Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Status update virtuemart

Status update virtuemart

19 okt 2019 15:12 - 19 okt 2019 15:15
#1
Hallo,

Mijn website draait onder de nieuwste versie van joomla en virtuemart.
Al lange tijd heb ik problemen met de status updates van de bestellingen die worden gedaan met Ideal en vvv cadeau bonnen.
Na veel Emails onderling tussen provider en paynl, mijn betaal provider, is er eindelijk een (tijdelijke) oplossing.
I.p.v. een automatische Exchange URL, hebben ze nu een 2e handmatige Exchange URL aangemaakt.
Het lijkt nu allemaal goed te gaan, op het automatisch versturen van de Email na.
Ik krijg netjes een melding binnen in virtuemart dat de betaling goed is gegaan (Status : betaling ontvangen / Commentaar : De betaling voor order:XXXXXXX id goedgekeurd door pay.nl)
De instellingen in virtuemart staan zo dat bij deze status een Email gestuurd moet worden naar de klant, maar dat gebeurd niet.
De rest van de betalingen waaronder PayPal werken wel naar behoren.

Wie heeft een oplossing hier voor?

Alvast mijn dank.

Edit Jelle: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 19 okt 2019 15:15 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • even002
  • even002's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 93

Status update virtuemart

11 mrt 2020 12:51 - 11 mrt 2020 13:27
#2
De thread is al enkele maanden oud, maar misschien is het probleem nog niet opgelost, daarom alsnog mijn reactie.

De instellingen in virtuemart staan zo dat bij deze status een Email gestuurd moet worden naar de klant, maar dat gebeurd niet.

Ik vermoed dat in de database alleen het vinkje gewijzigd dat is betaald en worden er geen Virtuemart-bestanden gebruikt waarmee de rest van de betaalprocedure wordt afgehandeld.
Met webshops en iDeal heb ik zelden problemen ervaren bij onze klanten. Misschien dat je het met een andere betaalprovider kunt proberen?
Edit Astrid: Ik heb het citaat tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 11 mrt 2020 13:27 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • yolknet
  • yolknet's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 52
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.784 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie