Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Menu: show_page_heading versus Artikel: show_title?

Menu: show_page_heading versus Artikel: show_title?

20 aug 2015 21:18 - 20 aug 2015 21:26
#1
Hallo,

Ik heb mij altijd al een beetje over verbaasd en niet begrepen.

Waar het mij omgaat is een goed gestructureerde pagina met één <h1> tag en evt. meerdere <h2> tags (<h3>, <h4>), ivm. de uniforme opmaak en met SEO.

Wat is nu het functionele doel van ‘page_heading’ (joomla 2.5 menuà menu-itemàpage options(pagina weergave opties)) versus de content_title van het artikel?

Je kunt zowel bij het menu als bij het artikel aangeven of de titel van het artikel getoond moet worden. Waarom op 2 plaatsen? Ik begrijp dit niet.

Mij is nu duidelijk dat bij page_heading het menu-item tekst wordt weergegeven en zelfs in de <H1> tag. Maar als je een keer lange titel hebt, wil je dat vaak niet in je menu, toch? Dus wat is dan de functie van page_heading.
Bij page options (pagina weergave opties) staat ook nog “Browser pagina titel”, boven de “show page_heading” (toon paginakop). Dit heeft volgens mij niets met page heading te maken? Ook is dit niet hetzelfde als search engine title die bij het artikel onder het item meta opties opgegven kan worden.

Vervolgens je zet page_heading op ‘Nee’, waarom worden dan de content_title’s niet in < H1> tag weergegeven? (ook ivm SEO)

Heeft dit te maken met een BLOG? Ik bedoel ik kan mij voorstellen dat als je een Blog hebt, dat je de bv. het menu item bovenaan plaatst in de <H1> tag, en de titel van de blog artikelen in <h2> tag (om te voorkomen om de <h1> tag meerdere malen op je pagina te hebben).

Hoe los je dit het meest handig op, door een override voor het article template te maken? Want ik zie bij het template dat ik gebruik dat er al een override is, dus dat kan ik eenvoudig aanpassen. Maar ik wil ook proberen te begrijpen waarom het zo zit zoals het nu zit.

Nico.

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 20 aug 2015 21:26 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Menu: show_page_heading versus Artikel: show_title?

21 aug 2015 09:58
#2
Waarom het zo is weet ik ook niet, maar het is eenvoudig aan te passen met een override. Veel templates hebben al een h1 voor de artikel titel overigens.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Menu: show_page_heading versus Artikel: show_title?

27 aug 2015 21:46
#3
Ik heb het inmiddels in het template opgelost door er in op te nemen dat als page_heading <> 1 de titel de <h1> tag krijgt en anders de <h2> tag. (dus in de override)

Nico
Discussie gesloten.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.753 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie