Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

afbeeldingen browser is de weg kwijt

afbeeldingen browser is de weg kwijt

05 sep 2015 23:06
#1
Als ik via JCE een afbeelding in een tekst wil invoegen krijg ik geen overzicht van mappen c.q. afbeeldingen ("browser") meer. Ik vermoed dat er een verband is met de installatie van de JCE mediabox, want tot dan toe ging het goed. In de instellingen staat "images" als standaardpad en ik ga er van uit dat dat ook eerder zo was. Wijzigen verandert overigens niets. Het gaat om een zeer verse installatie van Joomla met drie proefartikelen en een sjabloon van Icetheme. In een oudere versie van de site ben ik dit nog nooit eerder tegengekomen. Knap lastig, want zelfs als ik via een omweg de afbeeldingen in de tekst heb gekregen kan ik de afbeelding niet aanpassen: aanklikken levert een akelig lege browser op. Wat nu?
Discussie gesloten.
  • Thes
  • Thes's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

afbeeldingen browser is de weg kwijt

06 sep 2015 17:31
#2
Heb je het al eens geprobeerd met een andere browser?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

afbeeldingen browser is de weg kwijt

06 sep 2015 21:59
#3
Ja. Ik heb ARK geïnstalleerd. Dat heeft er geen last van en springt meteen naar de afbeeldingen. Ik vind het alleen een minder handige editor. Ik heb ook de instellingen vergeleken, maar daar zie ik geen verschillen. Ik heb JCE opnieuw geïnstalleerd, maar het blijft hetzelfde: geen (niks, nakkes) bestand te zien. Ook omgekeerd werkt het niet: als ik een afbeelding die al in een tekst staat aanklik krijg ik nog steeds een leeg "formulier", tot gisteren kreeg ik dan gewoon de betreffende afbeelding met afmetingen en borders enzo. Zoals altijd, de afgelopen jaren. Nu dus alleen een gapende leegte... :(
Discussie gesloten.
  • Thes
  • Thes's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

afbeeldingen browser is de weg kwijt

06 sep 2015 22:48
#4
Je begrijpt zo te zien het woord browser niet. Jij probeert nu een andere editor. JCE mediabox kan dit probleem overigens niet veroorzaken. Dus als het in een andere browser ook niet werkt, kan je beter even opnieuw beginnen met een "verse" Joomla-installatie. Maak dan ook steeds voor elke belangrijke wijziging een backup, zodat je snel terug kunt naar de laatste werkende situatie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

afbeeldingen browser is de weg kwijt

07 sep 2015 08:17
#5
Hallo en dank voor je reactie.
Ik gebruik "browser" omdat dat gedeelte van de module zichzelf zo noemt en ik geen betere term heb. Zo fout is de term eigenlijk ook niet: je bladert door de bestanden. En de grap is juist dat een andere module (ARK) wél meteen naar de juiste plek ("Afbeeldingen") springt (én ook bestanden laat zien, wat JCE dus niet meer doet). Ik leid daaruit af dat er op zich weinig tot niets aan de algemene instelling fout is. Maar ik zou me zomaar kunnen vergissen ;)
Discussie gesloten.
  • Thes
  • Thes's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

afbeeldingen browser is de weg kwijt (opgelost?)

07 sep 2015 08:26
#6
O.K. de technisch meest verantwoorde oplossing blijkt: een nachtje eroverheen te laten gaan. Even onverklaarbaar als het de afgelopen 72 uur NIET werkte (ondanks herinstallatie etc), doet JCE nu weer wat het moet doen. Ook weer zonder enige traceerbare aanwijzing. ´t zal de magie van dit forum zijn. Of ik moet vaker Harry Potter bellen. :evil:
Discussie gesloten.
  • Thes
  • Thes's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

afbeeldingen browser is de weg kwijt

07 sep 2015 08:54
#7
Fijn dat het weer werkt. Dan sluit ik dit draadje.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.328 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie