Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Joomla 3.x noodzakelijk

Joomla 3.x noodzakelijk

09 apr 2015 12:43
#1
Ik zou graag advies willen.

Ik heb veel tijd ingestoken in een website, wat met joomla 2.5 is gemaakt. Omdat joomla 3.x (3 maanden geleden) niet mogelijk was bij de hostingnet.

Nu lees ik veel over dat migratie naar 3.x wel belangrijk is en veel voordelen aan zit.

Nu vraag ik mij af. Hoe noodzakelijk is het om te migreren? Is het echt zo dat als ik het op 2.5 versie laat, dat de kans op hacking groter is en dus onveilig is? Of gaat het meer om gebruikersgemak?

Moet ik nu dus veel moeite doen om naar een andere hostingnet te gaan om vervolgens de website op 3.x versie te bouwen? Of zal het ook wel goedkomen en blijven als de website op joomla 2.5 draait?
Discussie gesloten.
  • fiekjoomla
  • fiekjoomla's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Joomla 3.x noodzakelijk

09 apr 2015 13:26
#2
Het risico dat je loopt als je op 2.5 blijft draaien is dat eventuele ontdekte fouten (lekken, et.) niet meer worden gerepareerd.
En dan loop je inderdaad een vergroot risico dat je gehackt wordt.

En volgens de website van Hostingnet ondersteunen zij Joomla! (welke versie is mij onduidelijk) en bieden ze zelfs de mogelijkheid om te upgraden via het control panel.
Wat ik dan weer twijfelachtig vind, want hoe ga je om met componenten die niet beschikbaar zijn in 3.4.1...

Een andere host is ook een oplossing, al neemt dat niet weg dat je alsnog de stap van 2.5 naar 3.4 moet maken.
Daarbij kun je ook bedenken dat het aantal componenten voor 2.5 alleen maar minder gaat worden en dat de ondersteuning voor componenten in 2.5 straks geheel wegvalt. En dus ook geen updates meer.
Discussie gesloten.
  • David
  • David's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031

Joomla 3.x noodzakelijk

09 apr 2015 15:45
#3
Bedankt!

Ik weet niet hoe ik op hostingnet kom, maar ik heb starthosting. Net gebeld en zij blijken nu ook 3.x versies te ondersteunen.

Ik zit alleen af te vragen hoe ik erachter kan komen dat mijn template ook te gebruiken is voor 3.x joomla.
Heb al zitten rondkijken wat er allemaal gedaan moet worden, wat betreft backups en dan ook nog testomgevingen. Ik vind het zo ingewikkeld allemaal. Is de kans groot dat je al je bestanden kwijt raakt tijdens het migreren? Of kun je altijd nog kiezen om terug naar de 2.5 versie te gaan als blijkt dat veel dingen uiteindelijk niet werken?
Discussie gesloten.
  • fiekjoomla
  • fiekjoomla's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Joomla 3.x noodzakelijk

09 apr 2015 17:33
#4
Zolang je dit stappenplan volgt en (zoals daar ook meerdere malen in staat vermeld), goede backups maakt, valt het best wel mee.

Ik zit alleen af te vragen hoe ik erachter kan komen dat mijn template ook te gebruiken is voor 3.x joomla

Op de site van de makers vind je deze informatie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37127

Joomla 3.x noodzakelijk

10 apr 2015 08:11 - 10 apr 2015 12:53
#5
Hi,

ik heb de template gekocht via zign.nl. Ik heb hun gemaild maar nog niks gehoord.
Het betreft de Family Centre joomla template. Er staat op internet zie ik steeds dat het voor joomla 2.5 is.

Ik heb nu al (in een testomgeving) een upgrade gedaan naar joomla 3.
En krijg de foutmelding


500 - JHtmlBehavior::mootools not found.
Mogelijk kunt u deze pagina niet bezoeken wegens:

een verouderde bladwijzer/favoriet
een zoekmachine heeft een verouderde lijst van deze website
een fout getypt adres
u heeft geen toegang tot deze pagina
De gegeven bron is niet gevonden.
Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van uw verzoek.
Probeer één van de volgende pagina's:

Startpagina
Als de problemen blijven bestaan, neem dan aub contact op met de systeembeheerder van deze website en rapporteer de onderstaande fout..






Het zal waarschijnlijk dus liggen aan de template.
Maar wat kan ik nu het beste doen? Ik wil absoluut geen nieuwe template, aangezien ik echt veel tijd heb ingestoken in deze template en erg tevreden ben met het eindresultaat.

Wie kan mij helpen??

Edit Jelle.D: Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Laatst bewerkt 10 apr 2015 12:53 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • fiekjoomla
  • fiekjoomla's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 14

Joomla 3.x noodzakelijk

10 apr 2015 12:55
#6
Hallo,

Tja, je zal toch hier in je eigen keuze moeten maken.
Als jij absoluut geen andere template wilt dan zal je hem moeten ombouwen zodat hij wel geschikt is voor joomla 3.x
Of iemand in de arm nemen ( betaald ) die dat voor je doet, hoe je het ook went of keert je zal een keer moeten upgraden.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13595

Joomla 3.x noodzakelijk

17 apr 2015 06:30
#7
Je moet in je template JHtmlBehavior::mootools veranderen in JHTML::_('behavior.framework', true);
Dutch-HTML.nl
Joomla templates, componenten en upgrade naar Joomla 3.4
K.v.K. Amsterdam 33303476
Discussie gesloten.
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.823 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie