Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Artikelen met popup weergeven

Artikelen met popup weergeven

06 mei 2015 19:34
#1
Ik wil op mijn homepagina www.geesteren.info artikel met introtekst en een popup weergeven.
Momenteel heb ik de standaard van joomla , maar dat is geen succes en krijg het niet werkend zoals ik dat wil.
Wie weet een simpele module met simpele instellingen waar je de introtekst kunst instellen op het aantal woorden of letters. En waar ik aan het begin van de introtekst een popupje kan tonen.
Heb er al verschillende geprobeerd, maar of werken niet of zijn niet naar mijn tevredenheid.
Vroeger in joomla 1.5 had ik shownews GK3. Deze werkte perfect. Nu is de opvolger GK5, maar krijg het met deze niet voor elkaar zoals ik dat wil.
Discussie gesloten.
  • tonl
  • tonl's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 26

Artikelen met popup weergeven

06 mei 2015 21:02
#2
Ik snap niet wat je bedoelt.
Een pop-up is iets dat boven je site komt te liggen.
Maar hoe je dat bedoelt in combinatie met iets aan het begin van je intro-tekst snap ik niet.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11180

Artikelen met popup weergeven

06 mei 2015 21:45 - 06 mei 2015 21:46
#3
Ik wil divere artikel weergeven op mijn voorpagina (die staan er nu ook, zie www. geesteren.info ) nu laat ik allen de kop van het artikel zien op het eerste artikel na. Ik wil de kop van het artikel met een introtekst en dan lees meer. Aan het begin van de introtekst wil ik een thumbnail. Als je daar op klikt dan wordt die vergroot tot de ingestelde grootte. Met de standaard in joomla lukt het niet. Het zou moeten kunnen maar waarom het niet lukt? Ik heb geen idee. Alle instellingen geprobeerd bij opties artikelen.
Laatst bewerkt 06 mei 2015 21:46 door tonl.
Discussie gesloten.
  • tonl
  • tonl's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 26

Artikelen met popup weergeven

06 mei 2015 21:53
#4
Oh je bedoelt dat de thumbnail groter wordt.
Dat zou je kunnen doen met JCE Popup.
De editor JCE is gratis en als je die hebt geïnstalleerd kun je uitvoeren wat jij wil.
Verder zou je dan bij de standaard van Joomla! kunnen blijven.
Misschien heb je hier wat aan: Popups Maken Met De JCE Editor

Of kijk naar extensies zoals GK5 NewsShow Pro of RAXO AllMode PRO.
Maar beide hebben bij het klikken op de thumbnail dat die niet groter wordt, maar dat het bijbehorende artikel wordt geopend.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11180

Artikelen met popup weergeven

08 mei 2015 21:18 - 08 mei 2015 21:24
#5
Ik ben nu zover dat ik met GK4 newsshow pro bijna heb wat ik wil. Enigste probleem is nog wanneer ik een artikel open deze onder alle andere artiklen volledig getoond wordt. Ik wil juist dat het boven alle artikelen geopend wordt, is ook meest logisch. Ik heb de instellingen van GK 4 helemaal nagelopen en kan hiervoor geen oplossing vinden. Hoe zou ik dit kunnen oplossen. ik heb de GK4 module openstaan op de link regionieuws van mijn site www.geesteren.info . Misschien geeft dat een beter idee van wat ik meen.

Kom er net achter dat wanneer ik de module in een andere link als home plaats, in dit geval regionieuws, deze wel direct bovenin geopend wordt, Alleen dan zijn de kinks naar de andere artikelen niet meer zichtbaar en moet ik eerste weer op het menu item, in dit geval regio nieuws, klikken.
Laatst bewerkt 08 mei 2015 21:24 door tonl.
Discussie gesloten.
  • tonl
  • tonl's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 26

Artikelen met popup weergeven

09 mei 2015 17:58
#6
Zo te zien heb je je module in een artikel geplaatst. Dus bij het klikken op de link Read more opent Joomla het artikel in een nieuwe pagina. Als je je module in een modulepositie plaatst en er voor zorgt dat je menu-items en de modulekoppelingen goed zijn,dan komt het artikel onder je module te staan. Maar aangezien je wel veel artikelen in je module toont, zullen je bezoekers dan toch naar beneden moeten scrollen om het artikel te lezen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37153

Artikelen met popup weergeven

09 mei 2015 20:17 - 10 mei 2015 00:25
#7
Ik probeer de module shownews gk4 als loadpostie te plaatsen in een nieuw artikel, maar dat werkt niet.
De module show news gk4 noem ik bij postie voornieuws. Maak een nieuw artikel aan en geef hier in
Code:
{loadposition voornieuws}
en maak deze speciaal. Dan zou die op de voorpagina moeten staan, in mijn joomla 1.5 destijds wel, maar nu niet. Of vergeet ik iets?

Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 10 mei 2015 00:25 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • tonl
  • tonl's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 26

Artikelen met popup weergeven

09 mei 2015 20:34
#8
Gebruik je wel de juiste code?
Code:
{loadposition}voornieuws{/loadposition}
Verder is het belangrijk dat je de Menu-toewijzing wel hebt ingesteld op tonen in het menu-item Home.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11180

Artikelen met popup weergeven

10 mei 2015 00:13 - 10 mei 2015 00:27
#9
Ik heb het zover voor elkaar gekregen met wel de code
Code:
{loadposition voornieuws}
. Ik moest speciaal uitschakelen. Allemaal een beetje vreemd omdat normaal gesproken deze juist wel op speciaal moet staan als die op de home pagina getoond moet worden. Met de code die jij mij opgeeft
Code:
{loadposition}voornieuws{/loadposition}
werkte het niet. Vreemd is wel dat wel de titel
Code:
voornieuws
en de code
Code:
{loadposition voornieuws}
ook getoond word en niet verborgen zijn en daarna worden de nieuwsintems getoond. Inmiddels heb de module weer gedepubliceerd en ga later nog eens verder stoeien, maar misschien hebben jullie antwoorden op bovenstaande waarnememingen.
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 10 mei 2015 00:27 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • tonl
  • tonl's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 26

Artikelen met popup weergeven

10 mei 2015 00:33
#10
Speciaal is gekoppeld aan de instellingen van je menu-item. Dat was ook in 1.5 al zo. Dus dan heb je of een ander menu-item type of andere instellingen.
Ik denk dat Wouter in de war was met de syntax van andere contentplugins. Loadposition is een uitzondering en jouw syntax klopt. Als je de code ziet i.p.v. de inhoud, dan kan het zijn dat de plugin niet gepubliceerd is. Je zou ook nog de contentplugin Modules Anywhere kunnen installeren. Die werkt iets eenvoudiget.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37153
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.111 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie