Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Vreemde tabnaam bij template parameters

Vreemde tabnaam bij template parameters

12 dec 2017 14:37
#1
Ik gebruik een template die bij de stijlinstellingen een vreemde tabnaam heeft: COM_TEMPLATES_GROEP_FIELDSET_LABEL.
De broncode van de pagina bevat de regel:

jQuery(function($){ $("#myTabTabs").append($("<li class=\"\"><a href=\"#attrib-Groep\" data-toggle=\"tab\">COM_TEMPLATES_GROEP_FIELDSET_LABEL<\/a><\/li>")); });}

De parameters staan in een div met id="#attrib-Groep" class="tab-pane"
Die naam zou ik graag willen veranderen.
Weet iemand waar en hoe ik dat kan doen?
De originele template is gegenereerd door Artisteer en daarna handmatig diverse malen aangepast.
  • Han Koster
  • Han Koster's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 220

Vreemde tabnaam bij template parameters

12 dec 2017 14:56
#2
Heb je al gekeken of er een language-map is binnen de template-map?
Daarin zou een ini-bestand kunnen staan waar je die naam kunt aanpassen of aanvullen.

Anders zou je het ook kunnen proberen met een taal-override.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Vreemde tabnaam bij template parameters

12 dec 2017 19:43
#3
Ja. Er is een language map in de template.
Nee. Daar staat alleen een ini bestand in de map en-GB met een vertaling voor siteTitle en siteSlogan
In de templateDetails.xml staat <fieldset Name="Groep">
Volgens mij waren de originele parameters in de template siteTitle en siteSlogan, maar het wijzigen van de parameters is een van de handmatige wijzigingen.
De fieldset komt overeen met het middendeel van de tabnaam: COM_TEMPLATE_GROEP_FIELDSET_NAME
In administrator/components/com_templates/views/style/tmpl/edit_options.php staat op regel 22:
Code:
$label = !empty($fieldSet->label) ? $fieldSet->label : 'COM_TEMPLATES_' . $name . '_FIELDSET_LABEL';
Hier is $name de naam van de parameter waar het inputveld voor gegenereerd wordt. Als er geen label voor de parameter bekend (empty) is wordt er hier een label gemaakt.
De tabnaam wordt door de eerder genoemde jQuery functie gegenereerd.
Maar ik kan niet vinden waar die JQuery regel in de html code gegenereerd wordt. Daar wordt de naam van de fieldset ('Groep' dus) gebruikt om de tabnaam in te vullen. Kennelijk ook omdat er geen label(?) bij de parametergroep staat?
Als ik die code vind kan ik wellicht afleiden hoe de naam gegenereerd wordt en de template daarop aanpassen.
Misschien moet ik eens gaan zoeken bij andere templates die wel een logische naam voor de parameter tab hebben.
  • Han Koster
  • Han Koster's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 220

Vreemde tabnaam bij template parameters

15 dec 2017 23:36
#4
Door in het templateDetails.xml bestand bij de parameter definities de fieldset de naam "advanced" te geven krijgt de tabnaam bij de template style de naam "Geavanceerd".
Ik heb verder niet uitgezocht hoe dit precies in de component en language ini files zit maar voor mij is dit nu voldoende.
  • Han Koster
  • Han Koster's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 220
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.763 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie