Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Configuration.php heeft andere instellingen dan de backend

Configuration.php heeft andere instellingen dan de backend

03 sep 2015 20:16 - 03 sep 2015 20:18
#1
Hallo allen,

Even niet actief geweest (en sorry dat ik meteen met een vraag kom), maar ik heb het meest vreemde probleem met Joomla dat ik ooit gehad heb.

Situatie:
Ik draai een Joomla 3.4.3 site die onlangs (twee weken terug) geinstalleerd is dmv Akeeba Backup. Alles draait prima op af en toe een onverklaarbare 'witte' pagina wat waarschijnlijk een php error is. Ik heb zojuist getracht om error reporting aan te zetten en het uit te zoeken, maarrr...

Zodra ik iets opsla in de configuration.php gaat de site offline (error connecting to mysql database). Dit heb ik één keer eerder gehad, maar ik dacht dat ik zelf iets misgedaan had door de vermoeidheid. Toen ik het net had, heb ik de configuration.php hernoemd en een backup terug geplaatst.

Wat blijkt nu als ik in de backend de configuratie in 'global configuration' bekijk:
De gegevens die hier staan, zijn die van mijn OUDE database, terwijl de configuration.php wél de juiste gegevens heeft. Kortom: zodra ik nu een wijziging doe en dit opsla, wordt er naar een andere database gezocht... Dit gedeelte is logisch en makkelijk op te lossen, maar waarom de backend iets anders laat zien als de file snap ik niet....

Gaat overigens om de site www.west-point.nl .

Ik heb wat gegoogled, maar weet niet goed waar ik op moet zoeken, kent iemand dit (vreemde) probleem?
Laatst bewerkt 03 sep 2015 20:18 door Robby van der Zande.
Discussie gesloten.

Configuration.php heeft andere instellingen dan de backend

03 sep 2015 21:00
#2
Het enige wat ik kan bedenken is dat de inhoud van de configuration.php nu niet meer volledig overeenkomt met de gegevens die nodig zijn om te communiceren met de hostingserver en dan met name de database.
Je zal dus al die regels eens één voor één langs moeten gaan en controleren of de gegevens wel kloppen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11176

Configuration.php heeft andere instellingen dan de backend

05 sep 2015 10:39
#3

WoodyF4u schreef : Het enige wat ik kan bedenken is dat de inhoud van de configuration.php nu niet meer volledig overeenkomt met de gegevens die nodig zijn om te communiceren met de hostingserver en dan met name de database.
Je zal dus al die regels eens één voor één langs moeten gaan en controleren of de gegevens wel kloppen.


Alles klopt in de file Woody, maar zodra ik deze aanpas vanuit de global configuration wordt de configuration.php overschreven en staat er de oude waarden. Raar....
Discussie gesloten.
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.764 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie