Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Items voor Update-informatie niet beschikbaar

Items voor Update-informatie niet beschikbaar

04 aug 2023 17:11
#1
Hallo allen,

Ik ben momenteel me aan het voorbereiden op de update van Joomla 3 naar 4.

tijdens de test kom ik op diverse site van mij pakketten, plugins, componenten en taalbestanden tegen die in het rood staan onder Update-Informatie niet beschikbaar.

Sommige heb ik verwijderd omdat ik ze niet langer gebruik of iets ander daarvoor in de plaats nu gebruik.

Soms merk ik dat bepaalde plugins (bijv. Ospamanot) bij de ene site in het rood staan en de andere in het groen.


Vraag 1:
Hoe komt het dat bij de ene site een plugin of component in het rood staat en bij de andere site in het groen? Ik heb alles geupdate naar de laatste versie, dus daar kan dat niet aan liggen.

Vraag 2:
Er zijn ook plugins die in het rood staan en dus nog niet compatable zijn met Joomla 4 en die onderdeel uitmaken van de core van Joomla 3.
Sommigen bevatten zelfs een slotje en kan ik niet uitzetten of verwijderen. Anderen weer wel. Echter, dit heb ik nog niet gedaan omdat ik bang ben dat Joomla 3 dan niet meer werkt.

Vraag is nu:
Kan ik alles wat in rood staat verwijderen of op zijn minst uitzetten en is dit persé nodig om de update naar Joomla 4 goed te voltooien? of:
Kan het geen kwaad dat spullen die in rood staan zo te laten en te updaten naar Joomla 4?

Notabene:
Ik weet dat JoomGallery voor J4 in september 2023 uit gaat komen. Dus de sites waarop ik dat gebruik, wacht ik nog even met updaten.

Ik voeg ook even een screenshot toe, zodat jullie kunnen zien om welke dingen het gaat.


Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groet,
Mark

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Inloggen or Een account aanmaken om te kunnen reageren.

  • mrmark
  • mrmark's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 46

Items voor Update-informatie niet beschikbaar

04 aug 2023 17:16
#2
Blijft altijd lastig om hier advies over te geven. Enige advies is om de upgrade in een submap uit te voeren en niet op een live site. Hoofdlijn is om alle zelf geïnstalleerde extensies/templates te controleren (ook bij de makers) en wanneer er geen info over te vinden is, ze voor de zekerheid te verwijderen. Core-extensies gaan normaal gesproken gewoon goed.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Inloggen or Een account aanmaken om te kunnen reageren.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Items voor Update-informatie niet beschikbaar

04 aug 2023 17:34 - 04 aug 2023 17:35
#3
Hoi Astrid,

Okido.
Ik ga sowieso eerst goed testen op een webruimte die ik gebruik als test-website.
Daar staan ook dingen in het rood. Eens kijken hoe dat uitpakt.
Ik verwijder sowieso alles wat ik niet meer gebruik en wat in het rood staat.

Bij de andere spullen ga ik nog kijken of ik wel de laatste versie daarvan heb. Zo ja en datgene staat dan nog steeds in het rood, maar is wel Joomla 4 compatable, dan zet ik dat component, module of plugin uit en als de update voltooid is, weer aan. Net als bij de update van Joomla 2.5 naar 3.0 in der tijd.

Ik stuitte nog wel op een website waar vrij goed wordt uitgelegd wat je moet doen bij een update van J3 naar J4. Is erg uitgebreid ook.
Wellicht hebben hier mensen wat aan.

Hoe migreer of upgrade je Joomla 3 naar Joomla 4 - stap voor stap handleiding


Groet, Mark
Laatst bewerkt 04 aug 2023 17:35 door mrmark.

Inloggen or Een account aanmaken om te kunnen reageren.

  • mrmark
  • mrmark's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 46
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.754 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie