Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Als je zelf een extensie ontwikkelt, kan je hier je vragen stellen.

opgelost crontab

crontab

14 sep 2014 14:25
#1
Misschien is dit niet de juiste rubriek om mijn vraag te stellen?

Ik heb mijn eerste stap(je) gezet in php-script en heb volgende code ingevoerd:

<?php
// Get a database object
$db = JFactory::getDBO();
// Voer de sql in
$query = "TRUNCATE TABLE `jos_users_ivo`";
$db->setQuery($query);
// Voer de sql uit
$result = $db->query();
?>

Daarna heb ik een cronjob aangemaakt op de server om deze code te laten uitvoeren.
De cronjob geeft volgende foutmeldingen:

PHP Deprecated: Comments starting with '#' are deprecated in /usr/local/lib/php.ini on line 1975 in Unknown on line 0
PHP Fatal error: Class 'JFactory' not found in /home/id787838/domains/praktijkneerijse.be/public_html/a_ivo/crontab.php on line 3

De eerste foutmelding lijkt mij niet zo erg, maar zeggen dat hij 'JFactory' niet vindt?

Wat doe ik verkeerd? Of waar kan ik duidelijke(r) informatie vinden over het uitvoeren van een SQL via php?
  • ivodeb
  • ivodeb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

crontab

16 sep 2014 09:06
#2
Oplossing:
Code:
<?php // allow direct access define('_JEXEC', 1); // folder structure: main-joomla-folder/myfolder define('JPATH_BASE', realpath(dirname(__FILE__) . '/..')); // bootstrap joomla require_once JPATH_BASE . '/includes/defines.php'; require_once JPATH_BASE . '/includes/framework.php'; // Get a database object $db = JFactory::getDBO(); // Voer de sql in $query = "TRUNCATE TABLE `jos_users_ivo`"; // Stel de sql in en voer ze uit $db->setQuery($query); $db->execute(); ?>
  • ivodeb
  • ivodeb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.712 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie