Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Verzend - en Terugknop in Chrono V4

Verzend - en Terugknop in Chrono V4

12 sep 2014 10:25
#1
Een lastig probleempje waar Chrono ook geen direct antwoord op heeft.

Als je een multi-page formulier maakt, kun je aan het eind van een pagina knoppen invoegen (submitbutton)

Je kunt daarin ook aangeven dat er "back"button geplaatst kan worden.

Maar...de "back" button staat aan de rechterkant, en zou eigenlijks moeten staan.

Zie plaatje


Iemand enig idee waar(en hoe) ik dit kan wijzigen?

ps:
Het formulier staat nog niet on-line, maar kan desgewenst via een PM de link doorsturen om alvast te kunnen kijken.
"De oplossing is vaak dichterbij dan je denkt"
"CARPE DIEM"

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • SPABO
  • SPABO's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 488

Verzend - en Terugknop in Chrono V4

12 sep 2014 12:42
#2
Ik kan je vraag niet reproduceren. Bij mij worden beide knoppen idd links uitgelijnd (zoals op je plaatje)

Je kan in het formulier eigen CSS invullen (tab JS naar beneden scrollen tot CSS).
Of in de Code van het formulier de knop een class meegeven.

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden)
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Verzend - en Terugknop in Chrono V4

12 sep 2014 14:38
#3
Dag Anne,
Klopt, maar het is de bedoeling dat de knop "Vorige pagina" links tov de knop "Ga naar pagina x van x" komt te staan.

En daarmee loop ik vast
"De oplossing is vaak dichterbij dan je denkt"
"CARPE DIEM"
Discussie gesloten.
  • SPABO
  • SPABO's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 488

Verzend - en Terugknop in Chrono V4

12 sep 2014 21:26
#4
Dan heb ik je verkeerd begrepen (ik dacht dat de knop "Vorige pagina" of "Terug" naar de rechterkant van het formulier was uitgelijnd. Sorry :huh:

Als je op je formuliernaam klikt dan vind je in het formulier op tabblad Code de broncode van je formulier.
Zoek de code op en wissel de codes om (ik heb de code voor "pagebreak" meegegeven zodat de twee knoppen makkelijker vindbaar is...
Code:
... <div class="ccms_form_element cfdiv_submit" id="page31_container_div" style="text-align:left"> <input type='button' name='back' value='Terug' onclick='history.back()' />&nbsp; <input name="page3" class="" value="Naar pagina 3" type="submit" /> <div class="clear"></div><div id="error-message-page3"></div></div> <!--_CHRONOFORMS_PAGE_BREAK_-->
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Discussie gesloten.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

Verzend - en Terugknop in Chrono V4

13 sep 2014 10:04
#5
:) :)
Merci Anne!

Een ding, zodra je bv de uitlijning left/center/richt van de knoppen wijzigt, dan staat de oude code er weer.

Ik ben geholpen en zal Chrono vragen om hun core standaard te wijzigen dat de "back" links komt staan!
"De oplossing is vaak dichterbij dan je denkt"
"CARPE DIEM"
Discussie gesloten.
  • SPABO
  • SPABO's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 488
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.102 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie