Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

categorieblog , lees meer ...

categorieblog , lees meer ...

21 jul 2015 20:38
#1
Goedenavond,

Ondanks dat ik in het forum heb gezocht en via google heb geprobeerd iets te vinden , ben ik nog niet een geschikte oplossing voor dit probleem tegen gekomen.
In de betreffende website (2-talig) komen diverse artikelen voor die erg lang zijn. Een paar artikelen vertellen wat over Uitgevoerde projecten over diverse jaren voorzien van de resp. foto's van die jaren .
Daarom zou ik graag een lees meer.. gebruiken, maar voor een single artikel werkt dit niet in Joomla. Om toch de pagina's leesbaar te houden denk ik erover om van een dergelijk lang artikel in diverse delen te splitsen en voor alle delen een korte introductie te maken en er een categorie boven te hangen en deze als een categorieblog via het menu weer te geven. Gezien er 6 van deze lange artikelen zijn is dit een behoorlijke ombouw. Namelijk van single article naar categorieblog. Is er misschien een makkelijker methode om een dergelijke lange pagina met lees meer ..... te bewerken. Ik ben aan het zoeken en lezen, maar nog niet de juiste methode gevonden. Wie zou mij op weg kunnen helpen ?
Hartelijk dank, Jos Bogers
Discussie gesloten.
  • zjoskebest
  • zjoskebest's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 427

categorieblog , lees meer ...

21 jul 2015 20:57
#2
Je zou er ook voor kunnen kiezen om met de pagebreak-knop het artikel te splitsen in twee of meerdere onderdelen.
Je zit dan op de eerste pagina van het artikel aan de rechterkant een soort inhoudsopgave van de overige onderdelen van het artikel.
Ik kon er even snel geen NL-uitleg over vinden, maar hier kun je in het Engels lezen hoe dat moet.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

categorieblog , lees meer ...

21 jul 2015 23:18
#3
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

categorieblog , lees meer ...

22 jul 2015 00:23
#4
Hi Woody,
Dank . Ik zal het eens doorlezen. Ik heb inmiddels , als test een nieuwe categorie aangemaakt: Project A en de artikelen in 3 mootjes "gehakt" 2014, 2010-2013, en 1999-2009. Nu is project A weer een deel van de hoofdcategorie LAND-A (opgenomen als scheidingsteken) daaronder nog enige rubrieken zijn opgenomen , zoals 1) steun land-A , 2)download artikelen, 3)algemene mededelingen 4)Projecten.
En onder die projecten komen nu de 3 artikelen die ik geformeerd heb uit het ene artikel.
Van land - A heb ik een categorieblog gemaakt maar in de artikelen (dus 2014, 2010-2013 en 1999-2009) heb ik wel een lees meer aangemaakt maar wordt niet getoond in de website.


Blijkbaar doe ik wat fout alleen zie ik niet precies wat.?
groet, Jos
Discussie gesloten.
  • zjoskebest
  • zjoskebest's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 427

categorieblog , lees meer ...

22 jul 2015 00:39
#5
Hi Astrid, Bedankt. Wordt morgenvroeg is nu een beetje laat. Werkt de JS beter dan de standaard lees meer ?
vrgr/Jos
Discussie gesloten.
  • zjoskebest
  • zjoskebest's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 427

categorieblog , lees meer ...

22 jul 2015 09:51
#6
Je haalt menu-items en categorieën door elkaar.

Van land - A heb ik een categorieblog gemaakt

Je moet van de categorie ProjectA een categorieblog maken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

categorieblog , lees meer ...

22 jul 2015 14:35
#7
Dag Astrid, Bedankt voor je extra info m.b.t. project A = categorieblog. En daarna de drie delen (gesplitste artikelen) als single article??

Ik heb de JS readmore/less geinstalleerd in een test versie: extensions.joomla.org/profile/extension/edition/editor-buttons/readmore-js

Helemaal gladjes loopt het nog niet. Ik heb van de project pagina (in het geheel) de testjes-uitslag bijgesloten. en genummerd van 1 t/m 3
waarvan 1) de eerste lees meer... is , echter er komt ook een stuk van het tweede deel. Ik ben aan het winkelen geweest maar krijg dat niet goed. Als ik bij 1) op de button klik dan opent de tweede versie . dat gaat goed . Klik ik close dan sluit dat deel maar weer met dat extra stukje wat ik met pijlen heb aangegeven. Idem voor 3) ook daar een stukje te zien van het volgende deel. Met Close verdwijnt de uitrol weer. Dus dat werkt goed.
Verder heb ik via de Custom CSS geprobeerd om de button 20% te maken ipv 100%. In firefox werkt dat als een trein, maar als ik de css daarvoor in custom CSS zet zie ik later in firefox dat over die CSS een rood kruis komt en de zelfde css weer als 100% staat,.??

Als de button goed zou werken is het een fantastische plugin. Dan hoef ik ook niet het artikel op te delen in 3 delen. Dus dat zou heel prettig zijn. Wat ik daarna nog moet uitzoeken is of de readmore actie ook via het frontende geregeld kan worden.
Ik heb nog gezocht of ik ergens wat meer uitleg/ervaring van Readmore.js zou kunnen vinden , maar noppes.

Weet jij misschien wat meer over JS en waarom er een stuk van het volgende stuk zichtbaar is ?
Alvast bedankt.
Vriendelijke groeten,

Jos




Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • zjoskebest
  • zjoskebest's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 427

categorieblog , lees meer ...

24 jul 2015 15:25
#8
Volgens mij werkt die extensie met pixels voor de hoogte en die kan je zelf bepalen. Maar als je wilt dat gebruikers dit frontend gaan doen, dan denk ik dat het heel lastig wordt en zou ik eerder kiezen voor je eigen idee om de artikelen los te koppelen of voor de oplossing van Wouter.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

categorieblog , lees meer ...

25 jul 2015 00:03
#9
Astrid,
Ik heb toch maar gekozen voor je eerste voorstel om het lange artikel te verdelen in 3 partjes en er een categorieblog boven en het werkt. M.b.t. ReadmoreJS zal ik later nog wel eens gaan stoeien. Ik vind het een leuke optie als het werkt zoals ik zou willen en dat kan denk ik.?
Bedankt en fijn weekend
Jos
Discussie gesloten.
  • zjoskebest
  • zjoskebest's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 427

categorieblog , lees meer ...

25 jul 2015 10:07
#10
OK. Dank je wel voor het terugkoppelen. Dan sluit ik dit draadje.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.855 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie