Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Verzendmethode Posttarieven PostNL

Verzendmethode Posttarieven PostNL

09 apr 2013 18:45
#1
Beste Mensen,
Misschien is dit een bekend probleem maar ik kan er niets van vinden op dit forum.
Voor het versturen van mijn artikelen moet ik aan de ene kant onderscheid maken in de afmetingen om te bepalen of de zending door de brievenbus kan en aan de andere kant het gewicht om te bepalen onder welk tarief dit valt. Standaard wordt de verzendmodule 'VM - Shipment, By weight, ZIP and countries' geselecteerd. Kan ik deze gebruiken om bovenstaande te realiseren en hoe dan of is er een module/plugin hiervoor beschikbaar?

b.v.d. Jan
Discussie gesloten.
  • janzet
  • janzet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 6

Verzendmethode Posttarieven PostNL

09 apr 2013 19:27
#2
Beste Jan ik herken je probleem. En heb hier zelf een oplossing voor.

Ik verwijs je even naar een eerder draadje van mij. Link naar draadje

Hierin verwijs ik naar een verzend module waar je wat meer mee kan dan de standaard in Joomla beschikbare plugins.

Wel heb ik hem zelf voor een groot deel herschreven om hem voor mijn doel inzetbaar te maken.
Misschien kan je er wat mee.
Discussie gesloten.

Verzendmethode Posttarieven PostNL

09 apr 2013 21:01 - 09 apr 2013 21:05
#3
De module zoals ik hem nu heb is verre van volmaakt maar hij werkt bij mij voor wat ik nodig heb momenteel.

Bij verzendmethodes heb ik de volgende lijst aangemaakt.



Dit waarbij ik de PostNL site heb gebruikt voor de actuele prijzen en gewichten.

Bij Post NL Pakket zijn de volgende configuratie velden beschikbaar



Ik heb de afmetingen op maximaal 99cm gezet zodat ik voldoende speling heb, de artikelen die ik verkoop zijn niet groot en je moet wel heel veel artikelen bestellen wil het niet meer met pakketpost mee kunnen. Bij brievenbuspost heb ik de afmetingen op 0 staan. Wat betekend als ik een maat opgeef bij een artikel dit artikel niet meer als brief verzonden kan worden. Dit is heel eenvoudig en geeft vast in veel situaties problemen maar werkt voor mij.
(Bedenk dat de waarden bij elkaar worden opgeteld twee pakketjes van 10x10x10 worden hierdoor 20x20x20 en niet iets van 20x10x10 wat werkelijk het geval is. Mijn wens is om dit wel aan te passen op een later moment.)

Vandaar ook dat de plug-in zoals ik hem nu heb niet geschikt is voor alle situaties mag duidelijk zijn. Maar als je enkele artikelen hebt die niet door de brievenbus passen kan het voldoen.

Ik zal binnenkort eens kijken of ik de plugin wat kan schonen en installeerbaar kan maken. Echter wel zou je wat programmeerskils moeten hebben om hem goed werkend te krijgen.
Laatst bewerkt 09 apr 2013 21:05 door AVerkroost.
Discussie gesloten.

Verzendmethode Posttarieven PostNL

11 apr 2013 10:22
#4
Hallo Alex,

Bedankt voor je uitgebreide informatie. Zo te zien kan ik hier wel iets mee. Ik ga dit eens goed bestuderen en kom er zo snel mogelijk op terug.

Groet,
Jan
Discussie gesloten.
  • janzet
  • janzet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 6

Verzendmethode Posttarieven PostNL

13 apr 2013 14:52
#5
Zoals aangegeven de plugin is verre van volmaakt maar ik deel hem om zo kennis te delen.
Als bron heb ik de Pro Ship plugin gebruikt en heb ook gekeken naar de werking van de standaard in VM2 aanwezige Shipment plugins.

Wanneer je deze module installeert en vervolgens activeert in de pluginlijst binnen Joomla kan je binnen Virtuemart bij de verzendmethodes diverse methodes aanmaken waarbij je als berekeningsmethode kiest voor WMSHIPMENT_CWS_SHIP.

Als alle velden op het tab Informatie verzendmethode ingevuld zijn dan klik je op opslaan waarna de verschillende instellingen beschikbaar zijn bij de configuratie tab. (Anders verschijnt er een foutmelding.)
Je kunt hier dus de verzendkosten opgeven samen met het gewicht en de maten. Daarnaast kan je aangeven voor welke landen de methode geld als ook het BTW tarief en het bedrag waarboven geen verzendkosten worden berekend.

De module heb ik getest in VM2.0.10 t/m 2.0.20 wat nu de laatste versie is. En lijkt goed te werken met de beperking dat alle maten bij elkaar worden opgeteld en dus niet het werkelijke volume wordt berekend. Wat geen probleem hoeft te zijn bij kleine artikelen en/of als er slechts kleine aantallen artikelen worden besteld.

Mocht je verbeteringen/ aanpassingen hebben om de plugin te verbeteren of wel completer te maken dan verneem ik dit graag.

NB. Test de plugin goed voor je hem mocht gaan gebruiken.


Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.

Verzendmethode Posttarieven PostNL

18 apr 2013 20:39
#6
Hallo Alex,
Bijgaand een plugin die ik op open-tools.net/virtuemart-2-extensions/v...by-rules-plugin.html heb kunnen downloaden en die uiteindelijk precies doet wat ik wil.
Ik heb een verzendmethode 'Verzendkosten' aangemaakt die voor 'Nederland' de volgende rekenregels bevat:

0<Weight<=20; TotalHeight<=31; Shipping=0.54
21<Weight<=50; TotalHeight<=31; Shipping=1.08
51<Weight<=100; TotalHeight<=31; Shipping=1.62
101<Weight<=250; TotalHeight<=31; Shipping=2.16
251<Weight<=500; TotalHeight<=31; Shipping=2.70
501<Weight<=2000; TotalHeight<=31; Shipping=3.24
0<Weight<=10000; Shipping=6.75
10001<Weight<=30000; Shipping=12.40

Ik ben er van uitgegaan dat een brief een maximale dikte van 31mm mag hebben wil het nog door de brievenbus kunnen.
Op de faktuur komt dan 'Verzendkosten' met de oor de plugin berekende prijs te staan.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groet,
Jan

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • janzet
  • janzet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 6

Verzendmethode Posttarieven PostNL

18 apr 2013 20:56
#7
Ziet er goed uit ik ga er van het weekend eens goed naar kijken.

Vooral 'max/min/total volume/height/length/width/volume of the products' is een interessante bewering.

Dank je voor het delen ik kende hem niet.
Discussie gesloten.

Verzendmethode Posttarieven PostNL

19 apr 2013 15:29
#8
Ik ben wel nieuwsgierig hiernaar,

Ik heb een mogelijke opdracht waarbij producten die door de brievenbus kunnen 2,00 kosten wat niet door de brievenbus kan, 5,75 kosten.

Dat zou neerkomen op 1/2 regels, maar naar het buitenland is dat natuurlijk nog niet bij inbegrepen uiteraard.
Discussie gesloten.
  • Grommel
  • Grommel's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

Verzendmethode Posttarieven PostNL

20 apr 2013 14:37
#9
Voor het berekenen van de posttarieven 2013 heb ik onderstaande procedure gevolgd:

1. Bij de extensies de plugin 'Shipping by Rules for VirtueMart' toegevoegd.

2. In Virtuemart bij 'Winkel' de Verzendmethodes Verzendkosten toegevoegd

3. Bij de pluging 'Eenheid gewicht' op gram en 'Length Unit' op millimeter gezet.

4. Zie bijlagen voor de ingevoerde rekenregels.

Ik heb de prijzen ingevoerd die in het posttarieven boekje zijn aangegeven maar er kan natuurlijk elke willekeurige andere prijs ingevoerd worden.

Hopelijk heb je er wat aan.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • janzet
  • janzet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 6

Verzendmethode Posttarieven PostNL

26 apr 2013 08:58
#10
Goedenmorgen,

Ik heb de plugin geinstalleerd en de volgende code toegevoeg aan verzend methode.
Code:
Name=Klein; TotalHeight<=31; Shipping=2.00 Name=Groot; TotalHeight>=32; Shipping=5.75
Mijns inziens zou dit moeten werken, heb een tijdelijk artikel de hoogte van 50mm gegeven om zo te testen of het werkt, maar vooralsnog gaat er ergens iets mis.

Heb ik een typfout gemaakt in mijn regels?
Discussie gesloten.
  • Grommel
  • Grommel's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

Verzendmethode Posttarieven PostNL

26 apr 2013 09:14
#11
Als je alleen met de hoogte wilt werken is dit de juiste code.

Je zou van TotalHeight>=32 kunnen maken TotalHeight>31 omdat 'Klein' tot en met 31 gaat.
Discussie gesloten.
  • janzet
  • janzet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 6

Verzendmethode Posttarieven PostNL

26 apr 2013 09:15
#12
Beste Janzet,

Bedankt voor je reactie.. Vooralsnog ga ik er vanuit dat de klant alleen hoogte rekent, maar terwijl ik dit zeg bedenk ik me dat er ook een maximale breedte zal zijn. (zet neer op zn lijstje voor informatie van klant).

Als de code goed is, maak ik ergens anders een fout dan blijkbaar! haha!

In ieder geval bedankt!
Discussie gesloten.
  • Grommel
  • Grommel's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.926 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie