Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Certificaatfout bij inloggen sinds 3.6.3

Certificaatfout bij inloggen sinds 3.6.3

21 okt 2016 20:00 - 21 okt 2016 20:45
#1
Na het updaten van de website naar Joomla 3.6.3 krijgen bezoekers na het inloggen de volgende certificaatfout:

[website.nl] gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat. Het certificaat is alleen geldig voor de volgende namen: *.[provider.com], [provider.com] Foutcode: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN


Volgens mijn provider klopt dat, want de server is nog niet gereed gemaakt voor https (ssl) en dan krijg je schijnbaar die melding. Ik heb in DirectAdmin ook geen toegang tot ssl. Https verwijst dan schijnbaar naar het certificaat van de server zelf. Ik heb geen idee wat ze daarmee bedoelen. Volgens mijn provider is het vreemd dat het gewerkt heeft, want dit certificaat stond er altijd al op en dan had ik ook toen een melding moeten krijgen. Hij gaat nu de server aanpassen om dit te laten werken en daarna moet ik een gratis echt ssl certificaat aanvragen via Letsencrypt vanuit DirectAdmin. Ik heb ook geen idee hoe dat zou moeten werken en wat ik daarmee dan moet doen.

Kortom: ik heb net een backup teruggezet van 15 oktober (Joomla 3.6.2) en daarmee is er in elk geval geen probleem meer om in te loggen. Ik vraag me nu af wat ik het beste kan doen om dit op te lossen. Heeft iemand hier verstand van? Waarom ontstaat dit sinds de nieuwe Joomla-versie?

Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 21 okt 2016 20:45 door Jelle.
  • eland82
  • eland82's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 1

Certificaatfout bij inloggen sinds 3.6.3

21 okt 2016 20:32
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Het is inderdaad vreemd dat een situatie die je beschrijft met SSL heeft gewerkt, terwijl je provider aangeeft dat het technisch niet zou kunnen.
Maar wat als tip is aangegeven werkt goed en is vrij eenvoudig.
Wacht even tot je provider de server klaar heeft voor Lets Encrypt.
Je krijgt de optie om een certificaat voor Lets Encrypt op te halen en te activeren netjes als optie in Direct Admin.

Zorg er wel voor dat je provider dit alles voor dinsdag 25 oktober heeft geregeld, zodat je dan nog het certificaat kunt activeren.
Want op die dag om Joomla 3.6.4 beschikbaar. Die repareert een kritisch beveiligingsprobleem in Joomla.
Op die dag MOET iedereen updaten zodra de update beschikbaar is.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.224 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie