Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Mysql PDO en virtuemart

Mysql PDO en virtuemart

03 nov 2023 14:40 - 03 nov 2023 14:58
#1
Ik ben erin geslaagd Joomla 5 Te laten werken ook met de hulp van een lieve dame met Combell ben ik erin geslaagd.
Nu werkt alles 100% van Joomla 5, maar nu wil virtuemart niet meer, ik haal met hen deze versie af 4.2.4.10922_package_or_extract dit kan ik niet instaleren, verder kon ik alles instaleren vlekloos.
Wanneer ik dit probeer terug te plaatsen krijg ik een foutmelding :

To ensure seemless working with Virtuemart please use MySQLi as database type in Joomla configuration .

Ik zie dat Combel dat geplaatst heeft op mySql pdo, waarschijnlijk was dat het geen ik fout deed met de installatie, en daardoor kon ik niet erin als administrator en kreeg ik telkens een rood scherm als administrator.
Mijn vraag aan iemand die ervaring heeft, wat gebeurd er als ik MySql pdo verander in MySqli, dit is wat Virtuemart te doen.
Loop ik dan weer het risico op een rood scherm als admin, of gaat er dan niets meer werken.
Ik zeg eerlijk heb geen zin meer om opnieuw te beginnen, laatste dagen heel vaak opnieuw van 0 gestart.
Groetjes Jos
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 03 nov 2023 14:58 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • regendruppel
  • regendruppel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

Sorry 5X staat er nog niet tussen.

03 nov 2023 14:57
#2
Je zou het normaal gesproken gewoon moeten kunnen veranderen. Maar aangezien je eerder problemen had bij deze host kan het zijn dat het toch niet werkt. Maar proberen kan geen kwaad. Je kunt het, als je niet meer in je backend kunt, altijd weer terugzetten via de configuration.php
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Sorry 5X staat er nog niet tussen.

03 nov 2023 15:01
#3
Hee dank je, er is geen oplossing om Virtuemart zo te plaatsen onder MySQLpdo
Discussie gesloten.
  • regendruppel
  • regendruppel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

Mysql PDO en virtuemart

03 nov 2023 15:09
#4
Blijkbaar niet, anders zou je de melding niet krijgen. Ik werk zelf altijd alleen maar met mysqli.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Mysql PDO en virtuemart

03 nov 2023 19:17
#5
Je krijgt dan Virtuemart geplaats Als je veranderd naar MySqli, maar hij doet niets, de een fout melding na de andere, kan ook niets instellen met vm.
Zijn er al mensen die werken met Joomla 5 en Virtuemart, ik ben er al 14 dagen mee bezig, en maak eerlijk gezegd geen vooruitgang.
Voorlopig sta ik weer op MySql (PDO), ik durf echt niets zeggen ervan. dan het werk niet
Groetjes Jos
Discussie gesloten.
  • regendruppel
  • regendruppel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

Mysql PDO en virtuemart

04 nov 2023 12:46
#6
Ik zou maar even bij Joomla 4 blijven. Heb het even lokaal getest met Joomla 5, maar zelfs met de juiste serverconfiguratie werkt het niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Mysql PDO en virtuemart

04 nov 2023 20:07
#7
Dus het hangt echt niet aan mij Astrid, ik dacht al dat ik weer wat doms gedaan heb en dat het daardoor niet wilde werken, maar niets krijg je aan het werk, niet artikels, of controlepaneel, en noem maar op. Ik heb ook een bericht gedaan naar de mensen van Virtuemart, maar van hen heb ik nog geen antwoord gekregen.
Het rare is dat verder al mijn andere programma's in mijn ogen normaal werken.
De rede dat ik probeerde te veranderen naar Joomla 5 is omdat Joomla 4 traag is, en wat ik las zou dat beter zijn met Joomla 5.
Maar wat ik voorlopig zie is dat niet echt waar, de opstart van de pagina duur nog steeds vrij lang vind ik.
Ga wel de joomla 5 niet wissen, ga mijn home pagina morgen zien af te werken zonder virtuemart, en zullen wel horen zeker als andere mensen het actief krijgen.
Bedank om me te melden dat ik er geen tijd meer hoef in te steken, dat er nog met problemen zijn.
Fijne avond nog en tot horen , groetjes J jacques.
Discussie gesloten.
  • regendruppel
  • regendruppel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.095 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie