Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost klantenlogin

klantenlogin

09 nov 2014 09:57
#1
Graag had ik een klantenlogin aangemaakt. Het is de bedoeling dat er een menu is met klantenlogin. wanneer de klant daarop klikt opent er een pagina met verschillende mapjes op met namen. De klant klikt op zijn naam (mapje) en dan moet hij het wachtwoord invullen dat ik hem heb gegeven. Dus de wachtwoorden maak ik zelf aan per klant. Wanneer dit gebeurt is kan de klant zijn eigen foto's bekijken. ( hiervoor gebruik ik al sigplus)
Hoe pak ik dit best aan?
Discussie gesloten.
  • Gipsi
  • Gipsi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

klantenlogin

09 nov 2014 16:26
#2
Hallo Gipsi,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Het kan wel, maar de manier waarop jij het wilt is niet echt logisch. Je moet per klant een eigen gebruikersgroep aanmaken die gekoppeld is aan geregistreerd. Als klant dan inlogt dan kan hij alleen het publieke deel zien en het deel dat voor hem bestemd is. Dus die stap met de mapjes moet je er dan uitlaten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

klantenlogin

13 nov 2014 08:25
#3
Ik heb mij misschien wat verkeerd uitgedrukt. Mapjes zijn het niet. Het is een klein fotootje waar een link opstaat. Als de klant dan op zijn fotootje klikt word hij omgeleid naar een loginpagina, waar hij het wachtwoord moet ingeven dat ik hem zelf heb gegeven. daarna kan hij alleen zijn eigen foto's zien. Ik heb dit al op een aantal fotograaf sites gezien, maar weet niet of dit met joomla kan. Vooral in gebruikersbeheer en rechten ben ik een leek in joomla.
Ik heb wel al één en ander opgezocht en gebruik nu sigplus om mijn foto's te laten zien. Misschien kan ik beter een andere extentie gebruiken?
Discussie gesloten.
  • Gipsi
  • Gipsi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

klantenlogin

13 nov 2014 08:50
#4
Het heeft niets te maken met de extensie waarmee je je foto's laat zien. Als jij het nuttig vindt om eerst een pagina met fotootjes te laten zien en dat de klant dan op een foto moet klikken om naar de login pagina te gaan, dan is dat geen probleem. Het voegt alleen niet echt iets toe en is voor de klant een extra stap, maar ik neem aan dat je daar een reden voor hebt, dus verder geen probleem.

Joomla werkt met gebruikersnamen en wachtwoorden, dus alleen een wachtwoord toekennen is niet voldoende. Dit even ter info.

Zoals aangegeven maak je een nieuwe klantgroep aan onder gebruikersbeheer.

Klant1 vervang je natuurlijk door de naam van je klant.
Dan stel je in wie de pagina's van deze klant mogen zien. Dat is natuurlijk de klant zelf, maar ook jij als beheerder van de site:

De rechten van het menu-item waar je je foto's aan gekoppeld hebt stel je dan in op klant1.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

klantenlogin

15 nov 2014 20:30
#5
Astrid, na vele pogingen is het eindelijk gelukt en begrijp ik er al wat meer van.
Ik heb de rechten alleen op artikels (met de link naar sigplusplugin) gezet en niet op de menu's. Dan kan de klant eerst nog op zijn naam klikken in het submenu en krijgt hij dan pas de inlogpagina te zien.
Die fotootjes zal ik nog wel eens doen en dan leg ik de link naar het menu, maar bel al blij dat dit lukt.
Over die inlogpagina. Nu gebruik ik de module inloggen van joomla zelf. Maar het is de bedoeling dat de drie onderste regeltjes niet meer te zien zijn: wachtwoord vergeten, gebruikersnaam vergeten en registreer. Kan ik dat verwijderen of gebruik ik een ander inlogsysteem?
Discussie gesloten.
  • Gipsi
  • Gipsi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

klantenlogin

15 nov 2014 20:52
#6
Graag 1 vraag per topuc. Maak voor je andere vraag even een nieuw draadje aan. Aangezien je oorspronkelijke probleem opgelost is, sluit ik dit draadje.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.844 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie