Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Storingen testwebsite

Storingen testwebsite

23 jul 2015 11:31
#1
Hallo Allemaal,

Enkele maanden geleden heb ik een upgrade naar 3.4. gemaakt van de website van ons koor: www.mannenkoordenachtegaal.nl . De huidige versie is 3.4.3.

Met de inhoud ben ik wel tevreden, alleen wil ik naar een andere template.
Om daar wat mee te kunnen experimenteren heb ik een testsite aangemaakt in de root van joomla.

Ik heb alle mappen/bestanden naar een nieuwe map gekopieerd, een nieuwe database aangemaakt, de oude database "geïmporteerd" in de nieuwe (inhoud gecontroleerd en is identiek) en configuration.php van de testsite aangepast. Alles ging goed.

De testwebsite wordt ook weergegeven, maar geeft toch wat storingen en bovendien kan ik niet in de backend:

Op de site worden bepaalde afbeeldingen niet weergegeven:

Ik krijg dan de melding:
Code:
Attentie IMAGESIZER_ERR_ACCESS

Daarnaast kan ik de fotoalbums die in Phoca zijn gemaakt niet zien. Alle Phoca tabellen staan wel in de nieuwe database. Ik krijg dan de melding:
Code:
Warning: require_once(/home/vhosts/mannenkoordenachtegaal.nl/httpdocs/testwebsite/administrator/components/com_phocagallery/libraries/loader.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/vhosts/mannenkoordenachtegaal.nl/httpdocs/testwebsite/components/com_phocagallery/phocagallery.php on line 14 Fatal error: require_once(): Failed opening required '/home/vhosts/mannenkoordenachtegaal.nl/httpdocs/testwebsite/administrator/components/com_phocagallery/libraries/loader.php' (include_path='.:/usr/share/pear') in /home/vhosts/mannenkoordenachtegaal.nl/httpdocs/testwebsite/components/com_phocagallery/phocagallery.php on line 14

Als ik naar de backend wil krijg ik de storing:
Code:
Forbidden You do not have permission to access this document

Weet iemand wat er aan de hand is c.q. wat ik moet doen?

Vr. gr.

Frans
Discussie gesloten.
  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 182

Storingen testwebsite

23 jul 2015 11:43
#2
Lijkt me een probleem met rechten/eigenaar van mappen en bestanden. Of niet alle mappen en bestanden zijn goed overgekomen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

Storingen testwebsite

23 jul 2015 12:05
#3
Volgens mij staan alle maprechten goed. Ik ga de mappen en bestanden van de live-website nog maar eens opnieuw kopiëren naar de testsite map.
Heb dat eerder gedaan via het control-panel van de hoster. Ga dit nu nog maar eens doen via ftp.
Discussie gesloten.
  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 182

Storingen testwebsite

26 jul 2015 16:50
#4
Ik heb via ftp de kopieer-exercitie nog een keer gedaan. Nu is alles wel o.k. Eerder deed ik dat via het control panel van de hoster.
Probleem opgelost. Ik zal dit item sluiten
Discussie gesloten.
  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 182
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.793 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie