Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Pagina maken voor nieuwe events toe te voegen

Pagina maken voor nieuwe events toe te voegen

06 nov 2014 17:02 - 06 nov 2014 17:55
#1
Hallo op mijn website heb ik Jevents geïnstalleerd en een pagina gemaakt om de leden hun evenement zelf te kunnen plaatsen op onze site , als ik dit zo bekijk is de lay-out van die pagina niet naar behoren en is alles niet overzichtelijk.
Ook als ik zelf een evenement probeer in te plaatsen en alles invul zegt hij nog gelieve de titel, categorie enz.... in te vullen terwijl het wel is ingevuld .

Zou er een mogelijkheid zijn dat iemand hier dit even kan bekijken en eventueel voor me in orde brengt want met Joomla ben ik nog helemaal niet thuis.

Mijn website is te vinden op www.goldwingvrienden.be

[strike]joomla versie zou 3.2.7 zijn terwijl ik al enkele malen heb geüpdatet en die ook niet werkt blijkbaar.[/strike]
Code:
PHP Version : 5.3.3-7+squeeze19 MySQL Version : 5.1.73-1 Joomla : 3.2.7 component_com_jevents : 3.1.30 component_com_jce : 2.3.4.4 module_mod_jevents_cal : 3.1.30 module_mod_jevents_custom : 3.1.30 module_mod_jevents_filter : 3.1.30 module_mod_jevents_latest : 3.1.30 module_mod_jevents_legend : 3.1.30 module_mod_jevents_switchview : 3.1.30 plugin_finder_jevents : 3.1.30 plugin_search_eventsearch : 3.1.30

Edit Astrid: Graag 1 onderwerp per vraag.
Laatst bewerkt 06 nov 2014 17:55 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • domi
  • domi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 41

Pagina maken voor nieuwe events toe te voegen

06 nov 2014 19:00
#2
Als ik je site zo bekijk moet ik mij registreren om een Treffen te plaatsen.
Heb je schermvoorbeelden van de lay-out?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11176

Pagina maken voor nieuwe events toe te voegen

06 nov 2014 20:45
#3
hier 3 printscreens van de layout ,
* In het eerste zie je de linken bovenaan staan algemeen en kalender waar je niet kan op klikken.
* In het venster voor de uitleg zou je een flyer moeten kunnen uploaden van het betreffende evenement , nu heb ik enkel da icoontje voor de afbeelding staan maar dat is voor veel mensen niet duidelijk.
* Toegangniveau en status zou eindelijk weg mogen zodat zij dat niet kunnen bepalen.
* En voor de datum staat bij vele site's zo een vierkantje waar je de kalender kan raadplegen.




Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • domi
  • domi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 41

Pagina maken voor nieuwe events toe te voegen

07 nov 2014 10:05
#4

Ook als ik zelf een evenement probeer in te plaatsen en alles invul zegt hij nog gelieve de titel, categorie enz.... in te vullen terwijl het wel is ingevuld

Dan staan je rechten denk ik niet goed.

In het eerste zie je de linken bovenaan staan algemeen en kalender waar je niet kan op klikken.

Dat heeft met je template te maken. Is wel op te lossen door bij Standaard lay-outwaarden de Evenement-bewerkpagina aan te passen.

Toegangniveau en status zou eindelijk weg mogen zodat zij dat niet kunnen bepalen.

Idem. Status is afhankelijk van hoe je instellingen zijn. Als je dat veld weghaalt, dan wordt een evenement niet meer automatisch gepubliceerd voor zover ik weet.

In het venster voor de uitleg zou je een flyer moeten kunnen uploaden van het betreffende evenement , nu heb ik enkel da icoontje voor de afbeelding staan maar dat is voor veel mensen niet duidelijk.

Bij configuratie Toon de knop-uitbreidingen van de editor op Ja zetten. Dan komt de grote knop Afbeelding invoegen onderaan te staan. Als je nog meer knoppen hebt, dan kan je daaronder aangeven welke niet getoond worden of bij de plugins die knoppen op toegang Speciaal zetten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

Pagina maken voor nieuwe events toe te voegen

07 nov 2014 13:29
#5
Ben er efkes mee aan de slag gegaan maar ik kom er niet uit ,
Er zijn zoveel instellingen aanwezig dat ik er niet meer uitkom haha.
Heb nu wel al een andere lay out die beter is maar nog niet zoals ik het zou willen.
Heb nog altijd 2 tabs bovenaan van algemeen en kalender , en nog geen kalendertjes om de datum te bepalen.
De knop afbeelding heb ik nu ook staan maar als ik er op klik gebeurd er helaas niks.
De bedoeling van de knop is dat ze een afbeelding van op hun pc kunnen plaatsen , want als ik nu op het icoontje klik in het omschrijvingsvenster is er een keuze van de afbeeldingen die op de website staan .
Heb alles nu even open gezet ook voor de niet geregistreerde leden zodat jullie eens kunnen meekijken.
Als er iemand is die voor mij wil kijken om de instellingen goed te krijgen kan ik altijd een inlogcode doorgeven per mail of zo want ik kom er helaas niet uit .

Alvast mijn dank Domi
Discussie gesloten.
  • domi
  • domi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 41

Pagina maken voor nieuwe events toe te voegen

07 nov 2014 14:05
#6
Die tabs weet ik zo ook niet. Er is wel een optie voor bij configuratie, maar of je die nu op ja of nee zet, maakt bij mij in ieder geval niets uit. Is wel te doen met een aanpassing van Standaard lay-out waarden, maar misschien dat iemand die regelmatig met JEvents weet of dit een bug is of iets anders.

Afbeeldingen blijft lastig. Als je die knop onderaan gebruikt, dan wordt standaard gebruik gemaakt van Mediabeheer en kan je niet echt veel (je kunt wel naar onderen scrollen en dan een bestand uploaden overigens).

De mooiste oplossing wat mij betreft is om gebruik te maken van JCE editor, en dan toch het kleine icoontje te gebruiken. Je kunt dan bij de instellingen van JCE bij het frontend profiel (dat heb je volgens mij al 1 gemaakt) bij Afbeeldingsbeheer ingeven dat afbeeldingen in de map van de gebruiker moeten komen door dit in te vullen bij pad bestandsmap:
Code:
images/events/$id
.
Het vergt altijd nog een beetje uitleg voor je gebruikers, maar het voordeel hiervan is wel dat ze ook een afbeelding vanuit hun pc in het omschrijvingenvak kunnen slepen. En dat gaat dus wel razendsnel.

En ik denk dat je datepicker niet getoond wordt omdat er een javascript conflict is met je loginextensie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

Pagina maken voor nieuwe events toe te voegen

07 nov 2014 15:33
#7
Dank je wel al voor de oplossingen en de antwoorden , ik ben al een stuk verder gekomen en eindelijk al voor 80% tevreden met de lay out , enkel nog dus de tabs bovenaan zou ik anders willen.

* Wat kan ik doen tegen dit eventueel conflict met de login?

* Ook kan ik nog steeds niks opslaan , omdat hij nog altijd zegt dat de verplichte velden niet zijn ingevuld , ook als super user waar ik toch alle rechten zou moeten mee hebben !!
Discussie gesloten.
  • domi
  • domi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 41

Pagina maken voor nieuwe events toe te voegen

07 nov 2014 16:07
#8
Wie staan er momenteel ingevuld bij "Geautoriseerde gebruikers"?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11176

Pagina maken voor nieuwe events toe te voegen

07 nov 2014 16:14
#9
Daar staan zo al een 18 leden ingevuld

hieronder een printscreen


Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • domi
  • domi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 41

Pagina maken voor nieuwe events toe te voegen

07 nov 2014 16:48
#10

Wat kan ik doen tegen dit eventueel conflict met de login?

Je zou kunnen proberen om de plugin Jquery Easy te installeren en te activeren (verder niets instellen). Misschien dat dat helpt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

Pagina maken voor nieuwe events toe te voegen

07 nov 2014 17:30 - 07 nov 2014 17:37
#11
geïnstalleerd en geactiveerd maar niet veranderd blijkbaar

Sorry te voorbarig geweest had nog niet alles geactiveerd werkt nu dus wel , icoontjes voor kalender zijn zicht baar
en ook kan ik nu een evenement plaatsen , iedereen bedankt voor het meewerken aan deze oplossing .

Groetjes en prettig weekend Domi
Laatst bewerkt 07 nov 2014 17:37 door domi. Reden: was te voorbarig met het antwoord
Discussie gesloten.
  • domi
  • domi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 41

Pagina maken voor nieuwe events toe te voegen

07 nov 2014 17:35
#12
Dan eerst maar even controleren of dat ook echt de boosdoener is door hem uit te schakelen en even tijdelijk de standaard Joomla login te gebruiken. Het zou namelijk best kunnen dat het feit dat je evenementen niet op kunt slaan ook daardoor veroorzaakt wordt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.068 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie