Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Probleem portal configureren

Probleem portal configureren

14 dec 2016 16:51
#1
Hallo,

Ik heb een website met een 4-tal templates. Een portaltemplate die wordt geshowd bij binnenkomst, waarna je door kan klikken naar het desbetreffend bedrijfsonderdeel. Elke bedrijfsonderdeel heeft een eigen template.

De bovenstaande configuratie heb ik werkend draaien, maar ik loop nu tegen een probleem aan.
Ik heb het als volgt geconfigureerd:
1- elke template heeft een eigen menu
2- voor het menu op de voorpagina heb ik 1 menu-item (home) welke ik als standaard pagina heb ingesteld. Zo kom je bij binnenkomst automatisch op deze pagina uit (index.php).
3- bij de template instellingen heb ik 1 van de andere 3 templates als standaard ingesteld

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
Als ik op de site een zoekopdracht uitvoer, geeft hij netjes de zoekopdrachten weer in de als standaard aangegeven template (punt 3). Maar als ik doorklik op de zoekopdrachten en deze direct refereert naar een artikel (bijvoorbeeld: index.php/2-portfolio/8-projecten), dan opent deze zich in de portaltemplate. Wat nou net niet de bedoeling is. Want deze moet openen in een van de andere 3 templates.

Door de nodige dingen te proberen, ben ik erachter gekomen dat een directe link naar een artikel altijd wordt geopend in de als homepage ingestelde template.

Iemand enig idee hoe ik de zoekresultaten in een andere template kan laten openen dan de als standaard pagina ingestelde portall?

Mvg,

Smedia
Discussie gesloten.
  • Smedia
  • Smedia's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 34

Probleem portal configureren

14 dec 2016 17:00
#2
De oplossing heb je hier al gehad. Aangezien je daar niet meer teruggekoppeld hebt en crossposting hier verboden is, heb ik dat draadje gesloten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37135

Probleem portal configureren

14 dec 2016 17:17
#3
Beste Astrid,

Daar heb gelijk in, mijn excuus.

Maar hetgeen wat je bij dat draadje hebt gepost, is gewoon geen oplossing.
Ik kan de klant moeilijk gaan uitleggen dat hij alles in een onzichtbaar menu moet gaan zetten.
Er moet toch iets te verzinnen zijn om dit in banen te leiden. Desnoods een core hack.
Discussie gesloten.
  • Smedia
  • Smedia's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 34

Probleem portal configureren

14 dec 2016 17:53 - 14 dec 2016 17:53
#4
Met een core hack (als dat al kan) kan je dus bij elke update het bestand aanpassen ;)
En het menu-item hoeft niet per artikel maar kan ook op categorieniveau.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 14 dec 2016 17:53 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37135

Probleem portal configureren

15 dec 2016 09:37
#5
Dat werkt idd perfect. Thnx voor dit antwoord. Heel blij mee!

Wat ik gedaan heb is elk van de drie bedrijfsonderdelen in een onzichtbaar menu koppelen aan een categorielijst van het desbetreffende bedrijfsonderdeel en hier de juiste template aan gehangen. En mijn probleem is gefixt : )

Bijkomend voordeel: mocht er een nieuw artikel worden aangemaakt en deze in de betreffende categorie opgeslagen krijgt deze automatisch de juiste template mee. Zo hoeft de klant niets meer in te stellen bij het aanmaken van een nieuw artikel.

Bedankt!
Discussie gesloten.
  • Smedia
  • Smedia's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 34
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.929 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie