Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen

yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen

29 sep 2014 09:30
#1
Wie wil advies geven over het volgende: het bedrijf waar ik werk heeft meer dan 10 websites die op dit moment werken met joomla 2.5 en allemaal dezelfde indeling/vormgeving hebben. Wel allen met hun eigen kleuren/huisstijl.
Voor een nieuw bedrijf willen we een nieuwe responsive website laten maken in joomla 3.0. En daarna de andere websites ook overzetten in het nieuwe design. Ik heb op Yootheme een mooie template gevonden die qua indeling prima is. Heb wel wat kleine aanpassingen op het bestaande ontwerp. Ter info: Ik ben de gebruiker, de vuller, heb dus weinig verstand van websites bouwen en moet dus afgaan op adviezen van mensen die er wel verstand van hebben :)

websitebouwer 1 zegt dat de aanpassingen die ik wil, prima te doen zijn. En dat een bestaande gekochte template ook altijd aan te passen is naar wat je wil. Kosten 55 euro/uur

websitebouwer 2 zegt dat het geen goed idee is om een bestaande template te kopen omdat én niet origineel bent én je achteraf bijna niets kan aanpassen. Of het kan wel maar kost heel veel tijd. ZIj willen een nieuw ontwerp bouwen in Gantry Framework, wat ik niet ken. Kosten 60 euro/uur.

Alles bij elkaar opgeteld. Offerte websitebouwer is 2x zo duur als websitebouwer 1 dus we neigen naar de goedkoopste uiteraard. Maar als we dadelijk met een mooie website zitten waar de uitbreidingsmogelijkheden toch enorm klein blijken te zijn, dan zitten we ook met een probleem....

Alvast bedankt voor het meedenken!
Discussie gesloten.
  • koekie1980
  • koekie1980's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4

yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen

29 sep 2014 09:50
#2
Beste koekie1980,
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.

Voor beide is wat te zeggen, maar als het budget meeweegt, dan zou ik ook kiezen voor een template van YooTheme.
deze templates zijn erg goed. De prijs is niet heel hoog.
Aanpassingen zijn inderdaad goed te doen.
De meeste aanpassingen zijn overigens met css te doen, waardoor de structuur van het template gelijk blijft.
Je hebt met een gekocht template bij deze templatebouwer (Yootheme) een behoorlijke garantie dat als er technische aanpassingen nodig zijn, omdat er bijvoorbeeld in Joomla! iets verandert, je dan een update aangeboden krijgt.
Of eventueel voor een redelijk bedrag kunt aanschaffen.
Daarmee ben je dus altijd technisch actueel.

Bij het "maatwerk" van websitebouwer 2 heb je die garantie niet of in ieder geval veel minder.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen

29 sep 2014 09:56
#3
Hoi Woody
Wat fijn dat je zo snel antwoord!

De zaken die ik aan wil passen in bestaande template yootheme.com/demo/joomla/tasty
- de achtergrondkleur / geen hout
- invoegen van een google-maps plattegrond op de contactpagina
- Het lijstje nieuwsberichten in de rechterkant (ipv die wine of the week bijvoorbeeld), niet zoals nu in het midden
- een pagina met een foto-gallery
- een plugin op youtubefilpjes toe te voegen.

websitebouwer 1 heeft ook extra op de offerte gezet:
"geavanceerde tekstverwerker"
Is dit nog niet standaard ingebouwd?
Discussie gesloten.
  • koekie1980
  • koekie1980's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4

yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen

29 sep 2014 10:08
#4
Al deze dingen zijn makkelijk zelf toe te voegen als je een beetje verstand hebt van Joomla
De background kan je via het template meestal wel doen en anders wel in de FTP.
Google maps zijn wel goede modules voor en yootheme heeft deze zelf ook wel in hun soms bijgeleverde widgetkits.
Nieuwsberichten kan gedaan worden met news feeds zit er meestal standaard in anders kan je dit ook gewoon installeren.
Pagina aan maken vrij simpel en ligt eraan wat voor style je wil maar zijn ook genoeg opties voor te vinden en hoeft niet moeilijk te zijn. Youtube filmpjes, youtheme heeft daar zelf ook iets voor in hun widget kit, als je die erbij krijgt kan je die gewoon gebruiken hievoor.

Geavanceerde textverwerker is meestal JCE editor dat gewoon gratis is, een module waarin je makkelijker code kan toevoegen html js etc..
Discussie gesloten.
  • Nub
  • Nub's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen

29 sep 2014 10:26
#5
Nub heeft al een goed antwoord op je vragen gegeven.
Ik wil voor de uitgebreide tekstverwerker nog wel het volgende aanvullen.
Ik stel ook altijd JCE in als standaard editor/tekstverwerker.

Maar veel gebruikers die alleen aan de voorkant met artikelen werken hebben zelf geen fotobewerkingssoftware om een foto te verkleinen, zodat die in compact formaat op de site te gebruiken is.
Dat kan met JCE als er een uitbreiding voor wordt gebruikt.
Die is voor 29 euro excl BTW per jaar verkrijgbaar.
De naam van die toevoeging is JCE Image Manager Extended.
Daarmee kan bij uploaden van de foto direct de grootte en dus ook de bestandsgrootte worden verkleind.
Niet duur, maar wel erg handig.

Uitbreidingen waar ik persoonlijk ook op alle websites gebruik van maak zijn speciaal voor het beheer:
Akeeba Admin Tools en Akeeba Backup.
Maar ik ga er vanuit dat als je er een websitebouwer tussen hebt zitten, dat die deze toevoegingen standaard op jullie sites installeert.
Bespreek ook hoe er wordt omgegaan met het uitvoeren van updates.
Gaan jullie dat als bedrijf zelf doen, of besteden jullie dat ook uit?
Maar omdat we nu van het onderwerp afgaan, vraag ik je of je zo voldoende informatie hebt gekregen.

Als dat zo is, laat het dan even weten.
Dan sluiten we dit onderwerp, om zo het forum overzichtelijk te houden.
Voor nieuwe vragen, kun je dan een nieuw topic starten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen

29 sep 2014 10:27 - 29 sep 2014 10:32
#6
Hoi Nub

Bedankt voor je uitleg!

Ik ben superadministrator van de websites maar heb me nooit bezig gehouden met zelf modules installeren enz.
Een kleurtje in de CSS aanpassen kan ik nog wel, maar uitgebreide toestanden laat ik liever over aan iemand die dit beter weet. Zowiezo doe ik er waarschijnlijk 2x zo lang over en ben ik bang dat ik iets verpruts en daardoor de website niet werkt :)

Anyway, mijn lijstje aanpassingen zijn volgens websitebouwer 2 echt niet te doen in een bestaande template van yootheme.
Vandaar dat ik zijn zelf gebouwde toestand nodig had, die dus 2x zo duur is.
Ik begrijp uit jouw antwoord dat dit juist prima i.c.m. een bestaande yootheme te maken is.

Zowiezo heb ik mijn bedenkingen bij websitebouwer 2... Hier werkt mijn werkgever al jaren mee samen. Voor een nieuwe website gebruiken ze normaal een van de 10 gerealiseerde websites, andere kleuren/ andere headers, nieuwe domeinnaam en that's it. Factuur: zo'n 1000 euro.
Ik werk hier pas een half jaar dus heb mijn werkgeven aangegeven dat hij altijd teveel betaald heeft :) Dus de gunfactor naar websitebouwer 1 is op dit moment ook iets hoger. Vandaar dat ik wat onafhankelijk advies nodig heb!
Laatst bewerkt 29 sep 2014 10:32 door koekie1980.
Discussie gesloten.
  • koekie1980
  • koekie1980's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4

yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen

29 sep 2014 10:29
#7
Nog even een aanvulling: Als ik zou kiezen voor een yootheme template, dan zou ik voor een versie met Warp 7 gaan. De template die jij nu gekozen hebt is gebaseerd op Warp 6 en is wel responsive, maar veel minder geavanceerd.

websitebouwer 1 zegt dat de aanpassingen die ik wil, prima te doen zijn. En dat een bestaande gekochte template ook altijd aan te passen is naar wat je wil. Kosten 55 euro/uur

Mee eens.

websitebouwer 2 zegt dat het geen goed idee is om een bestaande template te kopen omdat én niet origineel bent én je achteraf bijna niets kan aanpassen. Of het kan wel maar kost heel veel tijd. ZIj willen een nieuw ontwerp bouwen in Gantry Framework, wat ik niet ken. Kosten 60 euro/uur.

Niet mee eens. Zeker niet voor wat betreft Yootheme templates. Je kunt daar alles aanpassen wat je wilt. En voor wat betreft originaliteit: aangezien je de hele template kunt veranderen, kan je dus wel een originele uitstraling krijgen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen

29 sep 2014 10:32
#8

WoodyF4u schreef : Maar veel gebruikers die alleen aan de voorkant met artikelen werken hebben zelf geen fotobewerkingssoftware om een foto te verkleinen, zodat die in compact formaat op de site te gebruiken is.


12 jaar ervaring met photoshop, indesign en illustrator dus dat zit wel goed!

WoodyF4u schreef : Bespreek ook hoe er wordt omgegaan met het uitvoeren van updates.
Gaan jullie dat als bedrijf zelf doen, of besteden jullie dat ook uit?


Updates van 2.5.10 naar 2.5.11 enz worden gedaan in een onderhoudscontract van een paar euro/jaar. Updates van 2.5 naar 3.0 vallen daarbuiten en daar zouden we normaal een offerte voor krijgen.
Discussie gesloten.
  • koekie1980
  • koekie1980's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4

yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen

29 sep 2014 10:37
#9
Tja, de update naar Joomla! 3 is iets ingewikkelder, maar met een beetje hulp van artikelen op internet en een forum als Joomla!NL zou jij het best zelf kunnen :)

Maar zoals al eerder beschreven dwalen we af van het onderwerp.
Ik sluit deze, omdat met de laatste reactie van Astrid er ondertussen voldoende bewijs is dat je het met een Warp7 template van Yootheme heel goed voor elkaar kunt krijgen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

yootheme template kopen v.s. nieuwe laten ontwikkelen

29 sep 2014 10:38
#10

Zowiezo heb ik mijn bedenkingen bij websitebouwer 2... Hier werkt mijn werkgever al jaren mee samen. Voor een nieuwe website gebruiken ze normaal een van de 10 gerealiseerde websites, andere kleuren/ andere headers, nieuwe domeinnaam en that's it. Factuur: zo'n 1000 euro.

Pardon? Max 300 euro. Ik kan het in deze alleen maar eens zijn met je bedenkingen.

Ik zou overigens wel vragen naar fixed price offertes en niet naar uurtarieven. Uurprijzen zeggen mij niet zoveel. De ene bouwer werkt veel sneller dan de andere.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.855 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie