Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Phoca gallery geeft problemen.

Phoca gallery geeft problemen.

28 dec 2014 21:22 - 28 dec 2014 21:25
#1
Hallo,

Ik heb een responsive joomla 3.2 website en gebruik Phoca gallery. Maar deze extensie geeft nu de hele tijd problemen. Zodanig, dat ik constant op de blacklist beland.
Als ik images upload dan staan ze wel in de folder en de thumbnails komen tevoorschijn. Bij het overzicht van de images staan er vraagtekens ipv de images. Als ik ze dan nog eens upload dan staan ze er wel maar dan gaat de website raar doen in de vorm van dat er een soort van website-tree staat, dus niet de normale backend. Dan log ik uit en maar weer in.
En zodra ik de images op de front-end wil bekijken, dan worden ze tergend langzaam geladen (gemiddelde grootte 200 kB) of totaal niet geladen.
Nu sta ik voor de derde keer in een paar dagen, op de blacklist (IP adres wordt nu geblokt, krijg dus geen email binnen en website is offline, tenminste bij mij. Hopelijk over 24 uur weer online) en ik verdenk phoca ervan de veroorzaker ervan te zijn. Weet iemand of er inmiddels een alternatief voor phoca gallery is?

Edit Jelle.D: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel ( phone gallery ) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Laatst bewerkt 28 dec 2014 21:25 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1159

Phoca gallery geeft problemen.

28 dec 2014 21:36
#2
Als Phoca Gallery het probleem was geweest, dan had de halve wereld het probleem inmiddels gemeld.
Ook op het phoca-forum kom ik er niets over tegen.

Maar je moet wel zorgen dat je site actueel is.
Je geeft aan dat je werkt met Joomla! 3.2
Die is al heel oud. Joomla! 3.3.6 is op dit moment de actuele versie.
En misschien heb je ook wel extensies die niet meer actueel zijn. Dat is dan vragen om problemen.
En controleer ook je PC (of PC's) die gebruikt worden voor het beheer van de site.
Misschien staat er wel malware op de PC die zo je site kan infecteren en je site zo dingen laat doen die jij niet wil.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

Phoca gallery geeft problemen.

28 dec 2014 21:38
#3
Kan me niet voorstellen dat dat door Phoca veroorzaakt wordt. Er zijn voldoende andere extensies, maar ze werken allemaal net iets anders.
:off:
Enne...3.2? Joomla is inmiddels bij 3.3.6!
:back:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Phoca gallery geeft problemen.

28 dec 2014 21:50
#4
Hoi WoodyF4u, Ja, sorry, de website is actueel. Pas nog alles ge-update. Weet helaas niet welke versie erop staat (dacht 3,2 maar kan ook 3,6 zijn, vorige week nog alles bijgewerkt. Ik kom nu helaas niet in mijn backend om het te checken, vandaar.
Mijn PC is clean want ik ben daar heel voorzichtig mee qua malware ivm mijn werk (heb actuele virusscanner).
Gelukkig dat ik joomlanl.nl op een ander email adres laat komen dan van de website.
Volgens ZENhause sta ik op de blacklist. Daar ik alles gedaan heb om daar vanaf te komen. Ik was net weer sinds gisteren middag online. Maar je denkt niet dat het aan phoca ligt. Daar ik niet weet wat ik nog kan dan, zal ik, denk ik, maar gewoon afwachten totdat alles weer rustig is.
Ik heb al de router van de stroom gehaald en ook de fiberkabel opnieuw erin gedraaid. Misschien 24 uur laten rusten?
Discussie gesloten.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1159

Phoca gallery geeft problemen.

28 dec 2014 22:07
#5
Dit soort blacklists betreffen meestal het ip-adres van je isp en niet van je site. Neem contact op met je isp.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Phoca gallery geeft problemen.

29 dec 2014 09:32
#6
Hoi,
Heb net mijn IPS gebeld. Deze geeft aan dat het probleem dat ik telkens wordt geblokt op mijn eigen site, niet bij hen ligt.
Had vanmorgen weer toegang tot mijn site en heb nog een kaart die ik ontworpen had, geupload via phoca. Gesaved en natuurlijk weer geblokt.
Zal het dan toch aan phoca liggen?
Discussie gesloten.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1159

Phoca gallery geeft problemen.

29 dec 2014 09:40
#7
Ik denk niet dat iemand hier op het forum dat voor jou kan bepalen.
Volgens mij kun je deze specifieke vraag beter op het forum van Phoca zelf stellen.

Voor de volledigheid van dit forum is het wel handig als je eventuele behaalde resultaten nog even terugkoppelt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

Phoca gallery geeft problemen.

30 dec 2014 13:35
#8
Ik zag dat jij via Phoca op de blacklist bent gezet. Ook ik heb dat probleem gehad in Joomla 3. Ook Phoca kon niet echt helpen, ik kon niet eens bij hun support site komen. Ik ben uit nood volledig overgestapt op een alternatief (JSN Imageshow). Wel niet dezelfde mogelijkheden, maar ook geen problemen. Ook ik ben er nooit achter gekomen wat de oorzaak geweest zou kunnen zijn. Je staat dus niet alleen, niet dat dat je probleem oplost. Enige alternatief is een testsite opzetten met alleen Joomla en geen extensies en dan proberen Phoca aan de gang te krijgen. Vervolgens na iedere extensie installatie weer opnieuw Phoca testen.
Ed
Groetjes en prettige dag,
Ed
Discussie gesloten.
  • kroonsbe
  • kroonsbe's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 346

Phoca gallery geeft problemen.

04 jan 2015 14:18
#9
Ik weet nu hoe ik mijn website van de blacklist af moet halen. Ik ga zeker nu kijken voor een alternatief. Dank je wel voor jullie steun.
Discussie gesloten.
  • inef1
  • inef1's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1159
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.276 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie