Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Is Joomla geschikt voor een soort "social netwerk"?

Is Joomla geschikt voor een soort "social netwerk"?

23 mrt 2012 11:45
#1
De vraag dekt misschien niet helemaal de lading, vandaar dat ik de uitleg er bij geef.

Ik ben docent Techniek en ik vind het ontzettend belangrijk om de computer/internet te gebruiken bij mijn lessen. Nu heb ik een idee waarbij ik iets wil bereiken wat ik nog niet heb kunnen vinden.

Ik zou graag iets willen waarbij leerlingen zich kunnen registreren. Deze leerlingen maken vervolgens een logboek. Dit logboek bevat per les een 4 of 5 tal vragen. (iedere les dezelfde vragen: wat heb je gedaan, wat ging er goed, wat ging er minder goed, wat moet je de volgende les als eerste doen, moet je de planning aanpassen?)

Per school wil ik dat de betreffende docent alleen de logboeken in kan zien van zijn/haar leerlingen.

Uiteindelijk heeft de leerling per opdracht of project een logboek kunnen maken met foto's, video's en linkjes naar websites. Dit is veel handiger dan op papier. Daarbij is het ook nog zo dat we steeds meer met de computer gaan doen de komende jaren.

De mock-up of wireframe komt nog, daar moet ik nog even mee stoeien. Het gaat mij in eerste instantie om de mogelijkheden van Joomla!.

Nu ben ik aan het puzzelen met WordPress Network, die een heel eind in de goede richting komt maar waar ik mijn twijfels over heb als het gaat om de eenvoud van de achterkant. Als leerlingen een nieuw item in hun logboek zetten dan moet dit zeker niet te lastig zijn. Ik weet dat sommige leerlingen van 12-14 jaar tot veel in staat zijn maar ik moet de zwakkere leerling niet uit gaan sluiten.
Discussie gesloten.
  • sypie
  • sypie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Is Joomla geschikt voor een soort "social netwerk"?

23 mrt 2012 12:27
#2
Hierbij de mockups:

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • sypie
  • sypie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Is Joomla geschikt voor een soort "social netwerk"?

23 mrt 2012 13:20
#3
Hy sypie,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Is geen eenvoudige opgave met Joomla denk ik.
Het toekennen van rechten is mogelijk met de laatste Joomla! versie (2.5.3).
Ik kwam wel deze tegen m.b.t. persoonlijke pagina's. Weet niet in hoeverre die ook in te stellen is om er nog vragen bij te zetten.

Je zou ook eens naar Community Builder kunnen kijken, maar voldoet ook niet 100% aan jouw eisen.

Misschien dat iemand anders nog betere ideeën heeft, maar ik geef maar vast een schot voor de boeg.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37127

Is Joomla geschikt voor een soort "social netwerk"?

24 mrt 2012 09:07
#4
Ik ga de Community Builder eens proberen. Mocht het niet genoeg aan te passen zijn dan ga ik verder op zoek.

Bedankt voor je tip.
Discussie gesloten.
  • sypie
  • sypie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Is Joomla geschikt voor een soort "social netwerk"?

29 mrt 2012 19:05
#5
waarom gebruik je niet Moodle? Als je van een overheids organisatie bent kun je ook gebruik maken van onze Moodle omgeving. Hier zijn geen kosten aan verbonden en ik help je graag op weg!

M Ziemerink
info@ziemerink.org
Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.807 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie