Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Opzetten goede basis installatie

Opzetten goede basis installatie

03 feb 2012 08:25
#1
Hallo,

Ik heb een vraag, waar ik al een hele tijd mee zit. Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven.

Als ik een joomla website bouw dan zorg ik dat ik de domeinnaam in bezit heb en dat ik op die domeinnaam met installatron in direct admin de installatie van joomla voltooi.
Dit is natuurlijk allemaal geen probleem en werkt uitstekend.

Maar nu is het in dit geval anders. De domeinnaam waarvoor ik een nieuwe website moet maken is nog niet beschikbaar. Hij staat namelijk nu online en zal dat moeten blijven totdat ik de volledige website af heb. Dan is het de bedoeling dat ik de nameservers/dsn van de domeinnaam naar de nieuwe website laat linken en klaar is diegene.

Maar nu vraag ik me af, is dit goed voor Google? Aangezien ik de website in eerste instantie op een ruimte installeer die totaal niks heeft te maken met de domeinnaam. Ook zal het nu niet via installatron kunnen, aangezien die domeinnaam niet beschikbaar is.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier de beste oplossing voor is? Of is het geen probleem?
Hoe kan ik een nette structuur aanbrengen in een website waarvan ik de domeinnaam nog niet in bezit heb.

Alvast Bedankt.

met vriendelijke groet,

Luuk Driessen
Discussie gesloten.
  • luukdriessen
  • luukdriessen's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

Opzetten goede basis installatie

03 feb 2012 09:02
#2
Hi Luuk,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Je kunt google tijdelijk van je site weren door deze regel bovenin je robots.txt te zetten:

Disallow: /

Wel opletten dat je die regel dus even weghaalt als je site klaar is en je hem overzet naar de definitieve bestemming.

Of je al dan niet met Installatron kunt installeren is in principe niet afhankelijk van je domeinnaam maar van de mogelijkheden die je hoster biedt.

Je kunt natuurlijk ook de hele website lokaal bouwen en pas live zetten als je de domeinnaam hebt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37148

Opzetten goede basis installatie

03 feb 2012 09:24
#3
Hallo Astrid, bedankt voor je reactie. Goede tip van robots.txt!

Lokaal bouwen is eigenlijk geen optie. Want zodra de website overgezet mag worden is het de bedoeling om geen enkele seconde offline te zijn. Als ik hem van lokaal op de domeinnaam moet zetten dan zal de website offline moeten.

Nu kan ik op mijn hosting de volledige website bouwen waarna ik zodra die af is de domeinnaam eraan koppel.
Is dit een goed idee met betrekking tot google? Aangezien er in alle url's een andere domeinnaam staat?

bedankt voor je reactie.
Discussie gesloten.
  • luukdriessen
  • luukdriessen's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

Opzetten goede basis installatie

03 feb 2012 09:49
#4
Heeft voor google geen consequenties want die vindt de site dan nog niet toch?
Enige is dat de oude site nu in google staat en dat straks al die links dood gaan lopen. Dus daar moet je wel even over nadenken en eventueel redirects in gaan stellen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37148

Opzetten goede basis installatie

03 feb 2012 09:56
#5
In eerste instantie niet nee. Maar zodra de website online gaat en ik de domeinnaam doorverwijs zal google de linkstructuur oppakken. En als ik met sh404SEF ga werken dan weet k niet wat er zal gebeuren met al mijn links. Nu maak ik ook gebruik van sh404SEF. De links die hij genereert kloppen niet met de toekomstige domeinnaam waar hij aan zal moeten hangen. Of is het dan beter om de domeinnaam door te linken en vervolgens in configuration.php de site url te veranderen en dan pas sh404SEF gaan gebruiken?

Ben benieuwd of het allemaal goed zal gaan! Wederom bedankt voor je reactie!
Discussie gesloten.
  • luukdriessen
  • luukdriessen's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 8

Opzetten goede basis installatie

03 feb 2012 10:13
#6
In Direct Admin kun je ook dmv de .htaccess een login/pw op je public_html (protect) directory zetten.
Dan wordt hij niet door Google gelezen en is hij bovendien niet zichtbaar voor toevallige bezoekers.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.976 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie