Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Artisteer layout blok in rechter kolom

Artisteer layout blok in rechter kolom

18 aug 2014 18:49
#1
Hoi,
Ik heb mijn website geupgrade van 2.5.22 naar 3.3, maar dan wel lokaal op mijn pc in XAMMP. Dat lijkt gelukt te zijn. Tzt wil ik die dan weer online zetten, maar vooralsnog niet. De layout van de rechter kolom ("right") is namelijk niet goed. Op mijn huidige website ziet het er nog wel aardig uit en de layout van de nieuwe template in Artisteer ziet er ook goed uit. Alleen ziet het er niet fraai uit wanneer ik de template upload in Joomla 3.3. De letters zijn allemaal hoofdletters en verspreid over de gehele breedte van de kolom. Dat is niet zoals bedoeld. Volgens Artisteer moest in in "Blokken" vinkjes weghalen bij Small Capitals en All capitals, maar het probleem blijft. Heeft iemand een suggestie?




Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • docneet
  • docneet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95

Artisteer layout blok in rechter kolom

19 aug 2014 08:01
#2
Je gebruikt een nieuwsfeed zo te zien. Zo je even moeten kijken of Artisteer daar aparte instellingen voor heeft. In principe wordt daar gebruik gemaakt van de <h5> tag.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Artisteer layout blok in rechter kolom

19 aug 2014 19:46
#3
Dank je Astrid,
Ik heb de vraag neergelegd bij Artisteer support. Hopelijk kunnen zij mij uitleggen of de feed-weergave aangepast kan worden in Artisteer.
Discussie gesloten.
  • docneet
  • docneet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95

Artisteer layout blok in rechter kolom

20 aug 2014 11:58 - 20 aug 2014 12:01
#4
Bij Joomlaboy.com vond ik deze uitleg:

Joomla feed module has its CSS classes coded into the module. The class on the module links is "feed-link" and feed link titles are presented as h4 and h5 and feed items are listed in an unordered list (ul/li).

The code that displays your mod_feed in a newsfeed module on your site comes from modules\mod_feed\tmpl\default.php. The unordered list of your RSS display module's links is generated between rows 61 to 124.

Find in the code {code}<h4 class="feed-link">some php here</h4>{/code} Replace h4 with what you want to be the looks of your links in the module (I use p for example on Joomlaboy.com). Then you can also apply a class to those links to allow your RSS module links to be having your own CSS classes.


Als ik het goed begrijp zou de code dus in modules\mod_feed\tmpl\default.php moeten staan en daar te wijzigen zijn. Ik zal eens kijken hoe ik daar geraak. Ik heb een boek besteld om meer te weten te komen over HTML5 en CSS. Hopelijk wordt mij dan wat duidelijker wat er gewijzigd dient te worden.
Edit Astrid: Ik heb de quote tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.

[strike]Artisteer support geeft aan dat men graag de website url wil hebben. Maar dat gaat niet, aangezien deze in XAMMP staat. Ik heb mijn hosting-provider benaderd met de vraag waarom mijn diskruimte nog relatief klein is, terwijl dat voor nieuwe klanten veel groter is. Hierop heeft men terstond mijn diskruimte vergroot, waardoor ik mijn nieuwe versie van mijn website onder de oude zou kunnen hangen. Is er ergens een handleiding hoe ik dat moet doen (zal vast wel ergens staan, maar ik heb dat nog niet kunnen vinden)? Ik zal in ieder geval een 2e database aan moeten maken en die moet natuurlijk een andere naam hebben dan de huidige. Dan zal ik de bestanden vanuit XAMMP naar een nieuwe directory moeten verplaatsen. Op welke plek zou ik die directory moeten maken en hoe stel ik configuration.php zo in dat deze aan de nieuwe database gekoppeld kunnen worden? En hoe benader in de nieuwe site? Gewoon www.mijndomein.nl/testsite of iets dergelijks?[/strike]
Laatst bewerkt 20 aug 2014 12:01 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • docneet
  • docneet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95

Artisteer layout blok in rechter kolom

20 aug 2014 12:05
#5
Graag 1 onderwerp per topic. Maak eventueel voor je andere vraag een nieuw draadje aan.
Oplossing van joomlaboy kan. Maar dan moet je wel een override maken van de module view anders wordt hij weer overschreven bij een update.
Lijkt mij handiger om het dan met css aan te passen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Artisteer layout blok in rechter kolom

21 aug 2014 22:38
#6
Na veel puzzelen heb ik de oplossing gevonden. De clue was de suggestie van Astrid om de <h5> tag te bewerken. Aan de suggestie van Artisteer support had ik niets. Zij suggereerden extra CSS content toe te voegen bij de export. Hiermee was ik wel de hoofdletters kwijt, maar de layout werd niet verbeterd.
In Artisteer heb ik het volgende gewijzigd:
  1. Inhoud>Koppen>Kop 1 (en daarna ook 2 t/m 6)>Lettertype-opties>Effecten: vinkje weghalen bij "Alleen maar hoofdletters"
  2. Inhoud>Koppen>Kop 1 (en daarna ook 2 t/m 6)>Uitlijnen>Links
  3. Blokken>Blokstijlen>With Header>Een item geselecteerd

Hierdoor is de tekst niet meer alleen in hoofdletters, de uitvulling van de tekst opgeheven (justify) en zijn er weer keurige headers boven de feeds te zien.
Discussie gesloten.
  • docneet
  • docneet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.940 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie