Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Encryptie Joomla Passwords

Encryptie Joomla Passwords

11 jul 2015 15:04
#1
Dag allemaal,

Momenteel ben ik bezig met een grote migratie van een Drupal-website naar Joomla!. Ik had voorheen twee verschillende omgevingen draaien: 1 voor leden (in Drupal) en 1 voor de gasten (in Joomla!).
De Joomla! website draait in Joomla! 3.2.3 (en moet ook daarin blijven draaien).

De website is redelijk complex en ik heb een groot migratiescript geschreven om de website van Drupal naar Joomla te zetten. Hierbij wordt bij het inloggen in Drupal het ingevoerde wachtwoord ook weggeschreven naar de database, nadat hij encrypted is op de Joomla! manier.
De wens van mijn opdrachtgever is om pas de Joomla!-website live te zetten als alle wachtwoorden zijn ingevuld in de Drupal-database.

Dit grote migratiescript is eigenlijk helemaal af, op 1 ding na: Het omzetten van het password.
Ik heb al meerdere dagen besteed om erachter te komen hoe de wachtwoord zijn ge-encrypt.

Mijn vraag is dus:
Heeft iemand voor mij een stukje php-code waarbij ik mijn wachtwoord invoer en dat deze wordt omgeschreven naar een Joomla!-wachtwoord (zoals in Joomla! 3.2.3)?
Gemarkeerd als webneus door: Jelle
Discussie gesloten.
  • VoidE
  • VoidE's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 1

Encryptie Joomla Passwords

11 jul 2015 17:56 - 11 jul 2015 17:57
#2
Beste VoidE
Welkom op het forum van Joomla!NL namens het hele team.

Aan dat script kan ik je niet helpen, maar.....
:off:
Het zal bij Drupal ook belangrijk zijn om er altijd voor te zorgen dat je op de meest recente versie van het CMS blijft.
Onder andere ivm veiligheidspatches. Inmiddels is Joomla! 3.4.3 vrijgegeven.
Ik raad je dus aan om er in ieder geval voor te zorgen dat je Joomla! blijft updaten.
:back:
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 11 jul 2015 17:57 door WoodyF4u.
Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

Encryptie Joomla Passwords

11 jul 2015 17:58
#3
Hallo VoidE,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Ik begrijp niet veel van je vraag. Je wilt data migreren van Drupal naar Joomla, maar je site kan pas live als alle wachtwoorden zijn ingevuld in de Drupal database?

:off:
Joomla 3.2.3 is inmiddels meer dan een jaar oud en in de tussentijd zijn er veel veiligheidsissues opgelost. Het is dus zeer onverstandig om niet te updaten.
:back:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Encryptie Joomla Passwords

12 jul 2015 09:42 - 12 jul 2015 09:46
#4
Hoi VoidE,

Je hebt het hier over encryptie, eigenlijk zou je het moeten hebben over hash. Er zit namelijk tussen die 2 een verschil, wat ik tot een tijdje terug trouwens ook niet wist hoor ;).
Gehashde wachtwoorden zijn namelijk niet bedoeld om weer terug gehaald te worden naar een plain wachtwoord. Encryptie daarin tegen, is gemaakt om ook gedecrypt te worden.
Oftewel hash is alleen heen, en encryptie is heen en terug naar plain. Nu is het wel mogelijk om aan de hand van bijvoorbeeld een rainbow tabel een gehashed wachtwoord naar plain wachtwoord te krijgen, maar je zal voor ieder wachtwoord dan een aparte tabel moeten hebben omdat ze salted zijn.

Heeft iemand voor mij een stukje php-code waarbij ik mijn wachtwoord invoer en dat deze wordt omgeschreven naar een Joomla!-wachtwoord

Ik neem aan dat je het hier hebt over een stukje PHP dat het wachtwoord van plain naar hash doet? Je zou dan in de broncode van Joomla kunnen zien hoe dat gaat, het bestand waar in een voorbeeld staat is: {JOOMLA_ROOT}/libraries/joomla/crypt/password/simple.php
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 12 jul 2015 09:46 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722

Encryptie Joomla Passwords

18 jul 2015 08:07
#5
Ben je er inmiddels al uitgekomen?
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.161 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie