Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

httacces

httacces

17 sep 2015 22:57
#1
Na het rechtenprobleem met v2.5 ben ik maar opnieuw begonnen met 3.4.
Bij de installatie liep ik tegen het volgende probleem aan. De installatie liep niet door omdat "magic quotes gpc" aan staat. Deze parameter moest in httaccess.txt aangepast worden. Hierna startte installatie nog niet maar na het nodige zoeken bleek dat het bestand naar ook .httacces aangepast moest worden.
De installatie is geslaagd maar nu kan ik geen update van joomla doen en geen configuratiewijzigingen opslaan.
Heeft dat te maken met de rename zoals bovengenoemd of kan er een andere oorzaak zijn?
Discussie gesloten.
  • haba
  • haba's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

httacces

17 sep 2015 23:20 - 17 sep 2015 23:33
#2
ik neem aan dat je .htaccess bedoelt.

Controleer het volgende:
  1. Je ftp laag staat aan terwijl hij bij je hoster uit moet staan of andersom
  2. Als je ftp laag aan moet staan, kijk dan of alle gegevens kloppen. Vooral FTP root controleren.
  3. Je bent geen eigenaar van bepaalde mappen en/of bestanden
  4. Het pad naar je tmp en logs map staat niet goed. Te controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
  5. Niet alle mappen en bestanden zijn schrijfbaar (afhankelijk ook van de instellingen bij 1)

Edit Jelle.D: Hierop volgende off-topic reactie verwijderd om dit draadje overzichtelijk te houden.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 17 sep 2015 23:33 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

httacces

20 sep 2015 15:51
#3
Ik snap niet geheel wat je bedoelt, zou je dit misschien kunnen verduidelijken?
Ik heb voor het installeren van joomla 3.4.3 in de root van de ftp het bestand httacces.txt moeten aanpassen naar .httacces om de website te installeren.
Nadat de installatie succesvol is verlopen ga ik naar het administratie gedeelte van de website en krijg ik de melding dat er een update van joomla beschikbaar is (versie 3.4.4). Ik heb geprobeerd om deze te installeren maar ik krijg nu de foutmelding: error kan het bestand httacces.txt niet vinden om te beschrijven. (wat logisch is want deze heb ik hernoemd naar .httacces ivm het kunnen opstarten van de installatie van joomla).

Is de oplossing simpel en hernoem ik het bestand weer terug naar httacces.txt of verlies ik dan mijn hele website, en is er een betere oplossing?
Discussie gesloten.
  • haba
  • haba's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

httacces

20 sep 2015 16:00 - 20 sep 2015 16:01
#4
Ik heb het vermoeden dat je de website draait op een server die niet Joomla!vriendelijk is ingericht.
Welke provider heb je?
Misschien is het mogelijk om voor deze specifieke provider nog wat instellingen te vinden die je moet meenemen in je Joomla!-installatie.
Of overweeg het verhuizen naar een hostingpartij waarvan de inrichting van de server wel in orde is.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 20 sep 2015 16:01 door WoodyF4u.
Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

httacces

20 sep 2015 16:17
#5
Omzetten naar een andere provider is eigenlijk geen optie (A-side media). Om welke instellingen gaat het dan precies?
Discussie gesloten.
  • haba
  • haba's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 16

httacces

20 sep 2015 16:28
#6
Ik zou niet weten waarom verhuizen geen optie is.
Voor ongeveer kosten van domeinregistratie en hosting (gemiddeld omgeveer 40 euro) staat je site binnen korte tijd bij een andere hostingpartij.
Op de site van jouw hoster staat dat ze samenwerken met een datacentre en zelf 5 techneuten in dient hebben.
Doe moeten er toch wel samen uit kunnen komen hoe je een server goed inricht waardoor je website het weer goed doet.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.354 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie