Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Deel pagina valt buiten scherm tablet

Deel pagina valt buiten scherm tablet

17 aug 2014 09:20
#1
Ik heb het volgende probleem. bij 4 van de 10 pagina's valt het rechter gedeelte buiten het scherm van de tablet. Op de computer klopt alles. alleen op de tablet doet zich dit probleem voor. De gebruikte foto's zijn allemaal even groot, de instellingen van de artikelen zijn gelijk en als ik met firebug de goede en foute pagina vergelijk zie ik geen verschillen. Waar kan hem dit nu in zitten, ter verduidelijking heb ik 2 screenprints bijgevoegd, waarop b.v. ook de icoontjes van Facebook en Twitter in het ene scherm te zien zijn en in het andere niet.

Ik dank weer.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Lunast
  • Lunast's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 155

Deel pagina valt buiten scherm tablet

17 aug 2014 09:48
#2
Heeft in ieder geval te maken met het feit dat je heel veel inline opmaak gebruikt bij het plaatsen van je teksten. Maar ik zie ook dat je site niet responsive is, terwijl hij dat wel zou moeten zijn, zie demo .
Eigenlijk is mijn advies om een keer helemaal opnieuw te beginnen met een schone Joomla installatie en een schone template installatie. Let er dan ook op dat je teksten uitsluitend vanuit kladblok in je site plakt en niet gaat proberen een gewenste layout te krijgen door inline opmaak te gebruiken. Niet leuk, maar met de kennis die je inmiddels opgedaan hebt, zou het niet zo heel veel werk moeten zijn.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37131

Deel pagina valt buiten scherm tablet

17 aug 2014 10:56
#3
Astrid ik dank je weer voor je snelle reactie, De site is voor mijn broer en hij wil e.e.a. snel naar buiten brengen. Ik weet nu veel meer (nog niet genoeg), maar ga de site helemaal van voor af aan opbouwen gehost vanaf de computer, zodat deze in 1 keer naar het web kan. Ik ging ervan uit dat de vink in Enable Sticky Menu>Mobile, moet ik dat bij de volgende keer dan anders doen?
Discussie gesloten.
  • Lunast
  • Lunast's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 155

Deel pagina valt buiten scherm tablet

17 aug 2014 11:03
#4
Kan ik je zo niet zeggen. Wouter heeft meer ervaring met jsn templates, dus als die je vraag leest, dan neem ik aan dat hij je wel even aangeeft hoe je je site gewoon goed kunt zetten voor responsive.
:off:
Als het mogelijk is bij je hoster en je hebt genoeg ruimte op de server, is het misschien handiger om niet lokaal te gaan werken, maar om die nieuwe installatie in een submap te zetten. Dan loopt je niet tegen een verschil in serverconfiguratie aan en kan je (als je hulp nodig hebt van dit forum) ook een link geven zodat de leden mee kunnen kijken.
:back:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37131

Deel pagina valt buiten scherm tablet

17 aug 2014 11:06
#5
Mijn dank is wederom weer grenzeloos ( heb je veel aan, maar toch ). Ik heb weer veel geleerd.

Nogmaals dank
Discussie gesloten.
  • Lunast
  • Lunast's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 155
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.835 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie