Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost opbouw menus bij Meertalige website - Joomla3.3.3 -

opbouw menus bij Meertalige website - Joomla3.3.3 -

16 aug 2014 13:52
#1
Hallo beste,
heb de basis nu voor een Meertalige site (Ned + Eng).
Heb template Joomla-shaper-Helix-II.
Het is gelukt om een aantal menu-items welke zichtbaar moesten worden in het Topmenu voor de 'Nederlandse' site op de home-page te krijgen. Maar dit is gelukt door ze toe te wijzen aan het Main Menu (met huisje). Niet door ze onder 'Home-menu voor site NL' te zetten, dan werden ze namelijk niet zichtbaar.
Nogmaals het lukte dus, maar ik begrijp het niet. Zou verwachten dat Menu-NL en Menu-Eng onder Main Menu zouden hangen en verder Nederlandse Menu-items onder Menu-NL (en engelse onder Menu-Eng).

Vraag:
als ik dit (met trial en error) toch goed heb gedaan, betekent dit dan dat elk menu met de daarbij behorende menu-items bij Main-Menu moeten komen (zowel de Nederlandse als de Engelse)? .......... lijkt me wel een ratjetoe .......







bedankt,
Jan

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • janjan
  • janjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

opbouw menus bij Meertalige website - Joomla3.3.3 -

16 aug 2014 14:08 - 16 aug 2014 14:08
#2
Vreemd omdat je beheermodule Meertalige status geen fouten aangeeft.
Maar het principe is dat je in je Main Menu (met het huisje) 1 menu-item moet hebben dat is toegewezen aan alle talen en als standaard staat. Dit menu wijs je niet toe aan een module.
Dan heb je voor elke taal een eigen menu, waar je dus ook weer een home-menu-item hebt, dat je standaard zet en toewijst aan de bijpassende taal. Voor deze menu's moet je wel modules aanmaken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 16 aug 2014 14:08 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

opbouw menus bij Meertalige website - Joomla3.3.3 -

16 aug 2014 15:35
#3
Dus als ik je goed begrijp dan is mijn eerste veronderstelling juist?:
een Main Menu (met huisje), daaronder per taal (in dit geval voor Ned en voor Eng) een Main Menu. En daaronder de verdere aan te maken paginas voor de menu-items binnen een taal?

Dus onder Main Menu-Eng komen dan bijvoorbeeld: de pagina About Us en Contact Us, waarbij bij betreffend menu-item veld Locatie-Menu staat op: Main-menu for English site (in mijn geval).

Wel zoals je aan de afbeelding kunt zien heb ik dat ook zo, echter zie 2e afb, dan is er niets van op de website te zien.
???








en nederlandse pagina Contact Ons ipv verwijzing naar Homepage-NL, verwezen naar Homepage Main Menu (huisje) en dan wel zichtbaar.



Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • janjan
  • janjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

opbouw menus bij Meertalige website - Joomla3.3.3 -

16 aug 2014 17:58
#4
Ik kan het echt niet meer volgen. Volgens mij zijn mijn instructies duidelijk, maar blijkbaar begrijp je ze niet.
Misschien dat je hier meer aan hebt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

opbouw menus bij Meertalige website - Joomla3.3.3 -

18 aug 2014 10:22
#5
ik hoop dat het nu wel te volgen is. Ik heb Astrid het artikel van Tiggeler, waarnaar je verwijst, inderdaad goed kunnen gebruiken. Stap voor stap gevolgd en gecheckt met wat ik al had. Heeft tot een paar kleine veranderingen geleid. In ieder geval ziet de opbouw er nu bij mij netter uit. Ik vond toch nog dat Helix-2 niet als template geselekteerd was bij de module Taalswitcher. In ieder geval resulteerde dit alles in het nu wel zichtbaar zijn van de menu-keuzes op de website. Hoera hoera! :cheer:

Alleen komen ze verticaal onder elkaar ipv horizontaal naast elkaar. Terwijl in de demo bij template Joomshaper - Helix2 dat wel is. Alleen wordt in die demo niet gewerkt met een Meertalige website.
Eerder toen ik een menu-item met artikel verwees naar Main Menu-huisje ipv naar Nederlands Menu, kwamen de menu-opties op de site wel naast elkaar.
Is het beter voor dit probleem een nieuw topic aan te maken?

Verder heb ik met het door de schermen gaan nav de te nemen stappen om een Meertalige site op te zetten nog een paar kleine vraagjes over scherm Menubeheer / Bewerk Menu-item (= Nederlands Menu) : (zie schermprint hieronder)

- veld Templatestijl: hier staat nu Gebruik Standaard. => wordt dan in mijn geval automatisch template Helix2 genomen, of moet ik hier expliciet verwijzen naar template Helix2?
- Een van de velden heeft de naam 'Hoofd-item'. Hier staat nu: Menu-item Root. Is dat wel goed? Of moet dat zijn: Homepage Nederlands?

bedankt, jan

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • janjan
  • janjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70

opbouw menus bij Meertalige website - Joomla3.3.3 -

18 aug 2014 10:34
#6
Templatestijl laat je in principe overal op gebruik standaard staan. Dit hoef je alleen te veranderen als je echt een bepaald menu-item aan een andere template(variant) wilt toewijzen.
Een menu-item dat onder menu-item root hangt, geef aan dat het een menu-item op het hoogste niveau is. Dus dat is in principe ook goed.

Maak s.v.p. voor je vraag over layout een nieuw draadje aan, bij voorkeur met een link naar je site, zodat de leden mee kunnen kijken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

opbouw menus bij Meertalige website - Joomla3.3.3 -

18 aug 2014 12:16
#7
Bedankt weer Astrid. ? Duidelijk.
Discussie gesloten.
  • janjan
  • janjan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 70
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.983 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie