Pheadra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 110

Server instellingen

28 jul 2012 18:56
#5
Als je zelf niet in staat bent om een te definiëren wat je nodig hebt om de applicaties te draaien die je wilt draaien is het misschien verstandiger om niet een eigen server te draaien. Schaf dan per domein een op maat afgestemde hosting aan. Dan kun je voor de applicatie ook de ondersteuning verwachten die je nodig hebt.

Als je een eigen server hebt, dan wordt ook verwacht dat je de problemen zelf oplost. Daar zijn de prijzen vaak ook op afgestemd.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Server instellingen

28 jul 2012 19:06 - 28 jul 2012 19:10
#6
Ik kan zelf zaken definieren, maar de mysql crashed nog steeds. Ik denk omwille van het geheugen, maar de hosting beweert dat het zelf niet zo is. Ik vind ook dat de hosting mij raad mag geven, ik betaal hun genoeg voor de server te huren.

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 28 jul 2012 19:10 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Pheadra
  • Pheadra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 110

Server instellingen

28 jul 2012 19:09
#7
Als MySQL crashed, dan krijg je een foutmelding aan de hand daarvan moet je het probleem op kunnen lossen.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Server instellingen

28 jul 2012 19:14
#8
Hallo,

:off:
Omdat je vraag niets heeft te maken met joomla heb ik je topic verplaatst naar het juiste forum.
:on:
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

Server instellingen

28 jul 2012 19:40
#9
Er staan geen specifieke errors in, alleen algemene.

Ik heb dit wel op het forum geplaatst om een oplossing te vinden, niet om mij de vinger te wijzen, daarvoor dient een forum niet.
Discussie gesloten.
  • Pheadra
  • Pheadra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 110

Server instellingen

28 jul 2012 19:57
#10
klopt, maar je hebt Joomla georiënteerde fora en hosting georiënteerde fora. :evil:

Fout zoeken is een tijdrovende en lastige zaak. Begin bij de algemene fouten en focus je daarop. Ga spelen met je instellingen totdat het stabiel is of dat je een echte error krijgt. Elimineer de fouten stuk voor stuk en uiteindelijk zal je een oplossing vinden.

Ik weet niet hoeveel websites je draait op deze server, maar 2 Gb RAM is bijzonder weinig. Daar heeft je hoster echt een zeer goed punt.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Server instellingen

28 jul 2012 21:24
#11
Ik stelde mijn hosting bedrijf meer geheugen voor, maar ze zeiden dat het geldverspilling zou zijn ... volgens hun had ik voldoende met 2GB.
Discussie gesloten.
  • Pheadra
  • Pheadra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 110

Server instellingen

28 jul 2012 21:25
#12
De sites draaien wel allemaal op joomla en de server loopt vast als er cronjobs lopen via modules in joomla, vandaar dat ik het op dit joomla forum heb ingediend.
Discussie gesloten.
  • Pheadra
  • Pheadra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 110
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.837 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie