Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Weblinks geeft problemen na upgrade van 2.5.x naar 3.4.0

Weblinks geeft problemen na upgrade van 2.5.x naar 3.4.0

20 mrt 2015 14:29 - 20 mrt 2015 14:38
#1
Na de mini-migratie van 2.5.x naar 3.4.0 met succes uitgevoerd te hebben merk ik nu toch dat de Weblinks niet meer goed werken (in 2.5.x kon ik deze zonder problemen bewerken), veranderingen die ik uitvoer geven bij alle links deze onderstaande foutmelding:

Fout

Opslaan mislukt door de volgende fout: Unknown column 'version' in 'field list' SQL=UPDATE `gngo_weblinks` SET `catid`='6',`sid`='0',`title`='Kong',`alias`='kong',`url`=' www.myspace.com/kongnl',`description`= '

Eén van de beste Nederlandse bands volgens mij (sinds 1988).

',`date`='0000-00-00 00:00:00',`hits`='0',`state`='1',`checked_out`='40',`checked_out_time`='2015-03-20 13:18:44',`ordering`='28',`archived`='0',`approved`='1',`access`='1',`params`='{\"target\":\"1\",\"width\":\"\",\"height\":\"\",\"count_clicks\":\"0\"}',`language`='nl-NL',`created`='2012-03-23 12:58:00',`created_by`='42',`created_by_alias`='',`modified`='2015-03-20 13:18:50',`modified_by`='40',`metakey`='kong',`metadesc`='Kong',`metadata`='{\"robots\":\"index, follow\",\"rights\":\"\"}',`featured`='0',`xreference`='',`publish_up`='0000-00-00 00:00:00',`publish_down`='0000-00-00 00:00:00',`version`='1' WHERE `id`='30'


Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Edit Jelle.D: Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 20 mrt 2015 14:38 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • schenderling
  • schenderling's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 113

Weblinks geeft problemen na upgrade van 2.5.x naar 3.4.0

20 mrt 2015 15:30
#2
Dan is je update toch niet goed gegaan en ontbreekt er een veld in je tabel. Misschien op te lossen door de weblinks component even apart te installeren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Weblinks geeft problemen na upgrade van 2.5.x naar 3.4.0

20 mrt 2015 16:04
#3
Dank je Astrid,

Als ik het component opnieuw probeer te installeren krijg ik de volgende foutmelding:

Waarschuwing
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'delimiter ';;' create procedure weblinks_schema_change() begin /* delete colum' at line 1 SQL=delimiter ';;' create procedure weblinks_schema_change() begin /* delete columns if they exist */ if exists(SELECT * FROM information_schema.columns WHERE table_name = '#__weblinks' AND column_name = 'sid') THEN ALTER TABLE `gngo_weblinks` DROP COLUMN `sid`;

Discussie gesloten.
  • schenderling
  • schenderling's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 113

Weblinks geeft problemen na upgrade van 2.5.x naar 3.4.0

20 mrt 2015 16:35
#4
Helaas. Bekende bug , maar nog geen oplossing voor.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Weblinks geeft problemen na upgrade van 2.5.x naar 3.4.0

20 mrt 2015 17:01
#5
Ben ik inmiddels ook achter. Zou het een oplossing kunnen zijn de bestaande com_weblinks te verwijderen (incl. alle links) en een nieuwe com_weblinks te installeren? Of bestaat dan de mogelijkheid dat ook die nieuwe com_weblinks installatieproblemen zal kunnen blijven geven?
Discussie gesloten.
  • schenderling
  • schenderling's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 113

Weblinks geeft problemen na upgrade van 2.5.x naar 3.4.0

20 mrt 2015 17:03
#6
Zou inderdaad kunnen werken. Ik kan hem in een "verse" 3.4.0 probleemloos installeren in ieder geval.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Weblinks geeft problemen na upgrade van 2.5.x naar 3.4.0

20 mrt 2015 17:07 - 20 mrt 2015 17:15
#7
Ga ff een proefje doen op een bestaande testsite.

Nee, lukt niet, geeft dezelfde foutmelding
Laatst bewerkt 20 mrt 2015 17:15 door schenderling. Reden: vervolg
Discussie gesloten.
  • schenderling
  • schenderling's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 113

Weblinks geeft problemen na upgrade van 2.5.x naar 3.4.0

20 mrt 2015 20:54
#8
Je zou bv via phpmyadmin de tabellen ook kunnen aanmaken. Als je in je component kijkt, zie je meestal ook een mapje sql. In dat mapje staat de te installeren file. Controleer deze eens en plak de query in phpmyadmin. Verander de #__weblinks wel in XX_weblinks. Waar, XX jou eigen prefix van je database is.
Discussie gesloten.
  • esorone
  • esorone's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

Weblinks geeft problemen na upgrade van 2.5.x naar 3.4.0

20 mrt 2015 21:27
#9
Dank Eserone, ik zal het gaan proberen al ben ik wel wat huiverig om dit uit te proberen, heb hier weinig ervaring mee. Maar aldoende leert men. Wordt vervolgd.
Discussie gesloten.
  • schenderling
  • schenderling's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 113

Weblinks geeft problemen na upgrade van 2.5.x naar 3.4.0

20 mrt 2015 21:37
#10
Ik heb gekeken in root/public_html/components/com_weblinks. Kan in com_weblinks helaas geen mapje sql ontdekken.
Discussie gesloten.
  • schenderling
  • schenderling's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 113

Weblinks geeft problemen na upgrade van 2.5.x naar 3.4.0

21 mrt 2015 16:26
#11
Hoi Schenderling,

Gisteren beantwoorde ik even achter de Ipad en nu check ik de com en inderdaad ik kan ook geen installer vinden.

Hieronder een export van weblink sql tabellen. Je zou kunnen proberen deze via phpmyadmin aan te maken. Pas wel de prefix aan.
Dus XXXJOUWPREFIX aanpassen

De onderstaande code zou je normaal via SQL moeten kunnen runnen. Hij maakt dan de code aan.
Code:
CREATE TABLE `XXXJOUWPREFIX_weblinks` ( `id` int(10) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT, `catid` int(11) NOT NULL DEFAULT '0', `title` varchar(250) NOT NULL DEFAULT '', `alias` varchar(255) CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_bin NOT NULL DEFAULT '', `url` varchar(250) NOT NULL DEFAULT '', `description` text NOT NULL, `hits` int(11) NOT NULL DEFAULT '0', `state` tinyint(1) NOT NULL DEFAULT '0', `checked_out` int(11) NOT NULL DEFAULT '0', `checked_out_time` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', `ordering` int(11) NOT NULL DEFAULT '0', `access` int(11) NOT NULL DEFAULT '1', `params` text NOT NULL, `language` char(7) NOT NULL DEFAULT '', `created` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', `created_by` int(10) unsigned NOT NULL DEFAULT '0', `created_by_alias` varchar(255) NOT NULL DEFAULT '', `modified` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', `modified_by` int(10) unsigned NOT NULL DEFAULT '0', `metakey` text NOT NULL, `metadesc` text NOT NULL, `metadata` text NOT NULL, `featured` tinyint(3) unsigned NOT NULL DEFAULT '0' COMMENT 'Set if link is featured.', `xreference` varchar(50) NOT NULL COMMENT 'A reference to enable linkages to external data sets.', `publish_up` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', `publish_down` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', `version` int(10) unsigned NOT NULL DEFAULT '1', `images` text NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`), KEY `idx_access` (`access`), KEY `idx_checkout` (`checked_out`), KEY `idx_state` (`state`), KEY `idx_catid` (`catid`), KEY `idx_createdby` (`created_by`), KEY `idx_featured_catid` (`featured`,`catid`), KEY `idx_language` (`language`), KEY `idx_xreference` (`xreference`) ) ENGINE=InnoDB AUTO_INCREMENT=3 DEFAULT CHARSET=utf8;
Discussie gesloten.
  • esorone
  • esorone's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

Weblinks geeft problemen na upgrade van 2.5.x naar 3.4.0

21 mrt 2015 17:06
#12
E.,

Wat is de juiste manier (stappen) om dit te doen, ben er zelf (nog) niet zo in thuis.
Discussie gesloten.
  • schenderling
  • schenderling's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 113
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.042 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie