Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost PhPmailer verstuurd spam

PhPmailer verstuurd spam

28 jun 2015 12:17 - 28 jun 2015 13:02
#1
Via mijn host kreeg ik te horen dat de PhPmailer enorm veel spam uitstuurt. Ik heb niet veel verstand van codering in de phpmailer maar kon niets geks ontdekken.

De boosdoener is: /public_html/libraries/vendor/phpmailer/phpmailer/class.phpmailer.php:615 and 926 emails, (92%)

Hieronder de code die regel 615 bevat:
Code:
private function mailPassthru($to, $subject, $body, $header, $params) { //Check overloading of mail function to avoid double-encoding if (ini_get('mbstring.func_overload') & 1) { $subject = $this->secureHeader($subject); } else { $subject = $this->encodeHeader($this->secureHeader($subject)); } if (ini_get('safe_mode') || !($this->UseSendmailOptions)) { $result = @mail($to, $subject, $body, $header); } else { $result = @mail($to, $subject, $body, $header, $params); } return $result;

En hieronder de code die 926 bevat:
Code:
//An older regex that doesn't need a recent PCRE return (boolean)preg_match( '/^(?!(?>"?(?>\\\[ -~]|[^"])"?){255,})(?!(?>"?(?>\\\[ -~]|[^"])"?){65,}@)(?>' . '[!#-\'*+\/-9=?^-~-]+|"(?>(?>[\x01-\x08\x0B\x0C\x0E-!#-\[\]-\x7F]|\\\[\x00-\xFF]))*")' . '(?>\.(?>[!#-\'*+\/-9=?^-~-]+|"(?>(?>[\x01-\x08\x0B\x0C\x0E-!#-\[\]-\x7F]|\\\[\x00-\xFF]))*"))*' . '@(?>(?![a-z0-9-]{64,})(?>[a-z0-9](?>[a-z0-9-]*[a-z0-9])?)(?>\.(?![a-z0-9-]{64,})' . '(?>[a-z0-9](?>[a-z0-9-]*[a-z0-9])?)){0,126}|\[(?:(?>IPv6:(?>(?>[a-f0-9]{1,4})(?>:' . '[a-f0-9]{1,4}){7}|(?!(?:.*[a-f0-9][:\]]){8,})(?>[a-f0-9]{1,4}(?>:[a-f0-9]{1,4}){0,6})?' . '::(?>[a-f0-9]{1,4}(?>:[a-f0-9]{1,4}){0,6})?))|(?>(?>IPv6:(?>[a-f0-9]{1,4}(?>:' . '[a-f0-9]{1,4}){5}:|(?!(?:.*[a-f0-9]:){6,})(?>[a-f0-9]{1,4}(?>:[a-f0-9]{1,4}){0,4})?' . '::(?>(?:[a-f0-9]{1,4}(?>:[a-f0-9]{1,4}){0,4}):)?))?(?>25[0-5]|2[0-4][0-9]|1[0-9]{2}' . '|[1-9]?[0-9])(?>\.(?>25[0-5]|2[0-4][0-9]|1[0-9]{2}|[1-9]?[0-9])){3}))\])$/isD', $address

Wat kan ik het beste doen? PhPmailer updaten is niet van toepassing volgens mij als je Joomla versie geupdate is en php mailer helemaal uitschakelen of verwijderen geeft consequenties voor het versturen van mail via de website. Wie weet raad?

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Met Joomla hoef je je nooit meer te vervelen!
Laatst bewerkt 28 jun 2015 13:02 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • MvD010
  • MvD010's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 169

PhPmailer verstuurd spam

28 jun 2015 21:12 - 28 jun 2015 21:23
#2
Lijkt me niet aan de code van het script te liggen, maar heb je een contact formulier op je website?
Het kan zijn dat phpmailer gebruikt wordt om te spammen maar dat de oorzaak ligt bij een component dat gebruik maakt van phpmailer.



Edit WoodyF4u: Ik heb je twee reacties samengevoegd.
Laatst bewerkt 28 jun 2015 21:23 door WoodyF4u.
Discussie gesloten.
  • Bluefox
  • Bluefox's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 32

PhPmailer verstuurd spam

29 jun 2015 11:04 - 29 jun 2015 11:16
#3
Waarschijnlijk is je site gehackt.
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
  1. Zorg ervoor dat je PC Spy- en Malware vrij is.
  2. Zet een goede recente backup terug.
  3. wijzig al je wachtwoorden.
  4. update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
  5. Maak meteen een nieuwe backup.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 29 jun 2015 11:16 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

PhPmailer verstuurd spam

12 jul 2015 23:58
#4
Het bleek dat in de template van de bouwer code was 'geslopen' waarbij 'buitenstaanders' zich konden registreren in mijn site. Na registratie werden er dus ongewild veel mails verstuurd. Ik had ineens heeeeeeeeel veel gebruikers op mijn site. Overigens, die code zorgde ervoor dat ondanks dat ik had uitgezet dat mensen zich zelf konden registreren, het toch gebeurde.
Met Joomla hoef je je nooit meer te vervelen!
Discussie gesloten.
  • MvD010
  • MvD010's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 169

PhPmailer verstuurd spam

13 jul 2015 01:11
#5
Hallo,

Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.

Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.991 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie