Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Is Joomla geschikt voor een soort "social netwerk"?

Is Joomla geschikt voor een soort "social netwerk"?

23 mrt 2012 11:45
#1
De vraag dekt misschien niet helemaal de lading, vandaar dat ik de uitleg er bij geef.

Ik ben docent Techniek en ik vind het ontzettend belangrijk om de computer/internet te gebruiken bij mijn lessen. Nu heb ik een idee waarbij ik iets wil bereiken wat ik nog niet heb kunnen vinden.

Ik zou graag iets willen waarbij leerlingen zich kunnen registreren. Deze leerlingen maken vervolgens een logboek. Dit logboek bevat per les een 4 of 5 tal vragen. (iedere les dezelfde vragen: wat heb je gedaan, wat ging er goed, wat ging er minder goed, wat moet je de volgende les als eerste doen, moet je de planning aanpassen?)

Per school wil ik dat de betreffende docent alleen de logboeken in kan zien van zijn/haar leerlingen.

Uiteindelijk heeft de leerling per opdracht of project een logboek kunnen maken met foto's, video's en linkjes naar websites. Dit is veel handiger dan op papier. Daarbij is het ook nog zo dat we steeds meer met de computer gaan doen de komende jaren.

De mock-up of wireframe komt nog, daar moet ik nog even mee stoeien. Het gaat mij in eerste instantie om de mogelijkheden van Joomla!.

Nu ben ik aan het puzzelen met WordPress Network, die een heel eind in de goede richting komt maar waar ik mijn twijfels over heb als het gaat om de eenvoud van de achterkant. Als leerlingen een nieuw item in hun logboek zetten dan moet dit zeker niet te lastig zijn. Ik weet dat sommige leerlingen van 12-14 jaar tot veel in staat zijn maar ik moet de zwakkere leerling niet uit gaan sluiten.
Discussie gesloten.
  • sypie
  • sypie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Is Joomla geschikt voor een soort "social netwerk"?

23 mrt 2012 12:27
#2
Hierbij de mockups: