Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost google indexeert niet de juiste keywords

google indexeert niet de juiste keywords

13 jan 2015 09:43
#1
Geachte,

Ik ben bezig met SEO en zie een groot probleem:

De eerste 10 posities in keywords lijst krijgen lidwoorden en "zijn", "door", "van", "met", enzovoort. Maar zonder deze woordjes teksten zijn niet mooi en klantvriendelijk. Andersom, ik kan toch niet met de echte gewenste zoekwoorden mijn teksten vervuilen.

Dus, mijn vraag is: bestaat er een code om deze woordjes niet als keywods opnemen in de zoekresultaten van google?

Voorbaat bedankt, Vero
Discussie gesloten.
  • Vero
  • Vero's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 279

google indexeert niet de juiste keywords

14 jan 2015 11:11 - 14 jan 2015 11:12
#2
Dit is geen probleem. Alle Nederlandse teksten staan vol met deze woorden. En gelukkig kijkt Google niet alleen naar de woorden in jouw tekst, maar combineert meerdere zaken.

Heel in het kort*, Google kijkt naar:
  • Of het trefwoord in de url staat
  • en in de title-balk
  • en in de titel van jouw tekst
  • en in de inleidende tekst
  • en in kopteksten
  • en in links op jouw pagina

Jouw dienst, product of onderwerp is vast niet 'En'. Of 'door' of 'van'. En dus zul je in de bovenstaande elementen de naam van jouw onderwerp plaatsen. Gaat jouw tekst over de 'Klaproos', dan zorg je dat dat woord voorkomt in die elementen. Google maakt een optelsom en concludeert: deze pagina gaat vast over de klaproos, ook al wordt dat woord hier en daar omgeven door bijwoorden, lidwoorden of andere niet ter zake doenende woorden.

Dus: niet alleen trefwoorden gebruiken, maar schrijf een fatsoenlijke Nederlandstalige zin met genoeg aandacht voor jouw onderwerp. Dan moet het toch echt goed komen.

Succes! Ik hoop dat je er wat aan hebt.

*Noot: uiteraard zijn er meer factoren die van invloed zijn. Bekijk eens deze infographic met de 200 Google Ranking Factors: Google Ranking Factors
Laatst bewerkt 14 jan 2015 11:12 door Sebas. Reden: Afbeelding wer dte veel verkleind
Discussie gesloten.
  • Sebas
  • Sebas's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 29

google indexeert niet de juiste keywords

14 jan 2015 13:21
#3
Bedankt, Sebas!
Discussie gesloten.
  • Vero
  • Vero's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 279

google indexeert niet de juiste keywords

17 jan 2015 13:37
#4
Je had je topic afgesloten met de knop "Dit is de oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde post geen oplossing bevat, heb ik dit gecorrigeerd, zodat wel duidelijk is wat de oplossing is. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een bericht waarin de oplossing staat beschreven.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13596
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.878 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie