Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Kunena Forum / NTS Kbee template

Kunena Forum / NTS Kbee template

11 mrt 2024 16:01 - 11 mrt 2024 16:04
#1
E.e.a. betreft Aldfaerforum.nl
Op het forum van NTS Kbee heb ik aangegeven dat na een Joomla update het Kunena menu niet meer op 1 lijn staat maar afgebroken wordt en het Inlog - icoontje apart met nu een andere weergave.
Op aanraden van een NTS forumlid Joomla!NL meld ik me hier omdat hij/zij overtuigd was dat e.e.a. met CSS te maken heeft. De oorspronkelijke wijziging is aangebracht door NTS en ik weet niet waar/hoe/wat.
 

na update 4.4.3
 

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 11 mrt 2024 16:04 door han kortekaas.
Discussie gesloten.
  • han kortekaas
  • han kortekaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 35

Kunena Forum / NTS Kbee template

11 mrt 2024 17:06 - 11 mrt 2024 17:07
#2
Hi Han,

Dat was ik. Ik had de oplossing ook daar kunnen plaatsen, maar aangezien de makers klakkeloos en zonder bedankje mijn gegeven oplossingen stelen en ze zelf nauwelijks op hun forum aanwezig zijn, had ik daar dus - zoals je misschien zult begrijpen - geen zin in.

Ik zie een paar vreemde zaken op je site. Je gebruikt een custom.css (waarschijnlijk gemaakt met een extra extensie) en dat is niet echt handig. Hoe meer extensies, hoe meer je moet onderhouden. Je kunt beter in cassiopeia een user.css aanmaken. Daarnaast zie ik in je css een mediaquery staan die niet afgesloten is en zie ik dat door een aantal css aanpassingen (met name de breedte van de content) je mobiele weergave niet meer klopt.
 


Met de volgende css zouden al je problemen opgelost moeten zijn. Ik heb ook de Kunena inlog wat "mooier" gemaakt.
Code:
/* Kunena menu passend maken */ #kunena.layout #ktopnav .navbar-nav > li > a, #kunena.layout .nav.nav-tabs > .nav-item .nav-link {   padding: 10px 0.5rem; } /* Kunena achtergrond achter inlog weghalen */ #kunena.layout .kuser-area {     background: none;     border: none; } /* Kunena kleur inlogbutton  */ #klogin-desktop, #klogin-mobile {     background: #0284C7;     color: #fff; } /* Menu voor mobiele weergave Cassiopeia */ #ktopnav {     margin-right: 0px !important; } .header {     height: 100px;     display: inline-flex; } #navbar1 {     background: rgba(40, 163, 16, 1); }
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 11 mrt 2024 17:07 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Kunena Forum / NTS Kbee template

11 mrt 2024 17:57
#3
Astrid,
ik ben verguld dat je hier op inhaakt!
Ik snap dat ik een bestand user.css zou moeten maken met jouw code. Maar een lekenvraag is dan in welke map en hoe?
Ik ga die dan eerst aanbrengen in mijn testsite.
Discussie gesloten.
  • han kortekaas
  • han kortekaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 35

Kunena Forum / NTS Kbee template

11 mrt 2024 18:04
#4
Hier staat een hele duidelijke uitleg.
Je kunt dan ook alle css die je via die extensie erin hebt gezet daarin zetten. Ik verwacht nog wel wat conflictjes, maar dat lossen we dan wel op.
Als je een link hebt naar je testsite (als die live staat), dan kan je die ook even hier neer zetten, eventueel tussen confidential tags (slotje op de toolbar).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Kunena Forum / NTS Kbee template

11 mrt 2024 18:18
#5
Astrid,
jouw link met uitleg gevonden; heb via FTP de map gevonden media/templates/site/cassiopeia/css/user.css en zal die aanmaken met de code.
Ik zal dan ook morgen de test-site openen voor je met user-id en password; wegens omstandigheden kan het eventueel pas woensdag.
Discussie gesloten.
  • han kortekaas
  • han kortekaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 35

Kunena Forum / NTS Kbee template

11 mrt 2024 22:44 - 11 mrt 2024 22:55
#6
Dit bericht bevat vertrouwelijke informatie
Laatst bewerkt 11 mrt 2024 22:55 door han kortekaas. Reden: aanvulling met NTS aanpassingen
Discussie gesloten.
  • han kortekaas
  • han kortekaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 35

Kunena Forum / NTS Kbee template

12 mrt 2024 09:23 - 12 mrt 2024 09:31
#7
Het ziet er nu al beter uit, maar het is flink puinruimen.
  1. Ik heb de module Kickstart Cassiopeia uitgezet en de custom css die daar in stond (en die van de live site, want die was uitgebreider) allemaal in de user.css gezet.
  2. Ik  heb bij de instellingen van Cassiopeia het standaard lettertype op Fira (web) gezet omdat er steeds een foutmelding kwam dat Roboto niet gevonden kon worden (waarschijnlijk veroorzaakt door Kickstart Cassiopeia).
  3. Ik heb bij een aantal regels van de door mij aangedragen css !important toegevoegd omdat anders de definitie niet overschreven wordt.
  4. Ik heb alles wat onze grote vrienden in ‎/media/templates/site/cassiopeia/css/nts_kbee_custom.css hadden gezet ook toegevoegd aan user.css, en ook weer wat overbodige zaken verwijderd.Je kunt dit lege bestand dus nu verwijderen.
  5. Ik heb alle css opgeschoond zodat deze beter leesbaar/interpreteerbaar is.
Je totale overrides van je css staan dus nu bij elkaar in user.css en die is update-proof.
Ik zie op je testsite heel veel oude extensies staan als ik kijk bij Extensies - Beheren. Hoop dat je die niet meer in je live site hebt staan.

Dit zal het nog niet helemaal zijn, want ik zie ook nog dat de kleurinstellingen die bij NTSKBee staan niet meegenomen worden. Hier wil ik later nog wel een keer naar kijken.
 
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 12 mrt 2024 09:31 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Kunena Forum / NTS Kbee template

12 mrt 2024 11:03 - 12 mrt 2024 11:05
#8
Astrid,
geweldig wat je hebt gedaan.
1. OK
2. OK
3. OK
4. OK en leeg bestand verwijderd
5. OK, maar voor mij als leek zou ik wat meer houvast met remarks hebben om te weten wat waar gebeurt

Oude extensies; ik ben bang dat die ook in de live site staan want in principe is die gelijk aan de test site.
Bij de migratie van J 3 naar J 4 is trouwens nog meer oud vuil meegekomen Bij Ontdekken van updates staan allerlei extensies die ik niet meer actief heb.

Bij de log-in zit nog een omkadering die weg mag.

En ja, ik ben best teleurgesteld in de NTS; snap dan ook niet hoe ze die prominente plaats bij de Kunena templates hebben gekregen.

Zal ik de punten 1 t/m 5 zelf uitvoeren in de live site? Ik heb je daar ook wel hetzelfde account gegeven.
Laatst bewerkt 12 mrt 2024 11:05 door han kortekaas. Reden: typo
Discussie gesloten.
  • han kortekaas
  • han kortekaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 35

Kunena Forum / NTS Kbee template

12 mrt 2024 11:44
#9
Hi Han,
Het beste is als je de punten zelf uitvoert. Denk dat je daar ook weer wat van leert. Als ik tijd heb, zal ik nog kijken of ik wat meer uitleg in de user.css kan zetten zodat je weet welke definitie wat doet.
Voor wat betreft het verwijderen van extensies die bij de migratie zijn blijven staan, wil ik je vragen om even een nieuw draadje aan te maken, zodat het forum hier overzichtelijk blijft.

Ik neem aan dat dit draadje op opgelost kan?
Je kunt zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Oplossing" knop te klikken.
Kijk anders even hier voor een uitleg ;)
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Kunena Forum / NTS Kbee template

12 mrt 2024 12:02
#10
Astrid,
prima, ik pak het verder op. De enige wens is nog in dit draadje de omkadering van de log-in die weg mag of moet groter worden gelijk aan de andere menu-knoppen. dat oogt beter. Functioneel voegt het natuurlijk niets toe.

 


 

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • han kortekaas
  • han kortekaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 35

Kunena Forum / NTS Kbee template

13 mrt 2024 08:30 - 13 mrt 2024 08:30
#11
Draadje toch nog even heropend naar aanleiding van je laatste opmerking over de logout button.
Zoals ik al vermoedde moest er nog wat aangepast worden aan de override. Vervang het bestand
Code:
\templates\cassiopeia\html\com_kunena\layouts\widget\login\logout\default.php
door het bestand in de bijlage.

Noot: Hoewel ik geen fan ben van de KC module, heb ik hem op je live site toch weer geactiveerd, omdat ik merkte dat de favicon verdwenen was. Dus alle persoonlijke instellingen staan nu weer daar en heb ik verwijderd uit de user.css. Enige advies is om niet de custom.css van KC te gebruiken, maar eventuele aanpassingen in je user.css te doen. Zo heb je in ieder geval overzicht.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 13 mrt 2024 08:30 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Kunena Forum / NTS Kbee template

13 mrt 2024 10:37
#12
Ik was al blij dat die KC module non-actief was en dat de code om e.e.a. te bewerkstelligen opgenomen was in de user.css. Liever een Extensie minder dan meer.
Ik had zelf (na jouw aanpassingen) een favicon weggehaald omdat bij de off-line inlog twee keer de Aldfaer beeltenis werd getoond. In de testomgeving zie je het effect nog na verwijdering.

De default.php aanpassing; geeft dat geen problemen bij een update  van Kunena?
Discussie gesloten.
  • han kortekaas
  • han kortekaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 35
Tijd voor maken pagina: 1.403 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie