Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

foto's verplaatsen naar andere map, met behoud van link

foto's verplaatsen naar andere map, met behoud van link

21 jan 2015 11:16
#1
Ik zeg het in het onderwerp een beetje krom, maar weet niet goed hoe ik het kort kan omschrijven.

Voor een website waar dagelijks (al jaren) nieuwe artikelen met foto's opkomen, lopen we er nu tegenaan, dat alle foto's in 1 map op de server staan.

Dat is inmiddels (en eigenlijk al lang) natuurlijk ontzettend onoverzichtelijk. Je kunt haast niet meer terugvinden welke foto's je net hebt geupload enzo.

Dus hier willen we eigenlijk een aantal nieuwe mapjes voor maken om dat dan op te lossen. Voor nieuwe artikelen is dat natuurlijk makkelijk. Kwestie van doen.
Maar zou er ook een makkelijke manier zijn om de oude foto's nog op te delen in category (jaar bijv) en te verplaatsen, zonder dat de plaatjes in de artikelen niet meer gevonden kunnen worden?
Ik kan niets anders bedenken dan elk artikel aan te passen (of eventueel via de database...). Maar dat vind ik nogal een hels karwij....
Discussie gesloten.
  • Lc
  • Lc's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 56

foto's verplaatsen naar andere map, met behoud van link

21 jan 2015 11:24
#2
Ben bang voor je dat het handwerk wordt. Immers in het artikel staat de link /images/foto.jpg
Als je nu allemaal submapjes maakt wordt de link images/map1/foto.jpg, images/map2/foto.jpg
Een mogelijke optie zou misschien kunnen zijn db replacer te gebruiken.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.826 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie