Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Hulp gevraagd bij upgrade website joomla 2.5 naar joomla 3.x

Hulp gevraagd bij upgrade website joomla 2.5 naar joomla 3.x

02 feb 2017 21:53
#13
Na het aanpassen van .htaccess krijg ik op de hoofdsite een mappen structuur te zien en op de test pagina Not found zie de bijlages

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Makkie21
  • Makkie21's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 19

Hulp gevraagd bij upgrade website joomla 2.5 naar joomla 3.x

03 feb 2017 16:02
#14
Je url voor de testwebsite is: testwebsite.hvnieuwegein.nl
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Hulp gevraagd bij upgrade website joomla 2.5 naar joomla 3.x

03 feb 2017 16:22
#15
nee dit zou moeten worden op hvnieuwegein.nl/testwebsite/index.php
Discussie gesloten.
  • Makkie21
  • Makkie21's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 19

Hulp gevraagd bij upgrade website joomla 2.5 naar joomla 3.x

04 feb 2017 14:00
#16
Je weet dat de huidige site ook al in een submap staat met de naam Joomla?
Typ maar eens hvnieuwegein.nl/test in of andere niet bestaande pagina, dan zie je in de foutmelding dat er wordt verwezen naar /Joomla/test
In je .htaccesss bestand in de hoofdmap is waarschijnlijk geregeld dat de submap "Joomla" niet in de URL (adresbalk) wordt weergegeven. Maar feitelijk staat de huidige website wel in de submap Joomla .
Ik zou me kunnen voorstellen dat het in dit geval problemen geeft als je de submap testwebsite in die Joomla submap (waar de huidige site in staat) hebt geplaatst.

Onze website staat ook in een submap. Toen wij een nieuwe website gingen maken (ook i.v.m. overstap van Joomla 2.5 naar Joomla 3) hebben wij t.b.v. de nieuw te bouwen site ook een nieuwe submap in de hoofdmap aangemaakt en dat werkte prima.
De huidige site stond op www.onzewebsite.nl/huidigesite (via de .htaccess werd /"huidigesite" uit de URL gehaald en de nieuwe site op www.onzewebsite.n/nieuwesite . En dus niet www.onzewebsite.nl/huidigesite/nieuwesite .

(overigens hebben wij onze nieuwe website gewoon via de hostingomgeving aangemaakt, waar kan worden aangegeven in welke map de installatie moet worden gedaan. Geen idee of dat via Installatron is (in ieder geval niet zichtbaar) wat hier wordt afgeraden, maar het werkt bij ons altijd wel goed en er wordt dan ook meteen een nieuwe database aangemaakt)

Toen onze site klaar was, hebben we het .htaccess bestand aangepast zodat vanaf dat moment de nieuwe site bereikbaar was via het hoofddomein. De submap met de installatie van de oude website konden wij toen in zijn geheel verwijderen.

Voor een andere site van ons ben ik momenteel ook bezig op die manier.

Misschien heb je er wat aan.
Mocht je de submap al wel in de hoofdmap hebben geplaatst, dan kun je deze reactie vergeten ;-)
Discussie gesloten.

Hulp gevraagd bij upgrade website joomla 2.5 naar joomla 3.x

07 feb 2017 21:33 - 07 feb 2017 22:00
#17
In het .htaccess bestand staat :
Code:
## Mod_rewrite in use. RewriteEngine On RewriteCond %{ENV:REDIRECT_STATUS} ^$ RewriteRule ^(.*)$ /Joomla/$1 [QSA,L]

Wat zou ik nu moeten aanpassen er staat inderdaad Joomla in

Edit Juliank92: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 07 feb 2017 22:00 door Juliank92.
Discussie gesloten.
  • Makkie21
  • Makkie21's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 19

Hulp gevraagd bij upgrade website joomla 2.5 naar joomla 3.x

08 feb 2017 08:46
#18
Het handigste is natuurlijk om je huidige site even naar de root te verplaatsen. Maar als ik die zie:


dan zou het zo maar kunnen zijn dat je ook een .htaccess in je submap nieuwesite hebt staan en dan het probleem opgelost is als je daar
Code:
RewriteCond %{ENV:REDIRECT_STATUS} ^$ RewriteRule ^(.*)$ /Joomla/$1 [QSA,L]
uithaalt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37131

Hulp gevraagd bij upgrade website joomla 2.5 naar joomla 3.x

08 feb 2017 19:09
#19
Ik kan geen .htaccess vinden in mijn testwebsite. bijgevoegd heb ik een screen shot van mijn FTP mappen

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Makkie21
  • Makkie21's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 19

Hulp gevraagd bij upgrade website joomla 2.5 naar joomla 3.x

09 feb 2017 17:47
#20
Ik neem aan dat er wel een .htaccess bestand staat in de map "HTML" ? Controleer dat even.
Zoja, dan vermoed ik dat daar (een) regel(s) instaan die er voor zorgen dat "Joomla" niet wordt weergegeven in de adresbalk.
Bij mijn site ziet dat er als volgt uit. Destijds zo gedaan op advies van mijn hostingprovider. Ik heb de code niet zelf bedacht.
Code:
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/Joomla/ RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule ^(.*)$ /Joomla/$1 [L=301] RewriteRule ^(/)?$ Joomla/index.php [L=301]

Maar kan wel iets afwijken, er zijn meer manieren om hetzelfde te bereiken heb ik begrepen.
Als je inderdaad iets dergelijks ziet staan in het .htaccess bestand dat staat in de map "HTML" , dan kun je zoals Astrid al aangaf het beste de testinstallatie verplaatsen naar de root, zodat de map "testwebsite" in de map "HTML" staat. Dus op hetzelfde niveau als de map "Joomla".
Daarna zou de website dan gewoon bereikbaar moeten zijn via hvnieuwegein.nl/testwebsite/index.php .

Staat er niet zoiets als bovenstaand in de .htaccess in de map HTML, waaruit blijkt dat er iets met de map "Joomla" gedaan wordt, dan weet ik zo ook niet hoe je het zou kunnen oplossen.

Wellicht kan je hostingprovider je dan op weg helpen?
Discussie gesloten.
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.332 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie