Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

25 aug 2020 12:24
#13
Ben nog bezig de code in tcpdf.php aan het debuggen. In versie 1.0.7 wordt de foutmelding onderdrukt door het VM team. Als ik dit stuk je code over neem dan wordt de PDF gemaakt, maar zonder logo van de vervoerder en zonder het logo van de betaler.

De code in verse 1.0.8 is:
Code:
if ($imsize === FALSE) { if (($w > 0) AND ($h > 0)) { // get measures from specified data $pw = $this->getHTMLUnitToUnits($w, 0, $this->pdfunit, true) * $this->imgscale * $this->k; $ph = $this->getHTMLUnitToUnits($h, 0, $this->pdfunit, true) * $this->imgscale * $this->k; $imsize = array($pw, $ph); } else { $this->Error('[Image] Unable to get the size of the image: '.$file); } }

In versie 1.0.7 is onderstaande geprogrammeerd:
Code:
if ($imsize === FALSE) { if (($w > 0) AND ($h > 0)) { // get measures from specified data $pw = $this->getHTMLUnitToUnits($w, 0, $this->pdfunit, true) * $this->imgscale * $this->k; $ph = $this->getHTMLUnitToUnits($h, 0, $this->pdfunit, true) * $this->imgscale * $this->k; $imsize = array($pw, $ph); } else { $t = VmConfig::$_debug; VmConfig::$_debug = 1; VmConfig::$logDebug = true; vmdebug('TCPDF [Image] Unable to get the size of the image: ',$file); VmConfig::$logDebug = false; VmConfig::$_debug = $t; return; //By VirtueMart Team*/ //$this->Error('[Image] Unable to get the size of the image: '.$file); } }

De laatste twee programma-regels zijn bepalend om de foutmelding te voorkomen en het proces van het maken van de PDF door te laten gaan.
Discussie gesloten.
  • AlfredJK
  • AlfredJK's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 190

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

25 aug 2020 12:40
#14
@AlfredJk: Dus nu heb je nog steeds geen logo's van de verzender en van de vervoerder in de PDF?
Discussie gesloten.
  • Jack_IWT
  • Jack_IWT's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

25 aug 2020 12:43
#15
Nee, helaas niet. Ben de code aan het doorspitten om een aanwijzing te vinden in welke hoek ik het moet zoeken. Het heeft m.i. te maken met de scaling van de images.
Discussie gesloten.
  • AlfredJK
  • AlfredJK's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 190

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

25 aug 2020 13:34
#16
Wel vreemd hoor. Bij mij is het van de ene op de andere dag ontstaan. Heel veel mensen schijnen hier last van te hebben. Andere plaatjes helpen niet. Ik heb ook van alles geprobeerd, maar het probleem blijft. Succes met je speurtocht.
Discussie gesloten.
  • Jack_IWT
  • Jack_IWT's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

25 aug 2020 13:47
#17
Je bent al ver met het debuggen Alfred. Goed bezig.
Heb je ook in de logfiles van je webhosting gekeken? Misschien gebruikt VM een functie die niet in je Php-versie zit? Of een lagere Php-versie instellen?
Je mag je webshop ook op een van mijn servers installeren om te kijken of het probleem zich dan voordoet?

Ik herken de problemen niet, maar als het klopt wat Jack zegt en dat er meer mensen last van hebben dan lijkt het me slimmer om het op het forum van VM te melden en het als een bug bij de ontwikkelaar neer te leggen.
Discussie gesloten.
  • yolknet
  • yolknet's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 52

TCPDF error afronden bestelling Virtuemart

25 aug 2020 15:57
#18
Door debugging zag ik een verschil in pad verwijzing tussen het bedrijfslogo en de verzend- en betaal-logo's. Het logo werd via een relatief pad opgehaald terwijl de andere twee via een absoluut pad werden opgehaald.

Met de fix zoals HIER beschreven werkt het. Maakt het voor mij nog steeds ongrijpbaar. Ook als ik vanuit de bestellingen een nota zou willen maken dan lukt dat de ene keer wel en de andere keer niet.
De aanpassing is gedaan in de tcpdf.php - direct na de regel
Code:
public function Image($file, $x='', $y='', $w=0, $h=0, $type='', $link='', $align='', $resize=false, $dpi=300, $palign='', $ismask=false, $imgmask=false, $border=0, $fitbox=false, $hidden=false, $fitonpage=false, $alt=false, $altimgs=array())
Discussie gesloten.
  • AlfredJK
  • AlfredJK's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 190
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.086 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie