Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Joomla 3(.0?) geïnstalleerd met app installatie van vimexx

Joomla 3(.0?) geïnstalleerd met app installatie van vimexx

16 jan 2018 00:11
#1
Hoihoi,

ik ben via deze website bij Vimexx terecht gekomen en heb daar zojuist een host + adres aangemaakt (tezartdesign.eu, hier staat nog niks op). Nu heb ik via de de app installer van vimexx joomla geïnstalleerd op de server. Via tezartdesign.eu/joomla30 kan ik dan inloggen. Tot daar werkt het allemaal, alleen nu kom ik uit op een pagina die mij totaal niet bekend voorkomt en die me ook weinig zegt, het enige wat hier staat op de 1e pagina is:

Tez Art & Design
Home
U bevindt zich hier: Start.

Dan rechts: Main Menu en Home.

Als ik op het edit knopje druk bij "U bevindt zich hier: Start" dan kom ik uit bij module-instellingen (voor Breadcrumbs).
Klik op het edit knopje bij Main Menu en Home dan krijg ik de Main Menu module instellingen.

In beide gevallen is er dan een submenu genaamd opties en een submenu genaamd geavanceerd.

Wat ik heb begrepen is dat ik een template moet uitzoeken en deze moet linken aan het joomla-account op mijn website, maar de pagina die ik voor mijn neus heeft biedt die optie niet, noch lijkt de pagina op de tutorial die ik bij de hand had (die overigens wel gespitst is op het zelf installeren van joomla wat ik dus via de website heb gedaan ipv. zelf).

Nou vraag ik mij dus af of de installatie wel goed is gegaan, of dat ik zelf iets verkeerd doe. Ik verwacht namelijk iets dat lijkt op www.joomlain24dagen.nl/dag-2-joomla-installeren maar wat ik zie is verre van.

Bedankt alvast!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Joomla 3(.0?) geïnstalleerd met app installatie van vimexx

16 jan 2018 08:54 - 16 jan 2018 08:58
#2
Over het algemeen wordt aanbevolen niet gebruik te maken van de installatiemogelijkheden die een webhoster je aanbiedt. Sommigen bieden een uitgeklede versie aan en daarnaast komt het ook wel vaker voor dat de hoster niet de meeste recente versie aanbieden.

Ik adviseer je dan ook om alles te verwijderen en joomla handmatig zelf te installeren. Download het pakket van onze site (zie downloads), maak een database aan en volg de stappen zoals die worden aangegeven in het door jou aangegeven stappenplan van joolain24dagen.
Zorg er wel voor dat je de bestanden in de root plaatst en niet in een submap, zoals nu gedaan is.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 16 jan 2018 08:58 door Romke.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Joomla 3(.0?) geïnstalleerd met app installatie van vimexx

16 jan 2018 11:31 - 16 jan 2018 12:16
#3
Ik ben het eens met Romke dat de meeste hosters een slechte versie van Joomla! via Installatron aanbieden.
Begin dus gewoon opnieuw.
Je hebt toch nog niets in de root-map van je domein, dus kun je daar dan ook direct je installatiebestanden plaatsen.
Wel even de map Joomla30 verwijderen en de database verwijderen en daarna een nieuwe aanmaken.

Dan even een uitleg over wat je in je schermvoorbeeld en tekst beschrijft.

Wat jij laat zien in de bijlage en wat je beschrijft is de website bekeken vanaf de voorkant.
Dus zoals jouw publiek de website bekijkt.
Voor beheer kun je tegenwoordig al heel veel via de voorkant, maar om een website goed op te kunnen zetten, moet je in het beheergedeelte inloggen.
Daar kom je door administrator achter jouw URL te plaatsen.
Dus zo: tezartdesign.eu/joomla30/administrator
En daar inloggen met het beheeraccount dat je bij de installatie hebt aangemaakt.

Ik vermoed dat je dan te zien krijgt wat je op joomla24dagen.nl te zien krijgt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 16 jan 2018 12:16 door WoodyF4u.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Joomla 3(.0?) geïnstalleerd met app installatie van vimexx

16 jan 2018 23:19
#4
Oke bedankt, ik heb de vimexx installatie nu verwijderd, helaas loop ik nu tegen een ander probleem aan, namelijk het volgende:

Er deed zich een fout voor bij het aanmaken van de database Tez art & design database.
De gebruiker heeft mogelijk niet voldoende rechten voor het aanmaken van een database. De vereiste database moet mogelijk apart aangemaakt worden voordat u Joomla! kunt installeren.

Dit gebeurd bij de webinstallatie van de database stap 2. Ik heb oprecht geen flauw idee waar ze het over hebben... Heeft dit met mijn eerdere installatie met vimexx te maken of moet ik hier even een apart draadje voor aanmaken?

Het is overigens de eerste keer dat ik dit doe.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Joomla 3(.0?) geïnstalleerd met app installatie van vimexx

16 jan 2018 23:50
#5
De database kun je aanmaken via je beheerpaneel (directadmin of cpanel) van je hosting.
De gegevens die je daarbij invult dien je dan later bij de installatie van joomla te gebruiken.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Joomla 3(.0?) geïnstalleerd met app installatie van vimexx

17 jan 2018 00:07
#6
Ik heb het gevonden, bedankt!

Altijd vreemd hoe raar je kan gaan denken als je er van uit gaat dat je het toch niet kan.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.822 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie