Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Trage website met vastlopende server

Trage website met vastlopende server

13 apr 2015 18:36
#13
Goeie uitleg! Andere site werk ik met de helixtemplate en een paar componenten.

In de site waar het on gaat kom ik eigenlijk op of de template of de component vehicle manager van ordasoft. Hiervan was de free versie probleemloos in combinatie met template. De pro versie in combinatie met zelfde template gaat fout.

Heeft dus niets te maken met htacces? Of url zonder index instelling?
Discussie gesloten.
  • jachtaas
  • jachtaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 87

Trage website met vastlopende server

14 apr 2015 06:25
#14
Ik zou de .htaccess hernoemen naar _httaccess en in alle SEO instelling in de Joomla admin uitzetten. Met htaccess is enorm veel mogelijk. Theoretisch kan de loop hierdoor komen, alleen ik schat de kans heel klein in. Ik denk dat je template en de pro versie van vehicle manager een conflict hebben. Dat is alleen op te lossen door de website op een server (of lokaal) te zetten waar de log files te bekijken zijn.
Dutch-HTML.nl
Joomla templates, componenten en upgrade naar Joomla 3.4
K.v.K. Amsterdam 33303476
Discussie gesloten.

Trage website met vastlopende server

14 apr 2015 09:55
#15
Hi Dutch-html,

wederom dank voor je 'downdrillen'. Heerlijk om stapsgewijs tot de oorzaak te komen. althans, de bron van een oorzaak :).
Als je nu naar de site gaat, dan draait de laatste versie voordat ik eigenlijk echt live wilde gaan (met seo optimalisatie en met pro versie).
Ik heb dus in Wamp de nieuwe versie gemaakt, met seo optimalisatie (een plug-in, extensions.joomla.org/extensions/extensi...tadata/seo-generator en dus de proversie van Vehicle Manager.
Na dit online te zetten ging alles fout.
Kortom, ik heb dus de conflicterende versie lokaal staan en ben in de logs gaan kijken. eerste waar ik op klik is acces.log.
daarin staat denk ik wel een paar duizend keer het volgende:
127.0.0.1 - - [26/Mar/2015:10:09:09 +0100] "GET /mustang-rijden.nl//index.php?option=com_content&view=article&id=999 HTTP/1.0" 404 -
aangezien de site 31 maart de lucht in ging (en 1 april er uit, rond een uur of 10) zit het qua timewindow wel goed.

tips?
Discussie gesloten.
  • jachtaas
  • jachtaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 87

Trage website met vastlopende server

14 apr 2015 10:08
#16
Ik heb net de locale versie geopend en een beetje rondgeklikt.
hiervan de errorlogs
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • jachtaas
  • jachtaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 87

Trage website met vastlopende server

14 apr 2015 17:44
#17
Dat is je access log en niet je error log. En behalve een aantal onverklaarbare dubbele slashes (//) en een 404 foutmelding op een artikel met id 999 zie ik niets vreemds.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37127

Trage website met vastlopende server

15 apr 2015 11:05 - 15 apr 2015 11:07
#18
aha,

dat is dan dom :)

ik krijg ze nu ook niet in de tekst, dus moet even wat anders verzinnen (kleiner maken?)
Laatst bewerkt 15 apr 2015 11:07 door jachtaas.
Discussie gesloten.
  • jachtaas
  • jachtaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 87

Trage website met vastlopende server

15 apr 2015 11:37 - 15 apr 2015 13:24
#19
Hi all,

aanpak: Wamp gestart --> site opgestart (localhost/mustangrijden.nl) --> beetje rondklikken, geen gekke dingen gedaan (dus gewoon van pagina naar pagina)

error log apache

[Wed Apr 15 11:30:10.315074 2015] [mpm_winnt:error] [pid 6332:tid 3820] AH00326: Server ran out of threads to serve requests. Consider raising the ThreadsPerChild setting
[Wed Apr 15 11:31:01.613074 2015] [mpm_winnt:notice] [pid 7636:tid 404] AH00422: Parent: Received shutdown signal -- Shutting down the server.

error log php
[15-Apr-2015 09:31:34 UTC] PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'c:/wamp/bin/php/php5.5.12/ext/php_intl.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.

in Unknown on line 0

[15-Apr-2015 09:31:34 UTC] PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'c:/wamp/bin/php/php5.5.12/ext/php_ldap.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.

in Unknown on line 0

[15-Apr-2015 09:31:34 UTC] PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'c:/wamp/bin/php/php5.5.12/ext/php_intl.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.

in Unknown on line 0

[15-Apr-2015 09:31:34 UTC] PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'c:/wamp/bin/php/php5.5.12/ext/php_ldap.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.

in Unknown on line 0


zinnen als 'Parent: Received shutdown signal -- Shutting down the server' maken het wel spannend :)

Edit Jelle.D: Ik heb de quote tussen quotetags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Laatst bewerkt 15 apr 2015 13:24 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • jachtaas
  • jachtaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 87

Trage website met vastlopende server

15 apr 2015 12:40
#20
Als je wamp gebruikt kan je de modulen in de php.ini aanzetten. In je php.ini zie verwijder je de ';' voor de verschillende regels zoals ;extension=php_intl.dll.

Persoonlijk denk ik dat 'Server ran out of threads' het probleem is. Dit kan door de template komen of door de proversie van Vehicle Manager. Door ze één voor één uit te zetten kan je hier achter komen. Het lijkt alsof connecties naar de database open blijven staan, of te veel requests. Verhogen van de threads lijkt me niet zinvol, ik denk niet dat de provider dat toestaat.

Als blijkt dat de website goed werkt zonder de proversie van Vehicle Manager zou ik contact opnemen met de ontwikkelaar om te zien of dit een bekend probleem is.
Dutch-HTML.nl
Joomla templates, componenten en upgrade naar Joomla 3.4
K.v.K. Amsterdam 33303476
Discussie gesloten.

Trage website met vastlopende server

17 apr 2015 16:03
#21
ik heb het ze maar gemaild.

ik ga ook een versie online zetten zonder dit component. dan weet ik het echt heel zeker.
mogelijk kan ik de component met de huidige template structuur van helix3 icm chronoforms nabouwen. is mogelijk nog mooier ook!
Discussie gesloten.
  • jachtaas
  • jachtaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 87
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.837 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie