Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Niet alleen Joomla met mappen en bestanden, maar ook database vervuild met phpBB

Niet alleen Joomla met mappen en bestanden, maar ook database vervuild met phpBB

16 feb 2022 15:19
#1
Hoe krijg ik de Joomla map en database weer schoon?
Eerst zaten phpBB3 forum mappen en bestanden netjes in een map opgeslagen als submap in de root van de Joomla map.
Het phpBB3 forum verwees naar de phpBB3 forum database.
Daarna heb ik een subdomein aangemaakt en alle phpBB3 mappen en bestanden gekopieerd naar de subdomein map.
Na de controle of alles 1 op 1 was overgezet heb ik vervolgens de phpBB3 forum map uit de root van de Joomla map verwijderd.
Ik heb gecontroleerd of het forum werkte maar dat bleek NIET het geval.
Toen heb ik het 'config.php' bestand van het forum naar mijn pc gedownload en gecontroleerd op instellingen.
Ergens heb ik een fout gemaakt bij het uploaden van 'config.php' zodat de database gegevens zijn gewijzigd en nu die van de Joomla zijn ingesteld.
Maar het forum bleek toen ineens WEL te werken.

Gisteravond logde ik met FileZilla in op de domeinmap en toen zag ik in de Joomla map de phpBB3 forum mappen en bestanden in de root tussen de Joomla mappen met bestanden staan i.p.v opgeborgen in een submap van de root in de Joomla map.
Ik ben er nog niet achter waar het nu mis gaat, maar ik zie wel een vervuilde Joomla map.
Ook de database lijkt met phpBB3 te zijn vervuild.

Moet ik nu van Joomla een schone installatie uitvoeren en daarna een backup terugzetten of wat moet ik nu doen om de Joomla map en ook de database weer schoon te krijgen??
Aanname is vaak de oorzaak van allerlei ellende

Mario
Discussie gesloten.
  • mjakarel
  • mjakarel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Niet alleen Joomla met mappen en bestanden, maar ook database vervuild met phpBB

16 feb 2022 15:42
#2
Hoi,

download joomla op je pc.

Unzip de file op je pc en vergelijk deze Joomla bestanden met die op je server, de installatie folder moet je niet meereken!
Zo kom je er achter wat Joomla bestanden zijn en phpBB forum bestanden.

Groetjesss :)
Discussie gesloten.
  • Janp
  • Janp's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Niet alleen Joomla met mappen en bestanden, maar ook database vervuild met phpBB

17 feb 2022 18:42 - 17 feb 2022 19:08
#3
Ik heb het Joomla pakket nog niet gedownload, maar ik zag wel al dat Joomla en phpBB3 mappen en bestanden met dezelfde naam gebruiken, alleen met verschillende inhoud.

Edit Jelle: Ik heb de quote verwijderd. Het quoten van direct voorafgaande reacties voegt niets toe.
Aanname is vaak de oorzaak van allerlei ellende

Mario
Laatst bewerkt 17 feb 2022 19:08 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • mjakarel
  • mjakarel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Niet alleen Joomla met mappen en bestanden, maar ook database vervuild met phpBB

17 feb 2022 21:57 - 17 feb 2022 22:00
#4
Bedankt Jelle.
De stand van zaken is dat mijn probleem met de database is opgelost door in phpMyAdmin een export te doen van de phpBB3 data uit de Joomla database.
Daarna heb ik ingelogd in de database van het forum, om daar de inhoud van de database weg te gooien.
Vervolgens heb ik met phpMyAdmin in de database van het forum een import gedaan van de eerder geëxporteerde data.
In de map van het forum heb ik het bestand 'config.php' bijgewerkt met de correcte database gegevens (naam, login met wachtwoord en het voorvoegsel).
Tot slot heb ik in het forum ingelogd, het cache gewist en dat was dat.

Met FileZilla heb ik ingelogd om de mappen en bestanden in de Joomla map te vergelijken, omdat sommigen wel dezelfde naam hebben maar een andere inhoud.
Door de dubbele mappen en bestanden tijdelijk te bewaren en dan controleren of de website nog steeds werkt kan ik zien wat er weg kan en welke terug moeten.
Voorlopig werkt alles (forum en website) weer zoals het hoort.
Aanname is vaak de oorzaak van allerlei ellende

Mario
Laatst bewerkt 17 feb 2022 22:00 door mjakarel.
Discussie gesloten.
  • mjakarel
  • mjakarel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.745 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie