Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Verplaatsen inhoud en aanpassing tekstgrote contact pagina

Verplaatsen inhoud en aanpassing tekstgrote contact pagina

23 aug 2014 10:25
#1
Omdat ik in de vorige site teveel wijzigingen had doorgevoerd aan e inline code liep ik vast met de bouw van de site. Nu heb ik het advies gekregen om de site opnieuw te bouwen en dit is nu in volle gang. Ik heb ondermeer gebruik gemaakt van het Joomla contact formulier. Nu wil ik dit formulier graag verder van de kantlijn af hebben, de lettergrote van Telefoon, contactformulier, send an e-mail..., gewijzigd hebben. Hoe kan ik dit aanpassen zonder de boel te verknoeien door dat ik de inline code verknoei. Hier vind je de betreffende pagina.
Discussie gesloten.
  • Lunast
  • Lunast's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 155

Verplaatsen inhoud en aanpassing tekstgrote contact pagina

23 aug 2014 10:32
#2
Zoals ik je ook al in het andere draadje aangaf, heb je veel te veel op de verkeerde plaats aangepast aan je css. Vind het jammer dat je mijn advies niet hebt opgevolgd en het grootste gedeelte van je custom.css hebt verwijderd.
Dit staat in je custom.css:
Code:
#jsn-mainbody { padding: 0; }
En met een padding van 0px is het natuurlijk logisch dat alles tegen de kant aan komt te staan. De originele template.css heeft namelijk zelf een padding van 15px.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Verplaatsen inhoud en aanpassing tekstgrote contact pagina

23 aug 2014 13:31
#3
Hallo Astrid,

Dank voor je reactie. Ik vind het vervelend dat je denk dat ik je advies niet opvolg, ik ging er juist van uit dat ik heel erg mijn best doe met de nieuwe site om alle jullie adviezen ter harte te nemen en zo te werken als jullie mij adviseren. Alleen denk ik dat het voor jou allemaal vanzelfsprekend is en ik als man uit de bouw probeer met jullie adviezen en de informatie van het internet het beoogde doel te bereiken. zoals ik nu lees doe ik dat niet goed. Je zegt nu dat ik mijn Custom.css voor een groot gedeelte heb verwijderd, maar als ik kijk heb alleen wat zaken gisteren dacht dat je die bedoelde verwijderd en de rest laten staan. Waarbij ik onderstaand nog over houd.
Code:
/* Set font style for body */ body { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 75%; } /* Set font style for heading */ h1, h2, h3, h4, h5, h6, #jsn-gotoplink, .page-header, .subheading-category, .componentheading, .contentheading { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; } /* Set font style for menu */ body #jsn-menu ul.menu-mainmenu a, body #jsn-menu ul.menu-mainmenu li a span { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; } #jsn-page { color: #000; margin: 0 auto; width: 1465px; } #jsn-menu { background: none repeat scroll 0 0 #ffffff; } div.jsn-modulecontainer ul.menu-mainmenu li { border-right: 0px solid #FFFFFF; } body.jsn-color-orange ul.menu-mainmenu li a, body.jsn-color-orange ul.menu-mainmenu li.active a, body.jsn-color-orange #jsn-menu .jsn-modulecontent > .jsn-menu-toggle, body.jsn-color-orange #jsn-menu .jsn-modulecontainer[class*="display-"] .jsn-modulecontainer_inner h3.jsn-moduletitle { text-shadow: 0px 0px 0px #FFFFFF; } div.jsn-modulecontainer ul.menu-mainmenu li a { color: #545251; border-right: 1px solid #E7E6E5; } div.jsn-modulecontainer ul.menu-mainmenu ul li:hover > a { border-top-color: #EBEBEB; background-color: #FE8903; color: #fff; } div.jsn-modulecontainer ul.menu-mainmenu li.active > a { color: #545251 } div.jsn-modulecontainer ul.menu-mainmenu li:hover > a { color: #FE8903; text-decoration: none; } body.jsn-color-orange div.jsn-modulecontainer ul.menu-mainmenu ul li.active > a { text-shadow: 0px 0px 0px #FFFFFF } body.jsn-color-orange div.jsn-modulecontainer ul.menu-mainmenu ul, body.jsn-color-orange div.jsn-modulecontainer ul.menu-sidemenu ul, body.jsn-color-orange ul#jsn-sitetools-menu li ul, body.jsn-color-orange #jsn-menu div.display-dropdown.jsn-modulecontainer .jsn-modulecontent { background-color:rgba(255,255,255,1); } div.jsn-modulecontainer ul.menu-mainmenu ul li a { border-top: 1px solid #E7E7E6; border-bottom: 0px solid #E7E7E6; border-left: 0px solid #E7E7E6; border-right: 0px solid #E7E7E6; color: #545251; } div.jsn-modulecontainer ul.menu-mainmenu ul li.active > a { border-top-color: #E7E7E6; background-color: #FFFFFF; color: #545251; } h3 { color: #FE8903; font-size: 1.4em; } body.jsn-color-orange #jsn-gotoplink, body.jsn-color-orange .link-action:hover { text-shadow: 0 0px 0px #FFFFFF; } #jsn-gotoplink:hover { background: #FE8903; } #jsn-gotoplink:hover { color: #FFFFFF; text-decoration: none; } #jsn-gotoplink { background-color: #756F6D; color: #FFFFFF; } a { color: #FE8903; } #jsn-menu { z-index: 999; position: relative; margin-bottom: 0px; border-top: 0px solid rgba(255,255,255,0.2); } #jsn-menu { border-radius: 0px; -moz-border-radius: 5px; -webkit-border-radius: 5px; -moz-box-shadow: 0px 0 3px rgba(0, 0, 0, 0.5); -webkit-box-shadow: 0px 0 3px rgba(0, 0, 0, 0.5); box-shadow: 0px 0 0px rgba(0, 0, 0, 0.5); } #jsn-promo { padding: 0px; box-sizing: border-box; -moz-box-sizing: border-box; -webkit-box-sizing: border-box; } /* ----- GENARAL LAYOUT ----- */ #jsn-promo, #jsn-content-top, #jsn-pos-breadcrumbs, #jsn-pos-user-top, #jsn-usermodules1, #jsn-mainbody-content, #jsn-usermodules2, #jsn-pos-content-bottom, #jsn-usermodules3, #jsn-pos-user-bottom { border-radius: 0px; -moz-border-radius: 0px; -webkit-border-radius: 0px; box-shadow: 0px 0px 0px #FFFFFF; -moz-box-shadow: 0px 0px 0px #FFFFFF; -webkit-box-shadow: 0px 0px 0px #FFFFFF; } /* ----- BLUE ----- */ body.jsn-color-blue ul.menu-mainmenu li a, body.jsn-color-blue ul.menu-mainmenu li.active a, body.jsn-color-blue #jsn-menu .jsn-modulecontent > .jsn-menu-toggle, body.jsn-color-blue #jsn-menu .jsn-modulecontainer[class*="display-"] .jsn-modulecontainer_inner h3.jsn-moduletitle { text-shadow: 0px 0px 0px #FFFFFF; } /* =============== MENU - MAIN MENU =============== */ div.jsn-modulecontainer ul.menu-mainmenu.menu-richmenu > li > a.jsn-nodescription { padding: 10px 20px 0px; } body.jsn-textstyle-business ul.menu-mainmenu > li > a { font-size: 1em; line-height: 1em; } /* ----- SUB-MENU BACKGROUND ----- */ body.jsn-color-blue div.jsn-modulecontainer ul.menu-mainmenu ul, body.jsn-color-blue div.jsn-modulecontainer ul.menu-sidemenu ul, body.jsn-color-blue ul#jsn-sitetools-menu li ul, body.jsn-color-blue #jsn-menu div.display-dropdown.jsn-modulecontainer .jsn-modulecontent { background-color:rgba(255,255,255,1); } body.jsn-textstyle-business ul.menu-mainmenu ul li a { font-size: 1em; line-height: 1.3em; } #jsn-promo, #jsn-content-top, #jsn-pos-breadcrumbs, #jsn-pos-user-top, #jsn-usermodules1, #jsn-mainbody-content, #jsn-usermodules2, #jsn-pos-content-bottom, #jsn-usermodules3, #jsn-pos-user-bottom { margin-bottom: 0px; background: #fff url(../images/backgrounds/bg-module.png) left bottom repeat-x; border-bottom: 1px solid rgba(255,255,255,0.1); } p:first-child, blockquote:first-child, form:first-child, dl:first-child, ul:first-child, ol:first-child, fieldset:first-child, address:first-child, table:first-child { margin-top: 0px; } p:last-child, blockquote:last-child, form:last-child, dl:last-child, ul:last-child, ol:last-child, fieldset:last-child, address:last-child, table:last-child { margin-bottom: 0px; } #jsn-mainbody { padding: 0px; } body.jsn-color-blue div.jsn-modulecontainer ul.menu-mainmenu ul li.active > a { text-shadow: 0px 0px 0px #FFFFFF; }

Of begrijp ik je nu verkeerd. Ik doe mijn best om jullie adviezen ter harte te nemen, maar ik denk dat ik dan denk te begrijpen wat jullie bedoelen, maar dat dat dus niet zo is.

Nogmaals dank en excuses.
Discussie gesloten.
  • Lunast
  • Lunast's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 155

Verplaatsen inhoud en aanpassing tekstgrote contact pagina

23 aug 2014 14:07
#4
Zie dat mijn zin ook niet erg duidelijk was, excuses.

en het grootste gedeelte van je custom.css hebt verwijderd.

Moet je lezen als:

en niet het grootste gedeelte van je custom.css hebt verwijderd.

Maar ik borduurde eigenlijk voort op mijn reactie in dat andere draadje. Het liefst zou ik eigenlijk zien dat je je hele custom.css naar je computer haalt. Hem leegmaakt op je live site en dan alleen die wijzigingen terug plaatst die echt nodig zijn. En probeer te gaan werken met Firebug.
Als voorbeeld: Je hebt nu een lettertype gedefinieerd in je custom.css dat gewoon in je template.css staat. Dus dat is al overbodig.


En die padding van 0 bij je mainbody heb je er destijds denk ik ingezet omdat je die grote afbeelding in je artikel had geplaatst. Verklaarbaar, maar dus niet echt handig.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Verplaatsen inhoud en aanpassing tekstgrote contact pagina

23 aug 2014 14:13
#5
Dus als ik ooit weer een site bouw is het het beste om eerste alles in elkaar te zetten en zodra dit gebeurd is, via custom.css de wijzigingen aan te brengen om zo naar het beoogde resultaat te gaan en zoals nu breng ik bij iedere stap wijzigingen aan om dat element naar behoren te laten uitzien waardoor ik me later weer in de wielen rijd. Firebug werk ik mee, maar ik werk er dus te vroeg mee voordat de hele site in elkaar zit.

Dank voor de moeite
Discussie gesloten.
  • Lunast
  • Lunast's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 155
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.952 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie