Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Maatvoering in Verzendmodule.

Maatvoering in Verzendmodule.

07 jan 2013 20:40 - 07 jan 2013 20:45
#1
De afgelopen dagen heb ik heel wat afgezocht op internet als het gaat om de maatvoering van de producten te betrekken in het bepalen van de verzendwijze.
Er worden wel wat modulen aangeboden die het kunnen echter zijn die altijd weer voor een bepaalde verzend maatschappij waar ik toch geen zaken mee doe.

Goed ik ben in de code gaan spitten en ontdekte dat er in vmpsplugin.php ook niets staat gedefinieerd om iets met de maatvoering te kunnen doen wel met gewicht. Goed om nu een core plugin van Virtuemart aan te passen ging me wel wat ver.

Momenteel ben ik aan het spelen met de code van de standaard verzend plugin weigt_countries en de vrij verkrijgbare Pro Ship Virtuemart plugin. link

Het gaat vrij lekker alleen loop ik vast op het gebruik van de verschillende maateenheden. Die voor het gewicht werkt prima maar als ik dit voor maten probeer te realiseren werkt het niet.
Iemand een idee hoe je gebruik makend van de functies in VM bijvoorbeeld van feet kan converteren naar CM. Nu werk ik noodgedwongen alleen met CM en dat gaat goed.
Laatst bewerkt 07 jan 2013 20:45 door AVerkroost.
Discussie gesloten.
  • AVerkroost
  • AVerkroost's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

Maatvoering in Verzendmodule.

07 jan 2013 21:08
#2
MMm ik stel de verkeerde vraag. En ik was even weggelopen en dan kan je het bericht kennelijk niet meer aanpassen.

Het converteren van de maateenheden werkt. Het gaat er echter om dat je bij het aanmaken van de verzendmethode kan aangeven om welke maateenheid het gaat. En ik weet de naam van die functie niet.

Voor gewicht gaat het als volgt.
(XML)
Code:
<param name="weight_unit" type="vmweightunit" size="10" default="" label="VMSHIPPER_CWS_SHIP_WEIGHT_UNIT"/>

Waar bij type vmweightunit er voor zorgt dat je kunt kiezen uit alle standaard gedefinieerde gewichtseenheden in VM. En zo heb je ook type vmcountries die het mogelijk maakt de binnen VM bekende landen te selecteren. Echter heb ik geen idee welk type het mogelijk maakt de verschillende maateenheden te kiezen.

Iemand enig idee?
Discussie gesloten.
  • AVerkroost
  • AVerkroost's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

Maatvoering in Verzendmodule.

09 jan 2013 20:16
#3
Na het doorworstelen van veel VM2 code ben ik er uit. Binnen VM2 worden de hoogte, breedte en lengte maten bij artikelen alleen gebruikt om te kunnen tonen in het artikel overzicht. De conversie methode die beschikbaar is wordt alleen gebruikt om afhankelijk van de gekozen standaard eenheid de juist maten weer te geven.

En bestaat er geen vergelijkbare mogelijkheid zoals voor gewichtseenheden om met maateenheden te werken in shipping plugins.

Toch wil ik de mogelijkheid hebben om de maat van een artikel te gebruiken om de verzend methode te kunnen bepalen. Op dit moment werk ik met een methode waarbij de maten worden opgeteld. Maar uiteindelijk is het de bedoeling om het mogelijk te maken om een afhankelijkheid in te bouwen die uit gaat van de grootste artikelen.
Hoe ik dit ga aanpakken weet ik nog niet maar voor nu wil ik hem gebruiken om briefpost en pakketpost te scheiden. En daarvoor heb ik maar beperkte functionaliteit nodig. Als dit werkt kan ik me richten op het zo snel mogelijk online zetten van de nieuwe versie van mijn webshop.

De volgende code gebruik ik nu om de eenheid te kiezen in het Adminscherm. (XML code)
Code:
<param name="metrix_unit" type="list" size="10" default="CM" label="VMSHIPPER_CWS_SHIP_METRIX_UNIT"> <option value="M">COM_VIRTUEMART_UNIT_NAME_M</option> <option value="CM">COM_VIRTUEMART_UNIT_NAME_CM</option> <option value="MM">COM_VIRTUEMART_UNIT_NAME_MM</option> <option value="YD">COM_VIRTUEMART_UNIT_NAME_YARD</option> <option value="FT">COM_VIRTUEMART_UNIT_NAME_FOOT</option> <option value="IN">COM_VIRTUEMART_UNIT_NAME_INCH</option> </param>

Binnen de module wordt alles omgerekend naar centimeter en kan de cumulatieve maat in de winkelwagen gekoppeld worden aan de juiste verzendmethode.

Dit werkt met een voor mij bekende beperking.

Dit draadje mag dus op slot en is iemand geïnteresseerd of wil meedenken kan je me altijd een privé berichtje sturen.

Alex
Discussie gesloten.
  • AVerkroost
  • AVerkroost's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.847 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie